Introductiecampagne Samsung G800: interactieve abri

17 december 2007, 07:19

De introductiecampagne van de Samsung G800 (5 mp camera, 3x optische zoom, UMTS, HDSPA ondersteuning, je kunt er ook mee bellen en sms’en) wordt ondersteund met een interactieve abricampagne (via: Nabbnet, ook op Reclameweek).

Natuurlijk doen we hier op Marketingfacts niet vaak iets met buitenreclame. Behalve als de uiting interactief is. Dan wordt het een ander verhaal. Vanaf vorige week is op drie locaties in Nederland (Amsterdam: Leidseplein/Rembrandtplein, Utrecht: Potterstraat) de abri van Samsung te zien. De abri is voorzien van een webcam en een LCD-scherm, die door voorbijgangers bediend kan worden.

Nabbnet schrijft: ‘De voorbijgangers kunnen in de Abri poseren en zelf voor fotograaf spelen. Na het maken van de foto wordt deze weergegeven op het ingebouwde 19 inch LCD scherm en via een ingebouwde computer en UMTS breedband internetverbinding doorgestuurd naar een FTP server. Alle foto’s zijn te vinden op de Samsung website waarna bezoekers kunnen stemmen op de leukste foto. De winnaar wint Samsungs nieuwste toestel, de G800.’

Dit is dus geen gewone abri: het heet, heel hip: ‘spectacular’. De uitvoering is in handen van het buitenreclamebedrijf JCDecaux Innovate, het idee is van Mindshare, dat heeft samengewerkt met Quince en Arc Amterdam.

Het zal ongetwijfeld een prijzige actie zijn voor Samsung. Maar het is wel aardig dat ze met deze outdoor-actie ook van plan zijn om online aan community-building te doen. Althans, dat stemmen op de website van Samsung, het lijkt er tenminste wel een beetje op. En dat is misschien best een aardige om te onthouden. Zelf ben ik ook wel benieuwd naar de aso-proofheid van de abri. Ik zal vanmiddag als ik langs het Rembrandtplein fiets even de proef op de som nemen. Natuurlijk ga ik eerst kijken of en hoe het allemaal werkt.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Erik Dijkstra

    ..en? Werkte het?

    Of was hij al vernield?


    17 december 2007 om 19:28
    mgvandenbroek

    @Erik: hij was nog niet vernield. Dat bleek ook lastig. En het werkte, beter dan ik had verwacht. Je drukt op de knop op de abri, je krijgt 5,4,3,2,1 voor je neus en klik. Je weet alleen niet waar je precies moet kijken, dus mijn foto is niet echt geslaagd. Je kunt hem opzoeken (natuurlijk niet naar linken, kom nou) op de site van samsung. Rembrandtplein, tussen 16.00 en 17.00. Als iedereen nou even stemt op mijn foto, dan krijg ik een nieuwe gsm waar ik ook mee kan bellen en sms’en!


    18 december 2007 om 07:55
    Erik Dijkstra

    @ Matthijs,

    Bedankt voor het verslag 😀

    Ik hoop voor je dat je die telefoon wint.

    Schijnt nogal een rariteit te zijn tegenwoordig he, een GSM waar je nog mee kan bellen en SMS-en. Je weet zeker dat het geen routeplanner is waar je mee kan bellen en smsen? Of een digitale videocam waarmee je kan bellen en smsen? 😉


    18 december 2007 om 08:10
    mgvandenbroek

    @Erik: Geen moeite. Ik hoop ook dat ik die telefoon win. Vind het wel opvallend, dat de eerste specs die men tegenwoordig over een telefoon aanprijst de hoeveelheid optische (toe maar, jawel) zoom en hoeveelheid mp is. Ik heb me overigens laten vertellen dat de oeroude SE K800i (3.2 mp)die ik heb betere foto’s maakt dan de Nokia N95 (5.0). Schijnt iets met de lens van doen te hebben…;-)


    18 december 2007 om 08:16
    marvin droogsma

    Natuurlijk werkte het! ;o)

    Groetjes, de maker


    2 januari 2008 om 07:18
    Johannes de Boer

    Vond het leuke actie, hopen dat er meer van dit soort acties komen, heb toen helaas niet gewonnen.


    26 februari 2008 om 17:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!