Wat willen de bloggers op Blog08?

       @marcoderksen    8114 x bekeken

Wat willen de bloggers op Blog08?

Gisteren was ik op uitnodiging van Ernst-Jan Pfauth en Edial Dekker op bezoek bij Boris van Velthuizen van Zanten voor BLOG08-diner. Onder het genot van een hapje en een drankje hebben we samen met o.a. Erwin van der Zande (Bright), Marjolijn Kamphuis (DutchCowgirls), Ton Zijp (About:Blank), Joost de Valk (Yoast), Tim Overdiek (NOS), Alexander van Elsas, Frank Meeuwsen (DutchBloggies), Erwin Blom (The Crowds), Polle de Maagt, Henk de Hooge (DutchCowboys) en Bas van den Beld (DutchCowboys) gebrainstormd over de opzet van BLOG08, een internationaal blogcongres dat staat gepland voor 24 oktober in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Een ambitieus plan van Ernst-Jan en Edial die gisteren alvast Pete Cashmore (Mashable) en Hugh Macleod (Gapingvoid) onthulden als eerste sprekers.

Al snel werd duidelijk dat de heren geen makkelijk publiek hadden uitgenodigd voor de brainstorm. Wie zit er nog te wachten op een hele lijst van sprekers? Waarom internationaal? Moet vooral geen kopie worden van Les Web, Blognomics of één van de andere blogevents die er al zijn. Maar wat dan wel? Bij deze dus ook de vraag aan de lezers van Marketingfacts, hoe zou BLOG08 er volgens jullie uit moeten zien wil het een interessant event zijn voor bloggers (en dan hebben we het niet alleen over marketingbloggers)?

0

Gepost in: , Event , bloggen

56 Reacties

Laat ik zelf maar vast beginnen met een idee dat ontstond nadat Patrick de Laive begon te vertellen over zijn blogposting over Viral Porn. Ik zou wel een sessie willen waarin een aantal bloggers het verhaal vertellen achter hun meest gelezen blogposting. Prachtig!

Daarnaast zou ik op events graag meer interactie willen zien tussen de bezoekers. Bloggen is vooral ook zelf doen dus probeer dat element ook te verwerken in het programma.

Ernst-Jan en Edial, in ieder geval succes met de voorbereiding en ik zie uit naar het resultaat!

geplaatst op om 07:06 uur

Misschien wel een heel Nederlandse vraag, maar wat gaat de toegang kosten tot dit event? Vind de kosten voor events als eDay en PICNIC inmiddels wat aan de hoge kant voor ZZP'ers die toch graag naar dit soort events wil.

geplaatst op om 07:15 uur

Meer interactie? Maak er een Unconference van. Voorbeelden te over.

Ter inpiratie: http://www.unconference.net/ , http://www.bloggercon.org/2004/04/21 , http://scripting.wordpress.com/2006/03/05/what-is-an-unconference/ , http://en.wikipedia.org/wiki/Unconference .

Kosten van een Unconference: Laag => Toegankelijk voor deelnemers die niet zo veel te spenderen hebben en dus ook al niet naar die andere Events/Conferencies kunnen.

geplaatst op om 07:16 uur

@Peter, Fred: weet niet of het al definitief is, maar gisteren werd een toegangsprijs van 150 euro genoemd. Lijkt mij een prima bedrag voor een dagevent (en ook goed te betalen voor ZZP'ers).

@Fred: idee van unconference is zeker interessant om eens goed naar te kijken!

geplaatst op om 07:26 uur

Weer iemand of er nog een Blognomics komt dit jaar?

geplaatst op om 07:30 uur

Als eerste een feature zoals coveritlive zou geweldig zijn voor de mensen die er niet bij kunnen zijn en daarnaast in plaats van terug kijken of zien waar we nu staan, concreet vooruit kijken naar hoe wat de volgende stap zal zijn. En dan niet concrete widgets of feautures zoals video blogs of een lively room eraan knopen maar wat is echt de volgende stap ?

