DME The Day After

7 juni 2007, 04:42

Marketingfacts Netwerkborrel op DME 2007

Het Digital Marketing Event (DME) is weer voorbij en wat mij betreft absoluut voor herhaling vatbaar. VNU en Eventex complimenten dat jullie dit in zo’n korte tijd hebben weten neer te zetten. Voor ons was natuurlijk de lancering van het Marketingfacts Netwerk het hoogtepunt van de beurs. Bij deze iedereen bedankt die de afgelopen dagen de moeite heeft genomen om ons te bezoeken in de stand. Ik wens Ewald Verhoog als eerste voorzitter van het netwerk heel veel succes!

En wat is er leuker dan een dag na een beurs of congres om de foto’s nog eens te bekijken. Ook dit keer weer fantastische foto’s van Henk-Jan, Marjolijn, Maritza en Rogier. Heb je zelf ook verslagen, foto’s of videomateriaal? Laat het ons weten in de comments!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

27 Reacties

    Stephan van de Ven

    Ik was er ook bij. Ik vond het een zeer leerzame beurs. Ik als stagiair heb er veel van kunnen leren. Het bedrijf waar ik werk (SRM) had geen stand maar we hadden wel een spreker. Gert Koot. Hij heeft lezingen over onze nieuwe opleiding Crossmedia-a/b en Content meets commerce.

    Er was best veel dat er uitgedeeld werd flyers, water, snoep, pennen, multi-pen, energie drank en nog veel meer. Te veel rommel om bij je te houden.

    De mensen die deel namen aan een lezing hebben het best warm gehad. Dit omdat het te kleine en zwart beklede hokken waren. Waar de zon vol op scheen.

    Ik vind dat deze beurs voor herhaling vatbaar is!

    Hopelijk tot volgend jaar!


    7 juni 2007 om 06:05
    Stephan van de Ven

    @ Jos.

    Heb jij/iemand misschien enig idee waar de foto’s staan van de jongen die rond reed?


    7 juni 2007 om 06:21
    Stephan van de Ven

    Dank u wel!


    7 juni 2007 om 06:38
    martijnstaal

    Ik vond het ook zeker een goed event. In het vervolg zou het denk ik goed zijn om voor de sessies een voorregistratie te houden (of de zalen 3x zo groot te maken). Ookal was men een kwartier vantevoren aanwezig, dan nog was de kans dat je de zaal niet in kon zeer groot. Jammer genoeg heb ik daardoor weinig presentaties kunnen meemaken. Maar het event was verder goed georganiseerd en zeker voor herhaling vatbaar.

    Leuk ook om veel bloggers van MF persoonlijk te spreken.

    Volgend jaar dus ook voor mij zeker weer!


    7 juni 2007 om 06:45
    punkey

    @Stephan staat die presentatie van jullie ook ergens online? Wilde er graag bij zijn maar had andere afspraken. Met name de preso over content meets commerce.


    7 juni 2007 om 06:47
    schief

    Ja, was geslaagd. Mag iets groter qua deelnemers wat mij betreft, en inderdaad verbluffend hoe goed de presentaties bezocht werden… Leuke borrel ook bij de Marketingfacts stand aan het eind! Is de vloerbedekking aan het eind onder de voeten weggetrokken of konden jullie nog even doorgaan?


    7 juni 2007 om 06:56
    Martijn

    Ook als “niet marketeer” vond ik het een zeer geslaagd evenement. Ik denk dat het voor iedereen die een beetje serieus met internet bezig is, de moeite waard is om een kijkje te nemen.

    Ook wat mij betreft is er een volgende keer meer ruimte voor de sessies. Misschien zijn een soort masterclasses ook een goede aanvulling: veel sessies gingen nou niet bepaald de diepte in, waardoor het voor een beetje Marketingfactslezer allemaal redelijke gesneden koek was.


    7 juni 2007 om 07:36
    martijnstaal

    Hoi Martijn, dit was inderdaad ook de opzet van het DME, terwijl het publiek gemengd was. Zou zeker handig zijn om ratings te geven aan presentaties (beginners – experts) zodat de presentaties ook wat selectiever bezocht kunnen worden. Dit was vantevoren lastig in te schatten.


