Viral Friday: Sales Guy vs Web Dude

4 juli 2008, 09:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.

De nummer 1 positie in de Viral Friday Top 10 van deze week is voor Josh Weinberg met Sales Guy vs Web Dude: The Website is Down. Josh Weinberg creëerde een hilarisch filmpje over de perikelen van een helpdesk medewerker! Ook te vinden op de Hyve van Raymond Spanjar! Op plek 2, JC Penney: Speed Dressing. Saatchi & Saatchi won in Cannes een Bronzen Leeuw voor de fake commercial Speed Dressing. De klant was not amused! Een rel gecreëerd. Heinz Deli Mayo maakt de top 3 deze week compleet. Sauzenproducent Heinz is wereldwijd onder vuur komen te liggen, wegens het schrappen van een tv-spotje voor mayonaise van de Britse buis.

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder!

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

1 Reactie

    ArnoudEngelfriet

    Sales Guy vs Web Dude (Paarse broek vs Joris?) is een van de sterkste filmpjes die ik in jaren heb gezien. Vooral de actie met het mailtje met “Don’t reboot the webserver” uit de map Verzonden is erg strak.


    4 juli 2008 om 18:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!