Hoe gaan we van een blog naar bijvoorbeeld een live discussie platform in plaats van korte reacties. Wat is het beste platform/mix om zo iets te realiseren ? analoog, digitaal, virtueel?

geplaatst op om 07:31 uur

Ik ben het eens met Fred. In ieder geval flink interactief.

Gezien de samenstelling van de brainstorm en de organisatie lijkt het touwens te gaan over internet, innovatie en marketing-achtige zaken. Ik zou het interessant en verfrissend vinden als juist ook andere blogdomeinen aan bod komen die niet in het hechte bloggersnetwerk zitten.

geplaatst op om 07:35 uur

Ik kende de term Unconference niet, maar lijkt me een leuke insteek, waarmee je je ook nog kunt onderscheiden. Ben het ook eens met Peter betreffende de kosten voor kleine ondernemingen en ZZP-ers. Met een hoge entree prijs sluit je bewust een groep mensen uit. Is onderdeel van een positionering van je evenement.

Wens de initiatiefnemers erg veel succes, ben heel benieuwd naar de opzet en inhoud van het evenement!

geplaatst op om 07:40 uur

@Marco dank voor de post en de uitnodiging tot suggesties!

@Peter een early bird ticket kost 150 euro.

@Fred we willen zeker elementen van unconference op gaan nemen, om zoveel mogelijk interactie op gang te krijgen. Open momenten op het podium lijken me mooi.

@Freek Bijl, ik kan me voorstellen dat het nu lijkt alsof de focus op marketing/ tech gaat liggen, maar we willen ook zeker andere onderwerpen bespreken. Zoals bloggen en journalistiek. Of bloggen en... religie, koken, huisdieren.., verkoopkanaal? You name it!

Ik ben benieuwd of jullie nog meer suggesties hebben. We proberen zoveel mogelijk mee te nemen en gaan vanaf volgende week op onze site ook openlijk bloggen over de keuzes die we maken. Bedankt!

geplaatst op om 07:42 uur

@Ernst-Jan
De mop van Unconference is dat je de voorwaarden schept (locatie, catering) de grove kaders zet en een aantal discussieleiders (kies een paar smaakmakers of op andere manier gerenommeerden die nou eens een keer niet hun verhaal voor de zoveelste keer gaan brengen en die zich in de rol van discussieleider van een andere kant kunnen laten zien) en transscripters 'aan stelt' en het verder helemaal laat invullen/gebeuren door de deelnemers. En... faciliteer live bloggen door GRATIS WiFi!
't Geeft de deelnemers meer voldoening en veel meer gelegenheid om te networken.
Dus niets van Sprekers in zaaltjes, geen Demo's en acts in de gang, etc. Puur maar interactie en vanuit de organisatie de regie op die interactie.

Dat is iets anders dan elementen van een Unconference 'op nemen'.

geplaatst op om 08:00 uur

hmm..

Heb echt geen idee wat er nu besproken zo moeten worden op een groot blog congres..

Ook wel grappig dat je eerst een event plant en dan pas gaat afvragen wat je ermee moet doen..

Voor wie is zo een event nu bedoeld?

geplaatst op om 08:04 uur

Ik vind het wel een zelfbewust gegeven, eerst een event plannen en daarna de invulling. Pakhuis De Zwijger is een bijzonder gave locatie, toch ook best belangrijk. Maar: 24 oktober, dat is al bijna!

Ik zou zeker ook tijd inruimen om in te gaan op de juridische aspecten die kleven aan bloggen. Dacht niet, dat er veel bloggers zijn die daar zo goed van op de hoogte zijn als ze zouden móeten zijn. Enne: met dat 'Vertel-het-verhaal-achter-je-meest-bekeken-posting-idee' kun je volgens mij zó een stevig gedeelte van de dag vullen.

geplaatst op om 08:13 uur

@Raimo we hopen dat deelnemers met drie dingen naar huis gaan: inspiratie, contacten en wat praktische tips. Door veel verschillende sprekers te vragen, en bijzonder veel ruimte voor eigen invulling te bieden, hopen we dat de ervaren bloggers als de hobbybloggers die drie dingen meenemen. Daarom stellen we nu ook aan jullie de vraag wat jullie als marketingbloggers, toch de voorlopers in NL, graag willen zien.