    7 juni 2007 om 07:59
    Swagerman

    Goed te horen dat iedereen het zo naar hun zin heeft gehad. Dinsdagochtend was het heel spannend om te zien hoe het zou uitpakken, maar gelijk zat de sfeer er goed in. De keuze om veel sessies te doen bleek gelijk een schot in de roos. We waren dan ook prettig verrast dat er veel interesse bestond voor de sessies. Dat gold voor alle sessies en dat hoop je altijd wel, maar hoe het uitpakt weet je nooit zeker. Hierbij ook een pluim voor Marco waarmee we samen het programma heb gemaakt en de mensen van onze partner Eventex.

    Wat betreft de ruimtes. We hebben gekozen voor kleine ruimtes om zo een intieme sfeer te creëer. Dat is gelukt, maar je weet nooit precies hoe het uitpakt. Duidelijk is dat we dat volgend jaar beter moeten aanpakken met onder andere grotere ruimtes. Of juist meer ruimtes. Ik sta open voor suggesties!

    Wat betreft de video’s van de presentaties. Die krijg ik vandaag of morgen binnen. Ze staan volgende week online.


    7 juni 2007 om 08:15
    Martijn

    Die sessies waren voor mij de belangrijkste reden om te komen, maar het meeste wist ik eigenlijk wel. De ruimtes konden best wat groet, want het was soms echt erg warm.

    Ook vond ik dat de sessies wel erg kort achter elkaar geprogrammeerd waren, waardoor er erg weinig marge was tussen de sessies.

    @Martijn: Inderdaad een soort rating voor het niveau van de sessies zou niet verkeerd zijn.


    7 juni 2007 om 08:31
    Sietse Kingma

    @Stephan: ook mijn collega en ik hebben de presentatie helaas moeten missen… Als jij deze nog ergens kan opduikelen zou ik deze graag een versie van je ontvangen. Thanks!

    Verder: afgezien van de vernieuwende presentatie van David Hasselhof gistermiddag vond ik het event verder niet heel spannend.


    7 juni 2007 om 09:28
    Stephan van de Ven

    @ Sietse

    Zoals Swagerman al zei! Hij krijgt vandaag of morgen de videopresentaties binnen en zal ze volgende week online krijgen.

    Ik heb ook aan Gert Koot gevraagd hoe en wat maar die moet het nog met iemand bespreken wil die het mogelijk publiekelijk maken!


    7 juni 2007 om 09:58
    Stephan van de Ven

    7 juni 2007 om 09:58
    pixites

    ja, erg geslaagd; fris & fruitig, nieuws en presentaties ok. foto’s op flickr onder pixites


    7 juni 2007 om 10:13
    brandnewmedia

    @Edo van Spam: Pluggen is prima maar vind het een beetje te doorzichtig worden.


    7 juni 2007 om 11:26
    Edo van Santen

    @Maurice:

    sorry, da’s niet mijn bedoeling, ik reageerde op de oproep in het artikel. ik zal mijn leven beteren….


    7 juni 2007 om 12:17
    moojen

    Ik vond het ook geslaagd, maar het mag van mij nog wel een slagje groter. De zaaltjes waren te klein en eigenlijk het aantal stands wat te weinig. Een goed begin en ruimte voor meer dus…


    7 juni 2007 om 12:30
    Vincent Leenders

    De stands waren meer van hetzelfde, maar het aanbod aan sessies was zeker inspirererend. De zalen daarvoor mogen idd groter, zeker wanneer je opeenvolgende sessies wilde bezoeken was dat wat lastig ivm het grote animo. Kom volgend jaar zeker weer.


    7 juni 2007 om 12:53
    Marcel van der Laan

    ik ben zelf in het kader van mijn opleiding (international hospitality management) en mijn interesse naar dme geweest en ben redelijk positief. Vind het zowieso leuk dat het voor iedereen toegangkelijk is, en dan met name om de sprekers te horen over hun vakgebied; meestal zijn presentaties als deze slechts voorbestemd aan diegene die ook actief zijn in het werkveld en in mindere mate voor studenten.

