PwC publiceert visie op de Nederlandse entertainment- en mediasector

18 oktober 2007, 03:48

Tijdens PICNIC ‘07 gaf PricewaterhouseCoopers (PwC) alvast inzicht in een gedeelte van het onderzoek de ‘Nederlandse Entertainment & Media Outlook 2007-2011’ dat deze week werd gepubliceerd.

De zevende editie van de Entertainment & Media Outlook towards 2011 heeft als thema ‘how to stay in touch with tomorrow’s consumer’. Voeling houden met de wensen van de consument en rechtstreeks met hen in contact blijven.

In het rapport doet PwC verslag van de omzetcijfers en trends van de afgelopen vijf jaar tegenover de verwachtingen voor de komende vijf jaar. De omzet bestaat uit bestedingen van adverteerders en consumenten. In deze Outlook tot 2011 voorziet PwC in Nederland een omzetstijging van 12 naar 15 miljard, een groei van 4,6% per jaar. Opmerkelijk is hierbij dat de stijging in alle entertainment- en mediacategorieën plaatsvindt. Een toekomstvisie die nog altijd actueel is, is de toename in crossmedia-activiteiten. Uit de nieuwe Outlook blijkt dat deze ontwikkelingen een hoge vlucht zullen nemen.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Seth van der Meer

    En welk medium ontbreekt er?

    Games.

    Begin ik toch meteen te twijfelen aan de andere cijfers, of is dat flauw?


    18 oktober 2007 om 20:26
    david de boer

    In uitgebreide rapport van PwC “Global Entertainment and Media Outlook 2007-2011” is ook de gamesmarkt opgenomen onder de noemer Videogames.


    18 oktober 2007 om 23:26
    Nathan Skwortsow

    Interessant, wordt er echter ook rekening gehouden met het feit dat je online TV kunt kijken? Telt deze tijd dan als TV-tijd of internet-tijd?

    De mens heeft niet per se meer media tot zijn beschikking, zelfs niet meer content, maar wel meer keuze (Long Tail) en een betere toegang tot deze keuze.

    Persoonlijk denk ik dat de toekomstige mediaconsumptie zwaar op een Febo-model zal berusten, waarbij iedereen zijn eigen stukjes van de Long Tail verzamelt. Content is king.


    19 oktober 2007 om 15:18

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!