@Fred. we verwachten dat de twee sprekers die we nu hebben zo'n mooi verhaal hebben te vertellen, dat iedereen er wat aan heeft. Tegelijkertijd vinden we het bij bloggen passen om zoveel mogelijk interactie te hebben. De elementen die jij noemt vind ik dus ook BLOG08 passen. Misschien is het wel spannend om naar een soort mix tussen een unconference en een traditionele conference te zoeken? Een soort best of both worlds? Ik wissel er nog graag met je van gedachten over.

@Matthijs, goed plan! Volgens mij worden mensen daar ook steeds meer mee geconfronteerd.

geplaatst op om 08:19 uur

Het enige wat er nog niet is en kan bijdragen is een event gericht op de MKBer die het bloggen nog niet massaal omarmd heeft.
"Small is the new Big" (Seth Godin) en met alle respect, alle events zijn gericht op de grote ondernemingen terwijl juist de kansen voor kleine ondernemingen en ZZPers heel erg groot zijn. Eigenlijk is Bloggen heel erg 2006 en gaat het nu om het inzetten van Social Media, waar je blog slechts een deel van is. Laten we dat eens goed uitleggen aan MKBers en Kamers van Koophandels.
Maar goed, dit event wordt niet georganiseerd voor deze doelgroep, het gaat waarschijnlijk alleen om Marketing.
Ik heb het gevoel dat steeds meer events georganiseerd worden voor de organisatoren.

geplaatst op om 08:42 uur

@Petra: zie ook eerdere reacties maar dit event zou juist NIET alleen gericht zijn op marketeers dus ik vind je voorstel helemaal niet zo gek. Vraag is alleen, krijg je de MKB-ers wel in beweging om naar zo'n event te gaan?

geplaatst op om 08:47 uur

@Ernst-jan

Ik moet er te lang over nadenken en dat is een slecht teken..

Als ik zo naar de comments luister is er behoefte aan een veelvoud van kleine mini stromingen met specifieke topics gericht op heldere marktsegmenten..

Flinke uitdaging!

geplaatst op om 08:53 uur

@Marco "krijg je de MKB-ers wel in beweging om naar zo'n event te gaan?"
Als je mensen MKB-ers, ZZP-ers, etc. laat participeren en dus in contact brengt met Bloggers/Social Media gebruikers in plaats van ze in een stoel te zetten en te laten luisteren is deelnemen alvast een stuk aantrekkelijker.

En... doe iets aan de prijs.

geplaatst op om 08:54 uur

MKB-Ondernemers in actie en naar dit congres? Probeer een interview te regelen met Bizz ;-)

geplaatst op om 08:56 uur

@Raimo, het zijn idd veel ministromingen.., maar ik koester de hoop dat we allemaal een passie delen, namelijk het medium blogs. Het lijkt mij juist heel verfrissend en inspirerend om die groepen met elkaar in contact te laten komen. Maar ik ontken zeker niet dat het een flinke uitdaging is ;-)

@Fred eens. Maar is het toch al vrij duidelijk dat wel alle intentie hebben om te voorkomen dat mensen alleen op een stoel zitten?

geplaatst op om 08:57 uur

Bizz, Nieuwsbrieven van Kamers van Koophandels, MKB Nederland, zet alles maar in en dan komen ze echt wel, ik weet nog wel een spreker ook voor deze doelgroep:-)

geplaatst op om 09:00 uur

@Petra, goed plan om die kanalen te gebruiken, want we willen er zeker MKB'ers bij hebben.

geplaatst op om 09:02 uur

Die prijs is cruciaal voor zelfstandigen, maar misschien heeft Nederlandgaatdigitaal en ons ministerie van Economische zaken hier wel een subsidiepot voor. Past wel in hun straatje.

geplaatst op om 09:03 uur

@Ernst-Jan begin eens met Loek Hermans te mailen bv:-)

geplaatst op om 09:04 uur

@Ernst-Jan

Het grote gevaar is dat niet bloggen hun passie is maar het onderwerp waar ze over bloggen.

