Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Review

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • ReclameReview: Kruidvat wil graag grappig gevonden worden

    ReclameReview: Kruidvat wil graag grappig gevonden worden

    Lies is haar naam en ze staat volgens het merk voor alle Nederlanders met een druk leven. In deze nieuwe commercial is ze zéker druk met van alles en nog wat, geholpen door de aangenaam geprijsde producten van Kruidvat.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 3 maart 2021
    • Advertising
      • 820
      • 0
  • De kreeft is een echte overlever en je kunt van hem leren

    De kreeft is een echte overlever en je kunt van hem leren

    Heb je ervaring met veranderingsprocessen, of ga je eraan beginnen? Lees dan 'De strategie van de kreeft'. De auteurs nemen de kreeft als metafoor om het proces van veranderingen te duiden. En dat werkt.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 26 februari 2021
    • Innovatie Strategie
      • 4062
      • 0
  • ReclameReview: Ja, die nieuwe pay-off van Ranja werkt!

    ReclameReview: Ja, die nieuwe pay-off van Ranja werkt!

    Dit jaar bestaat het merk Ranja maar liefst 100 jaar. Een prima moment dus voor een nieuwe campagne en een nieuwe pay-off: 'Ranja. Daar word je vrolijk vanja!'

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 24 februari 2021
    • Advertising Marketingfacts
      • 5396
      • 0
  • ReclameReview: katoenen menstruatieproducten van Sanature

    ReclameReview: katoenen menstruatieproducten van Sanature

    Maandverbandcommercials kennen we allemaal wel, toch? Nou, niet deze van Sanature. Die zijn behoorlijk anders, net als het materiaal waarvan de producten gemaakt zijn.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 17 februari 2021
    • Advertising
      • 4590
      • 0
  • ReclameReview: Nescafé maakt geen ruimte voor koffieboeren maar voor een QR-code

    ReclameReview: Nescafé maakt geen ruimte voor koffieboeren maar voor een QR-code

    Nescafé introduceert het Empty Label, een tijdelijke verpakking met een nobel doel. Met een witte, simplistische verpakking wil het koffiemerk ruimte maken voor zijn koffieboeren. Door de QR-code op de verpakking te scannen, kan de consument middels augmented reality honderden labels ontdekken die de boeren zelf gemaakt hebben.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 10 februari 2021
    • Advertising
      • 5450
      • 0
  • ReclameReview: opgepast KFC, Domino’s komt eraan!

    ReclameReview: opgepast KFC, Domino’s komt eraan!

    Eerlijk is eerlijk: de pizzabakkers van Domino's gaan er keihard in met hun nieuwe product. "Proef zelf het verschil tussen KFC Fried Chicken én Domino’s nieuwe Oven Baked Chicken!"

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 3 februari 2021
    • Advertising
      • 5766
      • 0
  • ReclameReview: kinderen met een nierziekte zijn Jonge Helden

    ReclameReview: kinderen met een nierziekte zijn Jonge Helden

    Als je kind bent, zit je vol met energie. Toch? Behalve als je een nierziekte hebt. Dan heb je het zwaar. De nieuwe campagne van de Nierstichting is daarom speciaal gericht op deze Jonge Helden, zoals zij deze groep noemen.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 27 januari 2021
    • Advertising
      • 3920
      • 0
  • Leidt merkvoorkeur écht tot marktaandeel?

    Leidt merkvoorkeur écht tot marktaandeel?

    Sturen op merkvoorkeur is zeker niet onverstandig, maar het is beslist geen zaligmakende marketing-KPI en het is ook niet de enige die relevant kan zijn. Samenhang is te weinig om conclusies te trekken over oorzaak en gevolg. Het kán er wel zijn, maar dat is nooit bewezen.

    Lees verder »
    • Ronald Voorn MSc (Hogeschool Utrecht / UTwente)
    • 22 januari 2021
    • Innovatie Strategie
      • 4724
      • 1
  • ReclameReview: Pearle maakt commercial voor hele branche

    ReclameReview: Pearle maakt commercial voor hele branche

    In deze commercial, die past in de reeks waarin elke campagne een oogtest op zichzelf is, roept Pearle op om 'je ogen weer eens mee naar buiten te nemen’. Essentieel in tijden waarin we steeds vaker binnen blijven.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 20 januari 2021
    • Advertising
      • 6948
      • 0
  • ReclameReview: de Vrienden van Amstel zijn terug!

    ReclameReview: de Vrienden van Amstel zijn terug!

    We waren bijna vergeten hoe ze eruitzien, maar de drie vrienden van Amstel zijn terug in de nieuwe campagne van het biermerk. Alleen gaat die campagne niet over hen...

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 13 januari 2021
    • Advertising
      • 5800
      • 0
  • De factor van het belang

    De factor van het belang

    PR is van strategisch belang voor elke organisatie en daarom is het belangrijk dat leiding en uitvoer goed met elkaar in gesprek blijven en dezelfde taal spreken. Carla de Barros Barbosa en Christine van der Linden schreven een opmerkelijk helder boek over de werking van PR, creatieve PR-campagnes en de inzet van magische middelen: er staan prachtige interviews in het boek en er worden indrukwekkende campagnes uitgelicht. 

    Lees verder »
    • Piet van Reeuwijk (PublieksWerk )
    • 8 januari 2021
    • Contentmarketing Strategie Brand management
      • 5248
      • 1
  • ReclameReview: gaat de knullige video van M line met Kjeld Nuis werken?

    ReclameReview: gaat de knullige video van M line met Kjeld Nuis werken?

    Je houdt je beter aan je goede voornemens als je fit bent. Daarom is goed slapen zo belangrijk, aldus matrassenfabrikant M line. In deze campagne probeert schaatser Kjeld Nuis ons te overtuigen van het belang van goede nachtrust.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 6 januari 2021
    • Advertising
      • 6720
      • 0
  • Waarom voorkeursmerken altijd winnen

    Waarom voorkeursmerken altijd winnen

    Met ‘Why winners give it all’ heb je een uiterst praktisch marketingboek in handen. Reclameman/marketeer Ed Stibbe beschrijft in zijn eerste boek op een zeer toegankelijke manier waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dit ook zou kunnen.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 25 december 2020
    • Innovatie Strategie
      • 7856
      • 0
  • ReclameReview: eenzaam ben je nooit alleen, ook niet als jongere

    ReclameReview: eenzaam ben je nooit alleen, ook niet als jongere

    De donkere dagen voor kerst zijn er weer en dan is er ook nog een lockdown... Young Impact zet zich om die reden extra in voor eenzame jongeren met deze campagne.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 23 december 2020
    • Advertising
      • 6710
      • 0
  • ReclameReview: Fisherman’s Friend komt FF met nieuwe campagne

    ReclameReview: Fisherman’s Friend komt FF met nieuwe campagne

    Als je FF hebt, bekijk dan FF de nieuwe commercials van Fisherman's Friend. Dat animeert lekker FF je dag.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 16 december 2020
    • Advertising
      • 4790
      • 1
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you