-
ReclameReview: Kruidvat wil graag grappig gevonden worden
Lies is haar naam en ze staat volgens het merk voor alle Nederlanders met een druk leven. In deze nieuwe commercial is ze zéker druk met van alles en nog wat, geholpen door de aangenaam geprijsde producten van Kruidvat.
-
De kreeft is een echte overlever en je kunt van hem leren
Heb je ervaring met veranderingsprocessen, of ga je eraan beginnen? Lees dan 'De strategie van de kreeft'. De auteurs nemen de kreeft als metafoor om het proces van veranderingen te duiden. En dat werkt.
-
ReclameReview: Ja, die nieuwe pay-off van Ranja werkt!
Dit jaar bestaat het merk Ranja maar liefst 100 jaar. Een prima moment dus voor een nieuwe campagne en een nieuwe pay-off: 'Ranja. Daar word je vrolijk vanja!'
-
ReclameReview: katoenen menstruatieproducten van Sanature
Maandverbandcommercials kennen we allemaal wel, toch? Nou, niet deze van Sanature. Die zijn behoorlijk anders, net als het materiaal waarvan de producten gemaakt zijn.
-
ReclameReview: Nescafé maakt geen ruimte voor koffieboeren maar voor een QR-code
Nescafé introduceert het Empty Label, een tijdelijke verpakking met een nobel doel. Met een witte, simplistische verpakking wil het koffiemerk ruimte maken voor zijn koffieboeren. Door de QR-code op de verpakking te scannen, kan de consument middels augmented reality honderden labels ontdekken die de boeren zelf gemaakt hebben.
-
ReclameReview: opgepast KFC, Domino’s komt eraan!
Eerlijk is eerlijk: de pizzabakkers van Domino's gaan er keihard in met hun nieuwe product. "Proef zelf het verschil tussen KFC Fried Chicken én Domino’s nieuwe Oven Baked Chicken!"
-
ReclameReview: kinderen met een nierziekte zijn Jonge Helden
Als je kind bent, zit je vol met energie. Toch? Behalve als je een nierziekte hebt. Dan heb je het zwaar. De nieuwe campagne van de Nierstichting is daarom speciaal gericht op deze Jonge Helden, zoals zij deze groep noemen.
-
Leidt merkvoorkeur écht tot marktaandeel?
Sturen op merkvoorkeur is zeker niet onverstandig, maar het is beslist geen zaligmakende marketing-KPI en het is ook niet de enige die relevant kan zijn. Samenhang is te weinig om conclusies te trekken over oorzaak en gevolg. Het kán er wel zijn, maar dat is nooit bewezen.
-
ReclameReview: Pearle maakt commercial voor hele branche
In deze commercial, die past in de reeks waarin elke campagne een oogtest op zichzelf is, roept Pearle op om 'je ogen weer eens mee naar buiten te nemen’. Essentieel in tijden waarin we steeds vaker binnen blijven.
-
ReclameReview: de Vrienden van Amstel zijn terug!
We waren bijna vergeten hoe ze eruitzien, maar de drie vrienden van Amstel zijn terug in de nieuwe campagne van het biermerk. Alleen gaat die campagne niet over hen...
-
De factor van het belang
PR is van strategisch belang voor elke organisatie en daarom is het belangrijk dat leiding en uitvoer goed met elkaar in gesprek blijven en dezelfde taal spreken. Carla de Barros Barbosa en Christine van der Linden schreven een opmerkelijk helder boek over de werking van PR, creatieve PR-campagnes en de inzet van magische middelen: er staan prachtige interviews in het boek en er worden indrukwekkende campagnes uitgelicht.
-
ReclameReview: gaat de knullige video van M line met Kjeld Nuis werken?
Je houdt je beter aan je goede voornemens als je fit bent. Daarom is goed slapen zo belangrijk, aldus matrassenfabrikant M line. In deze campagne probeert schaatser Kjeld Nuis ons te overtuigen van het belang van goede nachtrust.
-
Waarom voorkeursmerken altijd winnen
Met ‘Why winners give it all’ heb je een uiterst praktisch marketingboek in handen. Reclameman/marketeer Ed Stibbe beschrijft in zijn eerste boek op een zeer toegankelijke manier waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dit ook zou kunnen.
-
ReclameReview: eenzaam ben je nooit alleen, ook niet als jongere
De donkere dagen voor kerst zijn er weer en dan is er ook nog een lockdown... Young Impact zet zich om die reden extra in voor eenzame jongeren met deze campagne.
-
ReclameReview: Fisherman’s Friend komt FF met nieuwe campagne
Als je FF hebt, bekijk dan FF de nieuwe commercials van Fisherman's Friend. Dat animeert lekker FF je dag.