Wellicht hetzelfde als electriciteit. We hebben het allemaal nodig voor al onze favoriete toepassingen maar we gaan niet naar een congres erover..

Blogging is an utility?

geplaatst op om 09:05 uur

@Raimo Bloggen over het bloggen? Bloggen is een tool om je passie over een onderwerp uit te dragen en daaromheen een community te creëren.
Maar veel passiebloggers weten heel goed wat bloggen hun bracht of kan brengen. Het zijn de persoonlijke verhalen van de passiebloggers die het kwartje zal doen vallen bij niet-bloggers. Dat doet een technisch verhaal met allemaal grafiekjes en cijfertjes niet, of in ieder geval een heel stuk minder. Of je doelgroep moet cijferfetisjisten zijn.

geplaatst op om 09:09 uur

@Ernst-Jan Dat was me duidelijk. Mijn opmerking was slechts bedoeld als reactie op de vraag van Marco.

geplaatst op om 09:13 uur

@Petra

dat is precies wat ik bedoel. Bloggen is een tool(utiity)

geplaatst op om 09:13 uur

Ik word nog niet heel enthousiast door de reacties hierboven. Wellicht zijn er al veel goeie ideeen gekomen uit het etentje met bovengenoemde mensen, maar moet idd zeggen dat ik het nogal vreemd vind dat iets wat in oktober gepland is nog zo ontzettend vaag lijkt. Mij is ook niet zo heel duidelijk wie de doelgroep nu eigenlijk is.

Bloggen als los element vind ik niet interessant genoeg om daar een hele dag voor uit te trekken. Wat mij betreft is het met name sterk als onderdeel van je totale online marketingmix en ben ik met name benieuwd naar goede voorbeelden/cases waarin bloggen een aanvulling is op al het andere wat er al gebeurt. En hoe bedrijven bloggers gebruiken om naam en faam te maken of hoe ze proberen te voorkomen dat bloggers hun naam breken. Bloggers zijn wat mij betreft een dagelijkse bron aan inspiratie en insights. Met scans kun je heel snel zien hoe mensen over merken denken en wat ze bezighoudt. Als marketeer gebruik ik het dus als onderzoekstool.

Helaas vind ik met name commerciele voorbeelden nooit zo ontzettend goed: bedrijven zijn er juist ontzettend goed in om de term 'bloggen' zijn betekenis te laten verliezen. Wat doen ze: ze zetten hun persberichten op hun site en dan noemen ze het een 'weblog'. Reactiemogelijkheden worden uitgesloten, er is niets persoonlijks aan, maar onder het mom van 'weblog' zijn die bedrijven dan toch wel harstikke hip en snel bezig, niet? Politici hebben daar ook enorm aan bijgedragen. Weblogs die door assistentes werden bijgehouden (Zalm), berichten die 1 keer per 3 maanden verschenen (provincialoos). Maar ja: er stond weblog boven, dus dat staat wel heel erg open en transparant natuurlijk!

Bloggen moet je vooral doen, en daar moet je niet teveel over lullen :) In die zin sluit ik me aan bij Raimo, het is gewoon een methode om je verhaal te vertellen. Ik vind het ook niet zo heel interessant om een hele dag over 'de banner' te kletsen.

geplaatst op om 10:13 uur

Geen grote internationale namen uitnodigen, maar juist gepassioneerde, inspirerende bloggers die schrijven, mobloggen, vloggen of podcasten over hun passies.

Ze moeten een mooi verhaal kunnen vertellen en de kracht van bloggen onderstrepen door bereikcijfers, trackbacks, virale groei van hun verhalen etc.

dus mashup van passie & kracht van het internet.

geplaatst op om 10:26 uur

Blog08... Zucht... Zou heel goed kunnen dat de tijd voor dit soort seminars allang voorbij is. Tekenend is dat de organisatoren een denktank moeten organiseren om ideeen op tafel te krijgen... of is dit marktonderzoek bij de doelgroep?

Waarom nu niet eens een event VOLLEDIG online georganiseerd? Geen zaal, geen toegangsprijs die niemand betalen wil, alleen een community-applicatie waar een onderwerp of thema's worden uitgediept... the future of blogging, maar dan in het echt!

