Buro Renkema promoot Rembrandt

       @evr    8353 x bekeken

In de beurs van Berlage hangen voor het eerst in de geschiedenis alle schilderijen van Rembrandt bij elkaar. Een heugelijke gebeurtenis en niet in de laatste plaats voor de schilderijen zelf. Want als de bezoekers naar huis zijn en de lichten zijn gedoofd....

Simpel, maar prachtig gedaan. Opnieuw door buro Renkema. Bedankt voor de tip, Bart!

0

Gepost in: Online advertising, Mobile marketing

10 Reacties

Hmm kvind hm iets minder goed dit keer. Het idee is prachtig, maar de uitwerking toont naar mijn idee juist wat amateuristisch.. Zeker in vergelijking met die tv-commercial waarbij de nachtwacht tot leven komt.

geplaatst op om 17:41 uur

Hmm, die commercial ken ik (nog) niet. Smaken verschillen blijkbaar, uitwerking is zeker niet state of the art maar overall kon ik er zeker om lachen.

geplaatst op om 17:47 uur

Die commercial is van zo'n half jaar geleden denk ik. De mensen rondom rembrandt (in de nachtwacht) komen tot leven en zingen 'happy birthday'' voor Rembrandt in het kader van zijn 400e verjaardag. Kan het filmpje op YouTube en Yahoo helaas niet vinden. Zal zo eens kijken of ik hm ergens anders kan vinden...

geplaatst op om 18:06 uur

Toch gevonden, hij staat hier.

geplaatst op om 18:09 uur

Het moge duidelijk zijn dat Renkema niet de middelen heeft om dergelijke special effects te maken als in die reclamespot. (Volgens mij is het hobbywerk?) Maar daar gaat het ook niet om toch? idee is briljant, filmpje is zwaar om te lachen. Ze worden vast nog wel eens ingelijfd door een of ander reclamebureau, waar ze zware produkties kunnen gaan bedenken. Ik kan niet wachten!

geplaatst op om 18:50 uur

@Robert: bedankt, die is qua uitvoering zeker professioneler. Maar blijf persoonlijk de versie van buro Renkema leuk genoeg vinden.

geplaatst op om 19:09 uur

Om heel eerlijk te zijn haakte ik na een minuutje af (4 minuten is veel te lang voor een dergelijk filmpje). Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel bureau Renkema heeft ontvangen voor deze advertorial. Iemand?

geplaatst op om 21:24 uur

@eber:

Buro Renkema is van Small Media Group (weblog-uitgever of iets in die richting). Zij verzorgen de humoristische kant, maar ze hebben ook iets over games en nog wat andere dingen. Een van de makers zat, als ik me niet vergis, ook achter Jelle, de parodie op Stan van Eminem met een fan van Syb van der Ploeg (van De Kast). Dacht ik.

geplaatst op om 07:34 uur

Tja, hoe moet ik nu reageren op deze post....?
;-)

geplaatst op om 08:24 uur

@ Thurinus: oke, dat zou wel kunnen! (Maar dan nog is het vast geen fulltime baan toch?) Mijn punt was meer: ik zie het als een cartoon. Soms kan een grap worden gemaakt met vier lijnen en een tekstballon en dan is het niet nodig om 200 Disneytekenaars dezelfde tekening te laten maken. Het filmpje is wat mij betreft gewoon grappig en het stoort mij niet dat het niet zo mooi en duur oogt als die reclame van Robert. Ik denk ook dat de makers helemaal geen reclame-ambities hebben, want volgens mij is dit de eerste keer dat ze iets 'commercieels' doen en ze zijn voor zover ik weet eerder cabaretiers dan copywriters.

geplaatst op om 09:04 uur

Plaats een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

  • Maximaal 5000 karakters. Basis HTML tags zoals <a> zijn toegestaan.

  • Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.