Jerry Yang geslachtofferd door Yahoo

18 november 2008, 08:43

{title}Als je in de hoek zit waar de klappen vallen, kan het zo maar eens zijn dat de hoogste boom de hardste klap krijgt. Mede-oprichter Jerry Yang van Yahoo moet het veld ruimen. Hij is niet meer geloofwaardig, verprutste de deal met Microsoft door te overvragen en nu ook de advertentiedeal met Google niet doorgaat en de koers van Yahoo tot een dieptepunt is gedaald (zie ook het FD met ‘Yahoe? Hoe moet het nu verder met Yahoo?’), is Yang’s positie onhoudbaar geworden (via: Nu.nl, zie: Emerce).

Yang blijft aan als voorzitter tot er een nieuwe topman gevonden is. Zie hier het officiële persbericht van Yahoo over Yang’s aftreden, dat volgde op dit bericht van AllthingsDigital: ‘Yahoo’s Jerry Yang to Step Down, As a Search for New CEO Commences’ (via: Emerce). Voor wie het interesseert: deze memo stuurde Yang aan het personeel van Yahoo. Heel benieuwd of een nieuwe topman Yahoo uit de misère kan helpen. Want écht lekker gaat het dus niet de laatste tijd…

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Tim S.

    * Schrijft sollicitatiebrief + CV *

    😉


    18 november 2008 om 09:44
    mgvandenbroek

    @Tim S.: hahaha. Veel succes. Misschien handig om in je brief erbij te zetten hoe je Yahoo gaat redden? 😉


    18 november 2008 om 09:47
    Dennis Sievers

    Jerry Yang had er ook beter aan gedaan om zijn positie als Chief Yahoo te blijven bekleden. Hij is te ‘lief’ om de CEO uit te hangen en te emotioneel aangelegd om rigoureuze besluiten te durven nemen.

    Ik verwacht daarom ook dat Tim S. Yahoo straks weer op een hoger plan brengt 😉


    19 november 2008 om 09:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!