Of een Blogwedstrijd waar je bloggers landelijk over hun visie op het Blog08 thema laat bloggen. Kun je dan via RSS verzamelen, ala ondernemerslog.nl...

geplaatst op om 10:56 uur

@Huub Koch

- "de tijd voor dit soort seminars allang voorbij" Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.

- "Waarom nu niet eens een event VOLLEDIG online georganiseerd?" Goed idee. Dat moet voor onze Web 2.0-Toppers toch een peuleschil zijn?

geplaatst op om 11:42 uur

@raimo Opmerkelijk dat jij dat zegt als organisator van een evenement over de mobiel. Daar geldt dan toch hetzelfde voor? Net zoals een blog een tool is, is een mobiel dat ook.

@all Neem jezelf niet teveel als maatstaf. Omdat jezelf veel sprekers hebt gehoord, heeft niet 'iedereen' het wel gehoord. Omdat je zelf klaar bent met congressen, geldt dat nog niet voor 'iedereen'.

geplaatst op om 11:49 uur

Wat een typerende reacties hier weer. Ten eerste: het programma voor deze conferentie is wel degelijk duidelijk als je al 2 sprekers hebt geboekt, toch? Ten tweede: hoe meer internationaal hoe beter. Zijn er internationaal geen inspirerende sprekers te vinden? Wat een gigantische bull. Wij hebben hier het bloggen echt niet uitgevonden, hetzij groot gemaakt. Je maakt denk ik juist het verschil met deze conferentie door echt de grotere namen te pakken die hebben bereikt waar lokale bloggers over dromen.

Een conferentie volledig online is echt het slechtste idee wat ik ooit gehoord heb trouwens. Conferenties gaan voor mij bijna 80% over de mensen die ik eindelijk in real-life ontmoet, met nadruk op real-life. Plus de kunst van het spreken op een podium en een zaal weten te overtuigen. Dat vertaalt niet naar een Slideshare widget.

P.S. Aangezien ik Ernst-Jan hoog inschat is deze post dan ook volledig vriendjespolitiek. Sue me ;)

geplaatst op om 12:16 uur

Ik heb er in ieder geval zin in. Het volste vertrouwen dat Ernst Jan en Edial hier iets neer gaan zetten waar zelfs de doorgewinterde blogger nog een glimlach op zijn/haar gezicht zal krijgen.
350 bloggers in 1 zaal, een paar super sprekers, interessante conversaties met alle bloggers, een paar biertjes en goeie gesprekken.... Ja ik heb er zin in.

@robert ik sue je

geplaatst op om 12:20 uur

@erwin
over die mobiel heb je ook een punt ;)

Wat betreft 'jezelf als maatstaf': dit bericht vraag om reacties over hoe wij denken dat het eruit moet zien. Als je iets meer inzicht kunt geven in de richting die het nu al op lijkt te gaan en welke doelgroep jullie graag willen bedienen, dan is het wat makkelijker om die richting op te gaan. Nu moeten we het dan toch maar even met 'onszelf' doen.

Ik heb er nog wat langer over nagedacht, en ik geloof dat veel adverteerders, politici, MKB'ers - iedereen dus eigenlijk - genoeg vragen hebben bij bloggen. Ik denk dat het interessant is om drijfveren van mensen te horen, dingen waar ze tegenaan lopen, leuke anekdotes etc. Zo vind ik het altijd mooi om te horen wat mijn zus af en toe over haar heen krijgt als politieke blogger. Met goede verhalen kun je drempels bij mensen wegnemen en aangeven wat de potentie is van dit medium. En ook geef je ze de handvaten om vooral te beslissen dat ze niets met weblogs willen (of in elk geval niet zelf de afzender willen zijn). Ik ben benieuwd naar verhalen van journalisten die WEL snappen hoe je een weblogwaardig persbericht schrijft, en bedrijven die snappen hoe je om moet gaan met kritiek op weblogs. Hoe bepaal je of een weblog een 'gevaar' voor je merk kan zijn (zijn het de influentals of niet) en hoe zorg je dat je campagne 'GeenStijl-proof' is. Tips en trics zijn altijd handig, en dan geloof ik zeker dat je mensen erop af krijgt.

