Nominaties voor de EMMA’s bekend

23 augustus 2006, 12:22

De jury van de EMMA’s, de jaarlijkse prijzen voor de beste e-mailmarketing campagnes, heeft een keuze gemaakt uit de inzendingen. In totaal zijn zes cases aangewezen die in aanmerking komen voor een EMMA. De prijzen worden uitgereikt tijdens de vijfde Nationale E-mail Marketing Conferentie, die op 7 september 2006 plaatsvindt in Media Plaza te Utrecht.

De genomineerden in alfabetische volgorde zijn:

Bertoli

Case: Ricetta di Bertolli

Bureau: Suntzu

Essent

Case: Essent verbruik- & tarievencommunicatie

Bureau: Veritate

Martinair

Case: Online ticketverkoop verhogen

Bureau: Yourzine

Postbank

Case: Postbank gaat de dialoog aan via e-mail

Bureau: RapidSugar

TPG Post

Case: online verhuiskaarten omzet via email strategie

Bureau: RapidSugar

Van Gogh Museum

Case: Videomail

Bureau: Bitmove

De jury – die bestaat uit Marc Borgers, voorzitter van EMMA-nl (wanneer zou die nu eens gaan beginnen met bloggen op Marketingfacts?), Beer Flik van Dynamic Zone, Peter Joziasse van TPG Post, Michel Schaeffer van bol.com en Paul Petermeijer van BBP – heeft de ingezonden e-mailcampagnes getoetst aan de hand van een aantal vooraf vastgestelde criteria:

– effectiviteit van de campagne (o.a. respons, budget)

– creativiteit (o.a. opmaak, layout, content)

– inzet van middelen (o.a. personeel, budget)

– onderdeel van totale communicatie

– functionaliteit (o.a. gebruiksvriendelijkheid)

– innovatieve elementen, is het vernieuwend

– de wijze waarop het database is opgebouwd (permissie van de ontvanger is een vereiste)

– resultaten en opzet van eventuele ondernomen commerciële testen

Uiteraard is Marketingfacts (Robert de Boer) aanwezig tijdens de Nationale E-mail Marketing Conferentie en zal hiervan verslag doen.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    media

    Persbericht was me niet helemaal duidelijk maar naar ik nu begrijp zijn bovenstaande in principe allemaal al prijswinnaars (brons) en maken allen tijdens de conferentie nog kans op goud of zilver.

    Best lastig hoor zo’n persbericht goed opstellen 😉


    23 augustus 2006 om 12:44
    Heidi

    Hi Marco,

    Ik zie dat je ze allemaal genomineerden noemt, maar het zijn allemaal winnaars!

    Aan het einde van de congresdag (na presentaties) wordt duidelijk wie de gouden, zilveren of bronzen EMMA ontvangt. Dit kunnen overigens uiteindelijk meerdere winnaars zijn van één “kleur” (goud, zilver of brons) Sowieso zijn alle cases winnaars, dus een bronzen EMMA is al in bezit!

    gr. Heidi


    23 augustus 2006 om 13:07
    Eric-Jan

    Leuke keuze dit jaar! Maar het valt mij wel op dat hoofdsponsors van dit soort evenementen altijd genomineerd worden. Is het voor de neutraliteit niet beter als genomineerden geen hoofdsponser van hetzelfde evenement kunnen zijn, of is dan het voortbestaan (commercieel) van dit soort evenementen in gevaar?


    23 augustus 2006 om 17:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!