Vernieuwde site Adformatie nu online

29 mei 2008, 15:30

{title}

De vernieuwde site van Adformatie staat sinds vanmiddag online. De site is drastisch onder handen genomen, en laat zich wat mij betreft vooral kenmerken door het gebruik van veel wit. Heel veel wit. Dat zal niet komen door een gebrek aan content. Waar het wel door komt: geen idee. Half april ontstond heel wat ophef, toen het besluit naar buiten kwan dat Adfoblog zou opgaan in de vandaag vernieuwde site van Adformatie. Ik ben heel benieuwd wat men hier op M! zegt van de restyling!

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

8 Reacties

    rotjoch

    Ik denk dat het komt omdat er geen kleur is gebruikt..


    29 mei 2008 om 16:22
    ErwinVanLun

    Goed gezien! Het ziet er goed uit! Nu hup hup hup aan de Google PR werken. Dat moet ook naar 7 kunnen (samen met Adfoblog traffic).

    Ook aardig om de Marcom top500 te introduceren. Een mooie tegenhanger.

    Mis alleen de ‘live’ posting. Waar moeten we nu feliciteren? Welnu Leon, Rob en de rest van het team: van harte!


    29 mei 2008 om 17:49
    Robert Facts

    Ik had gehoopt toch wel iets spannenders te treffen dan dit. Vind het helaas wat saai. Geel, Grijs en Zwart zijn mooie kleurcombinaties waar meer mee te doen is dan nu gedaan. Ook overal het zelfde lettertype maakt het wat rommelig om naar te kijken.

    Het snel kiezen van het nieuwsoverzicht vind ik een goede toevoeging, alleen duurde het even voordat ik snapte dat het eerste blok daaronder een posting is. Dacht dat het ook reclame was.

    Overigens vind ik de eerste 100 pixels echt een slechte ontwikkeling op het gebied van advertising. Bij mij komt het over alsof advertisers belangrijker zijn dan de bezoeker/lezer van de site.

    Kortom, volgens mij nog genoeg dingen om lekker verder te sleutelen aan de site. Het begin is er, nu nog afmaken. Succes!


    29 mei 2008 om 19:33
    Ronald ter Voert

    Ik vind het erg druk en chaotisch overkomen. Daarnaast ontstaat er zo’n groot wit gapend gat als je tever naar beneden gaat en rest geen content meer is. Niet de schoonheidsprijs.

    @marco: adfoblog wordt toch geintegreerd? Mijn accreditatie ervoor heb ik geloof ik nog, maar wie zo rucksichtloos met je bloggers omspringt hoeft volgens mij weinig te verwachten van de extrene bloggers. Zal wel een intern feestje worden. Hoe was t ook alweer: het kind met het badwater weggooien?

    Ik mis in de site structuur en soort van visie….of is dat een overall probleem wat hier tot uiting komt. Ik ben afgehaakt en volg het wel via twitter. Zonodig klik ik door.


    30 mei 2008 om 04:46
    Reynder Bruyns

    Druk vind ik het niet, maar eerder niet echt overzichtelijk. Het eerste blok met nieuws biedt nu geen goed overzicht. Je moet er teveel voor scrollen en het bovenste item krijgt nu teveel aandacht.


    30 mei 2008 om 08:00
    Oggy Popov

    Ik ben met Reynder akkoord. Het lijkt te veel aan een joomla-blog. Als je op de website komt, weet je niet waar te beginnen, zoveel adformatie op een pagina. Het is even zoeken.


    30 mei 2008 om 10:43
    michel

    Niet echt spannend komt veel terug in de comments. Wat bedoelen jullie hiermee? Is het noodzakelijk voor een site om met iets spannends te komen of is de content het belangrijkst? Wat is het wat jullie missen in deze site?


    3 juni 2008 om 09:29
    Robert Facts

    @michel Mijn idee van spannend: Ik mis het visuele aspect bij het ontwerp. De informatie staat er allemaal wel, maar het heeft geen body. Bijvoorbeeld de kopjes ( Nieuws, Vacatures etc…) had ik uitgevoerd zoals de kop “Adformatie” is uitgevoerd. De achtegrond kleur van de middelste kolom zou in mijn ontwerp een accent grijs hebben gekregen. De mouseover blokken mogen wat mij betreft wel iets sterker naar voren komen.

    De Header en de Footer vind ik nog het meest overzichtelijk, die zijn strak en overzichtelijk. Het gedeelte ertussen zwakt het geheel dus wat af.


    3 juni 2008 om 10:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!