Kortom: heel veel succes. Ik ben benieuwd wat er tot nu toe al op de planken ligt!

geplaatst op om 12:24 uur

Ik ben het eens met de post van Petra waarin ze schrijft dat dat zo'n event heel geschikt kan zijn voor MKB-ers. Ik zit dagelijks aan tafel bij MKB-ers en een blog zou een heel goede, laagdrempelige wijze zijn voor MKB ondernemers om in contact te treden met klanten en de rest van de buitenwereld.

geplaatst op om 12:28 uur

@Robert Je opmerking "hoe meer internationaal hoe beter" begrijp ik niet.
Dat 'het' hier niet uitgevonden of groot gemaakt is wil toch nog niet zeggen dat in ons eigen taalgebied niemand te vinden is die net zo inspirerend kan spreken? Dat gelooft toch niemand?

Ik ben uiteraard heel benieuwd wat er uiteindelijk 'geserveerd' wordt.

geplaatst op om 12:32 uur

What about: bloggen en Technorati, rankings, SEO, hoe krijg ik een vaste groep lezers etc.

(O ja, en ik ben dan weer niet de Michiel van 1 post hierboven.)

geplaatst op om 12:35 uur

@robertgaal of course zijn er internationaal inspirerende bloggers (zijn moeilijker in NL te vinden...)
ik doelde op internationale namen om de namen... en verwijs dan naar bv. het verhaal van Robert Scoble op The Next Web, waar men heel veel van had verwacht, wat errug slecht was, en wat dus tegenviel.

geplaatst op om 12:40 uur

@robertgaal ben het overigens 105% met je eens met betrekking tot pure online conferenties...

geplaatst op om 12:42 uur

@Robert Gaal: Sladeshare, mwah... maar Twitter is wel een voorbeeld van wat volledig online mogelijk is, met als conferentie derriere la lettre de twitterborrel, op zijn minst meer aangepast aan de informele sfeer die bloggers wensen en een stuk meer one-to-one dan een conference waar je als MKB-er en ZZP-er i.p.v. een borrel toch vooral zoete koek krijgt voorgeschoteld... Ik schat Ernst-Jan ook hoog in, maar speel even voor advocaat van de D. 2.0... dus vooruit... Conferenties zijn de meest overschatte platforms van de 1.0 wereld...

geplaatst op om 12:52 uur

...en... ach... Hugh Macleod lees ik graag op zijn blog en volg ik op Twitter, maar een lezing? Als Blog08 nu een BlogCamp zou zijn vol met workshops, clinics en masterclasses van interessante bloggers die je op deze wijze uitdagen om nieuwe wegen in te slaan, ervaringen op te doen of het voor nieuwelingen mogelijk maken zelf te ervaren wat je met bloggen kunt... kijk dan zou 200 euro of meer gerechtvaardigd zijn... maar puur conferentie... nee, mij en vele anderen niet gezien... laat staan de gemiddelde MKB-er die voor bloggen geen tijd heeft en er (terecht) het nut niet van ziet...

geplaatst op om 20:31 uur

@Erwblo

Mobiel is een tool... Ja eens.. het is een middel.. Echter het is geen commodity/utiliy.. Het is dynamisch, gefragmenteerd en complex

Conclusie: Ik denk dat bloggen dus wat verder uitontwikkeld is. In de optimalisatie fase.. Mobiel moet nog "gemaakt worden"..

geplaatst op om 20:54 uur

@Huub eigenlijk vind ik je laatste reactie bemoedigend want MacLeod staat bekend als een begaafd spreker. Hij heeft mij overtuigd tijdens de Supernova conferentie in juni. En van de onderdelen die jij noemt, sluit ik niet uit dat we ze gaan gebruiken. Het streven is niet zomaar een conferentie te organiseren, dat blijkt hopelijk ook uit onze onconventionele manier van voorbereiden. Dank voor je opbouwende kritiek!

geplaatst op om 20:58 uur

Denk dat 150 euro als tarief aan de hoge kant is voor het MKB. Zou een tijdschriftenboer alles over kunnen zeggen. Wat doen abonnementstarieven in het MKB? Vermoed dat de psychologische grens ergens onder de 100 euro ligt. Ze moeten er ook al naartoe, parkeren, etc. Kulargumenten, maar wel waarop en beslissing wordt gemaakt.

