Ordina heeft het nog steeds niet begrepen

3 juni 2006, 10:04

Eerder deze week sprak Emerce met Ronald Kasteel, CEO van Ordina. Aanleiding voor het gesprek was het bekend worden dat Clockwork, het interactieve bureau van Ordina, opgaat in een nieuw te vormen onderdeel van het moederbedrijf. De naam Clockwork zal daarbij definitief verdwijnen.

Opnieuw is de stelling van Ordina dat kleinere spelers het moeilijk krijgen. Al eerder haalde het bedrijf uit naar kleinere bedrijven maar nuanceerde dat vervolgens enkele weken later.

Nu weet ik niet wat Ronald Kasteel precies heeft gezegd tegen Emerce maar de titel spreekt (opnieuw) boekdelen en roept bij mij een bepaalde kwaadheid op. Waar haalt Ordina de arrogantie vandaan om te beweren dat kleinere spelers het moeilijk krijgen en dat zij de juiste keuze hebben gemaakt? Ik merk dat steeds meer bedrijven bewust kiezen voor kleinere partijen. Minder overhead, lagere kosten, creatievere oplossingen, flexibeler en last but not least gewoon veel leuker om mee samen te werken. Bovendien, waar blijven de aansprekende interactieve cases van Clockwork?

De uitspraken van Kasteel en de nieuwe herstructurering lijken meer op een laatste stuiptrekking van Ordina om van Clockwork nog iets te maken. Ik vrees dat zelfs Froukje de Both daar niet veel meer aan kan veranderen 😉

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Peter Bonjernoor

    Ik denk dat bedrijven als Ordina merken dat ze het moeilijker krijgen door de concurrentie van de ‘kleintjes’, juist om de redenen die je noemt, Marco. Dit soort akties zijn ongetwijfeld een poging om bij bestaande en potentiele klanten het beeld te wekken dat ze bij Ordina best goed zitten.

    Dat het getuigt van weinig realiteitszin is een ander verhaal.

    Ik heb diverse klanten meegemaakt die (deels) met dit soort organisaties zaken deden, en zonder uitzondering waren ze erg ontevreden. De Ordina’s van deze wereld zitten echter soms zo diep in de organisaties van hun klanten dat het bijna ondoenlijk is ze eruit te werken.


    3 juni 2006 om 11:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!