Infofilter komt met persoonlijk reclame filter

2 juli 2007, 05:54

{title}Infofilter is momenteel bezig met de introductie van een persoonlijk reclame filter: “mijninfofilter”.

Een jaar geleden heeft de directeur van Infofilter, Peter van Buijtene, op Marketingfacts al aangegeven een dergelijk systeem te overwegen. Peter van Buijtene over het huidige systeem: “We testen het systeem nu eerst bij degenen die zich nieuw aanmelden. Als alles goed gaat, bieden we het aan al onze geregistreerden aan. Dat zijn er ruim een miljoen. Dan ook pas zullen we er flinke ruchtbaarheid aan geven.”

Het is voor Infofilter van groot belang om met een alternatief voor het volledig afmelden te komen omdat het aantal afmeldingen gestaag blijft groeien.

Voorlopig zijn er tien categorieën gekozen die consumenten met mijninfofilter kunnen kiezen.

De tien categorieën zijn:

1. Auto’s en toebehoren

2. Boeken en muziek

3. Kranten en tijdschriften

4. Energie

5. Banken en verzekeringen

6. Horoscopen (esoteriek)

7. Loterijen

8. Thuiswinkelen (mode & accessoires, huis-, tuin- en keukenartikelen, munten & postzegels of andere verzamelingen, gezondheidsartikelen, voedingssupplementen en/of verzorgingsproducten)

9. Telecommunicatie en computertoebehoren

10. Goede doelen

Via Adformatie

Ludo Raedts
Founding Partner bij RIFF

Categorie
Tags

7 Reacties

    Raedts

    @ rob: je hebt gelijk, was geen bewuste actie. Alsnog gedaan!


    2 juli 2007 om 06:54
    Juf Ingrid

    De juiste spelling is: reclamefilter (één woord).


    2 juli 2007 om 08:44
    media

    @Juf Ingrid: Ik dacht al, waar blijft ze. Ik heb de laatste week zelf een aantal titels moeten verbeteren. Heb je vakantie gehad?


    2 juli 2007 om 08:49
    Jan Willem Ebbinge

    Zelf heb ik mij in december aangemeld bij Infofilter. Uitstekend initiatief! Maar toevallig werd ik gisteren gebeld door Oxfam Novib met de vraag of ik donateur wilde worden. Op mijn vraag aan de mevrouw aan de andere kant van de lijn waar men mijn gegevens vandaan had, moest zij het antwoord schuldig blijven. ‘Maar mevrouw, ik heb mij aangemeld bij Infofilter om niet meer telefonisch te worden lastiggevallen met dit soort vragen.’ ‘Ja meneer, maar na aanmelding duurt het drie maanden voordat uw gegevens zijn verwerkt.’ ‘Dat weet ik, maar ik heb mij al een half jaar geleden aangemeld.’ ‘O nou, misschien gebruiken wij een oud bestand dan.’ Enfin, ik naar de site van infofilter om ze op zijn minst melding te maken van dit feit. Blijkt dat er geen enkele mogelijkheid is om contact op te nemen. Toch jammer.


    3 juli 2007 om 05:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!