Qua sprekers moet je op zo'n event eigenlijk iemand hebben die bloggen en twitter even neerzet als een speeltje van marketeers. Iets dat overwaait enzo. Gewoon humor. Beetje lachen, altijd belangrijk.

Verder weet je zeker dat de vaste kern komt die hier ook de blogs afstruinen, dus daarvoor moet je wel iets bieden dat je niet overal ziet. Dus - wat mij betreft - zeker geen namen die je in Nederland, cq. op de diverse sites, vaker tegenkomt en waar je de smaakjes wel van kent.

Doe 's raar en doe het eens buiten Amsterdam. Nederland is groter dan Amsterdam weet je. De A1, A2 en A4 zijn nu niet echt relaxte aanrijroutes. Utrecht of Amersfoort wellicht?

geplaatst op om 21:14 uur

Jammer vind ik wel het internationale aspect van zo'n event. Daarmee beperk je je tot een bepaalt publiek. Het publiek dat van allles al op de hoogte is en van al die topnamen echt niks nieuws gaat horen. Gevolg is dat het meer een netwerkevent gaat worden en dus niet interessant is voor mensen die voor de inhoud willen komen.

Petra had de opmerking dat "meer events georganiseerd worden voor de organisatoren" en dat gevoel heb ik hier ook wel een beetje. Neemt niet weg dat ik de ontwikkelingen zal volgen en hopelijk enthousiast gemaakt kan worden. Dan kom ik zeker.

geplaatst op om 23:31 uur

Leuk idee voor een kleine incrowd die zichzelf graag hoort spreken (zijn alle aanwezigen ook al niet ondergebracht bij The Next Speaker) en toch al aan tafel zat bij Boris.
Blog08 was de brainstormsessie over Blog08 bij Boris. Het is al voorbij.

geplaatst op om 08:40 uur

Ik blijf het toch vreemd vinden hoe mensen over die 150 euri kunnen vallen. We hebben het niet over arme studenten, maar over ondernemers die toch echt wel een paar honderd zouden moeten kunnen missen (het is meer een kwestie van "er voor over hebben") om iets te leren en nieuwe contacten te leggen. Ook MKB'ers.

geplaatst op om 08:45 uur

@Roy Tomeij
Het is inderdaad een kwestie van het ervoor over hebben. Het MKB geeft nu eenmaal niet gauw 150 euro uit voor een congres. Dat is algemeen bekend. Jij zal op andere vlakken kortzichtig zijn, in andermans ogen.

Verder heeft Sjaak een punt en zegt Petra feitelijk hetzelfde. Het 'incrowd' gehalte bij dit soort evenementen is snel erg groot. Ik heb 2 jaar veel evenementen afgelopen en zag doorlopend nagenoeg dezelfde lineup en hoorde dezelfde verhalen. Tja ... dan vind ik Euro 150 niet veel geld, maar ga ik het niet neertikken voor een evenement waar een verhaal wordt verteld dat ik al tig keer gehoord heb.

geplaatst op om 09:44 uur

@RoyvV: Duidelijk, maar dan moet "men" niet zeuren dat er iets aan de prijs gedaan moet worden, omdat 150 euro het zo ontoegankelijk maakt. Zoals je zegt moet je inderdaad voor jezelf bepalen of het programma en bezoekers interessant genoeg voor je zijn om er voor te betalen. Zo niet, dan moet je inderdaad niet gaan, aangenomen dat je ook voor de helft van het geld niet de incrowd wilt zien en dezelfde verhalen wilt horen. Dat het MKB, waar ik mezelf ook toe reken, geen zin heeft om 150 euro uit te geven wil niet zeggen dat het dus te duur of het niet waard is.