    Ik kwam dan ook voornamelijk voor de presentaties, daarom vond ik het jammer dat de zalen zo klein waren. Dit komt misschien wel wat knusser over, maar daardoor heb ik wel de nodige presentaties gemist die ik graag gezien had. Ook nog een uitvoerig rondje gemaakt rond de beursvloer, en daar viel me op dat er een hoop standhouders waren die hun “verkooppraatje” goed op orde hadden, maar dat een aantal toch geen antwoord had op iets diepere vragen. Verder vond ik het erg geslaagd en blij dat ik geweest ben…


    7 juni 2007 om 15:39
    Tom Michiels

    leuke sfeer, mooie contacten, toffe sessies: een geslaage première!

    enkel de darkrooms waren aan de krappe kant.. Volgende keer mag alles gerust ietsje groter zijn.


    8 juni 2007 om 11:59
    Marko Dobroschelski

    De Beurs opbouw en stands zagen er goed verzorgt uit met veel tussenruimte (waarschijnlijk te weinig verkocht :)) en ook de temperatuur was prima (dit in tegenstelling tot de TCD in april)

    Goed geregedl was inderdaad het programma mat sessie, inderdaad te kleine zalen, cq te veel interesse

    Wat me op viel in verhouding met bv de TCD was het de kwaliteit van de bezoekers, beter dus . Ik denk dat dat te maken had met de vele sessie die een meer geintersserd publiek trekken (of misschien wel ter plekken hebben bij gespijkerd ;))

    Uiteraard was het ook een leuke netwerk boel en daarvoor moet het niet te groot zijn.

    In elk geval een aanrader om volgend jaar de beurs te bezoeken.


    8 juni 2007 om 15:49
    Maarten Bierman

    Ehm, misschien ben ik wat verwend door grotere beurzen als TINE (nee die wordt niet meer gehouden inderdaad:)) maar ik vond het een beschamende opkomst.

    Ik bedoel. Er zijn honderen weblogs over al die oplossingen waar wij het met zijn allen dagelijks over hebben, e-mailmarketing, Google,virals, oline marketing etc etc. Hoeveel bezoekers zijn er nou echt geweest die NIET in het vak zitten? Waar was Tribal uit Den-Bosch? Waar was Mailmedia? Waar was Graphic Mail? Allemaal grote partijen die er toch hadden moeten staan als dit “de Beurs”was.

    Mijn perceptie van DME was dat er wel twee, misschien wel drie hallen met stands zouden staan. Er is zoveel aanbod op digitaal communicatievlak….

    Ik vond het teleurstellend en was na twee uur weer vertrokken. Mijn enigste leerpunt wat ik heb meegenomen was Lectric. Ik kende nog geen bureau wat zich heeft gespeciliseerd in Internetopleidingen (gat in de markt lijkt mij).

    Bovenstaande doet niks af aan de standhouders en de inzet van deze mensen. Ik ben dus alleen verbaast over de mijnsinziens zeer lage opkomst qua bezoekers en in tegenstelling tot het enthousiasme over deze succesvolle beurs.


    13 juni 2007 om 06:52
    Peter van Bommel

    Veel presentaties zijn inderdaad via de site te bekijken, een hele goede zaak! Vanwege de kleine zalen zullen veel mensen bepaalde presentaties niet hebben kunnen bijwonen (of vanwege de beperkte ruimte geen aantekeningen hebben kunnen maken).

    Het enige probleem is dat de powerpoint presentaties echter niet te zien zijn (voornamelijk in zaal 1 en 2). Is het misschien een idee om ook deze presentaties via de site aan te bieden (PDF-bestanden?)?


    13 juni 2007 om 19:40
    rjmvandiepen

    @Maarten

    Een reden dat grote partijen, zoals je die hebt genoemd, er niet zijn, komt doordat zij kijken wat een beursdeelname kost en wat er vervolgens aan wordt verdiend. Als deze verhouding onvoldoende is, zullen ze zich nog wel een keer bedenken of ze geld steken in beursdeelname. En zo kijken de meeste beursdeelnemers. Ook kan het je te doen zijn om naamsbekendheid. Daar is natuurlijk wat voor te zeggen.


    14 juni 2007 om 05:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!