geplaatst op om 09:51 uur

@Ernst Jan: Fijn dat je mijn opmerkingen als bijdrage ziet. Doe er je voordeel mee en succes alvast! Verder: De kwestie van de financien zal altijd wel blijven spelen. Belangrijkste reden hierbij is dat een werknemer een congres of andersoortige meeting en/of cursus betaald krijgt door de werkgever. Als je het zelf betalen moet krijg je een veel kritischer blik en terecht, want veel dagjes uit naar cursus, training of event leveren in de praktijk te weinig op om van een goede investering te spreken. De Oplossing? Echte kwaliteit bieden die de investering meer dan het dubbele waard maakt! En dat vraagt dan weer heel veel investeren van de organisatie vooraf en van de sprekers of workshopgevers, maar dan bouw je wel aan een merk met bestaansrecht.

geplaatst op om 11:59 uur

@Roy Tomeij
Nergens zeg ik dat het te duur is. Ik zeg dat voor het MKB 150 euro teveel geld is.

geplaatst op om 17:45 uur

Iets wat mij te binnen schoot:

Organiseer een wedstrijd tijdens Blog08 waarbij samenwerken centraal staat. Bijvoorbeeld een wedstrijd wie / welk team binnen een bepaalde tijd het beste blog (inclusief vormgeving en formule) op poten heeft gezet.

geplaatst op om 16:55 uur

@Raimo
Alles wat maakbaar is is ook weer afbreekbaar, du moment zelfs ... ik vind het geen sterk argument.

Ernst-Jan, prima leuke gast, ik heb alle vertrouwen in je. Leuk dat gebrain online hier op Marketing Facts, meteen ook even aan Matthijs/Marco: dit mag vaker gebeuren op MF.

Ik werp mezelf net als de rest hier ook even achter een etalageruit:

Ik zou gewone mensen van de straat een podium geven, Truus met haar punnikhobby en Jan met zijn onderbroekenfetish. Wat drijft hen om iedere dag maar weer zichzelf te etaleren via blogging op het web? Wat is hun verhaal? En hoe zit het met de TV/online formats die deze mensen wellicht een breder podium hebben gegeven? (BBC/VPRO) Wat waren de productiekosten, wat waren de struikelblokken, wat is de rol van de camcorder of webcam hierin? Met andere woorden: heeft het medium blog als onderdeel van crossover media bestaansrecht in de toekomst??

En Ernst Jan, contact ook even Arnoud van den Heuvel Next Nature Hij is de aangewezen persoon om iets interactiefs en spraakmakends neer te zetten inzake blogging. Genoeg talent in het Zwijger Pakhuis zelf zou ik zeggen.

geplaatst op om 17:33 uur

@Paul Vereijken
Precies! en zo kun je zelfs de meelezers/kijkers/twitteraars etc thuis, laten meedoen met deze wedstrijd.

geplaatst op om 17:41 uur

"Ik blijf het toch vreemd vinden hoe mensen over die 150 euri kunnen vallen. We hebben het niet over arme studenten, maar over ondernemers die toch echt wel een paar honderd zouden moeten kunnen missen (het is meer een kwestie van "er voor over hebben") om iets te leren en nieuwe contacten te leggen. Ook MKB'ers. "

Maar we hebben het ook over (tenminste 1) jonge starters die in dienst zijn bij een organisatie die hier zeker geen 150 euro voor gaat betalen, maar die wel razend enthousiast zijn en graag zouden willen komen... en helaas geen 150 euro kunnen missen :-)

En hetzelfde geldt inderdaad ook voor een event als PICNIC, maar goed dat is Off Topic.

Het initiatief klinkt leuk. Als ondernemers daadwerkelijk de doelgroep vormen (wat ik nog nergens heb gelezen, behalve in de post die ik quote) dan kan ik me voorstellen dat er wel behoefte is aan successstories over corporate blogging (en het hoe/ waarom). En ik kan me ook voorstellen dat er interesse bestaat in het medium zelf. Hoe start ik? Wat voor tools zijn ervoor op de markt? etc.

Veel plezier op de 24ste ;-)

geplaatst op om 14:02 uur

Plaats een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

  • Maximaal 5000 karakters. Basis HTML tags zoals <a> zijn toegestaan.

  • Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.