-
Marketingfacts Jaarboek 21-22 is onderweg!
De opstelling van het nieuwe Marketingfacts Jaarboek is (bijna) rond en dat betekent dat een heel keurcorps aan vrijwillig meeschrijvende auteurs en hyperspecialisten momenteel noeste arbeid verricht om op de deadline te komen met een geheel nieuw of geheel vernieuwd hoofdstuk voor het Marketingfacts Jaarboek.
-
Best gelezen blogs in het rampjaar 2020
Oké, we zijn bijna van 2020 af. Daar zal niemand rouwig om zijn. Maar hoe deden Marketingfacts en zijn bloggers het dit jaar? Waar schreven we over? Nou, dat mag geen al te grote verrassing zijn. Maar wie schreef en hoe vaak? Dat lees je hier. Lijstjestijd.
-
(Podcast) ‘Iedere Nederlander moet kunnen blijven vliegen’
Moeten we terug naar de jaren zestig, toen vliegen alleen iets was voor de elite? “Dat moeten we niet willen”, aldus Mattijs ten Brink, CEO van de Sunweb Group in de nieuwste aflevering van OnBrandScan. “Vakanties moeten toegankelijk blijven voor iedereen, maar we hoeven niet allemaal naar Australië.”
-
Redactie Marketingfacts is op zoek naar een stagiair!
Lijkt het je mooi en boeiend om mee te werken aan een innovatief en inspirerend vakblog over innovatie in marketing? Mooi! Je schrijft en redigeert teksten over het vak, marketing in de praktijk, marketeers, on- en offline marketingtoepassingen en nog veel meer via de site en social media. Je maakt lezers enthousiast. Je helpt ons met praktische kennis van online publishing, optimalisatie en hebt een uitgesproken hands-on mentaliteit. Je leert over de ins en out van het (brede) marketingvak en de dynamiek van een always-on redactieteam.
-
Redactie Marketingfacts is op zoek naar een stagiair!
Lijkt het je mooi en boeiend om mee te werken aan een innovatief en inspirerend vakblog over innovatie in marketing? Mooi! Je schrijft en redigeert teksten over het vak, marketing in de praktijk, marketeers, on- en offline marketingtoepassingen en nog veel meer via de site en social media. Je maakt lezers enthousiast. Je helpt ons met praktische kennis van online publishing, optimalisatie en hebt een uitgesproken hands-on mentaliteit. Je leert over de ins en out van het (brede) marketingvak en de dynamiek van een always-on redactieteam.
-
We nemen nog een Corona!
Sterke merken blijken niet immuun voor de coronapandemie. 57 procent verliest namelijk merkwaarde in de laatste Best Global Brands van Interbrand. Opmerkelijk is dat de waarde van biermerk Corona Extra wel toenam. Een eigen associatiemeting laat zien dat het merk weinig aan kracht lijkt te hebben ingeboet. Ook wordt het door de meeste consumenten niet direct met het coronavirus geassocieerd.
-
Dit was blogjaar 2019 op Marketingfacts
Aftellend naar 2020 is het natuurlijk weer tijd voor de lijst der lijsten: hoe deed Marketingfacts het zélf in 2019? Of beter gezegd: wat waren volgens onze lezers de marketingtrends van afgelopen jaar? Hoog tijd voor de wrap-up van een bevlogen blogjaar: dit was 2019 op Marketingfacts.nl.
-
NIMA Marketing Day: wat heb je daar te zoeken?
Als geregeld bezoeker van dit onvolprezen shockblog over innovatie in marketing kan het je onmogelijk zijn ontgaan dat er sinds anderhalf jaar een soort innige verkering gaande is, die trouwens een aantal weken geleden ook echt is beklonken met een huwelijk (al wordt er nog gepuzzeld op de huwelijkse voorwaarden – pin me nergens op vast). NIMA wordt echt voor de helft uitgever van Marketingfacts. Goed voor NIMA, goed voor M!, zo luidt de verwachting.
-
Online video: hoe staat het ervoor anno 2019?
Sinds 2012 onderzoeken Marketingfacts en Quadia hoe het ervoor staat met online video in het Nederlandse marketinglandschap. Welke soorten video zetten marketingprofessionals in, hoe meten ze de effectiviteit en hoe denken zij dat online video in de toekomst gaat veranderen?
-
Meet the Voice Marketeer
Het is je waarschijnlijk niet ontgaan: de Google Assistent is nu ook beschikbaar in het Nederlands. En zo kun je ‘s ochtends aan je telefoon vragen om het laatste nieuws of de weersvoorspelling. Maar met de opkomst van smart speakers gaat er natuurlijk nog veel meer veranderen. Waar liggen de kansen voor marketeers? Wordt voice-marketing een hele eigen discipline? In dit artikel een korte verkenning.
-
NIMA wordt strategisch partner van Marketingfacts
NIMA wordt strategisch partner en mede-eigenaar van Marketingfacts. Deze samenwerking houdt in dat de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales vanaf deze week plaatsneemt in de hoofdredactie. Samen met uitgever BBP Media wordt Marketingfacts uitgebouwd tot een kennisplatform over marketing in het Nederlands taalgebied, met een stevige focus op innovatie en marketing als strategische functie.
-
Verbod op geoblocking: goed voor webwinkels?
De EU wil een einde maken aan online geoblocking. Vanaf eind 2018 is het voor webwinkels in EU-landen verboden om onderscheid te maken tussen klanten met verschillende nationaliteiten. Hiermee wil Europa discriminatie op grond van geografische locatie verbieden. Wat vinden internationaal georiënteerde webwinkels van die verordening uit Brussel?
-
Testing 1, 2, 3: hoe ambitieus zijn we als het gaat om video?
Al sinds 2012 houden Marketingfacts en Quadia Online Video de vinger aan de pols van het Nederlandse marketinglandschap. Hoe staat het ervoor met online video, wie zet het in, met welk doel, waar liggen de kansen en (waar) gaat het ook weleens mis?
-
Verzamel ze allemaal: 11 Marketingfacts Specials over o.a. contentmarketing, chatbots en influencers
De zomer. Een goed moment om bij te komen en jezelf weer op te laden. En om de tijd te nemen om je marketingkennis bij te spijkeren. En daar helpt Marketingfacts je natuurlijk graag bij. Daarom staan er 11 Specials voor je klaar met alles wat je wilt weten over onderwerpen als contentmarketing, customer journeys, online video en influencer marketing. Gebundeld in handige pdf's zodat je ze op elk scherm kan gebruiken.
-
Duik je mee in de data van het Marketingfacts Stats Dashboard?
Hoeveel gebruikers heeft Facebook in Nederland? Hoeveel geven bedrijven uit aan video-advertising? Wat zijn de meest gebruikte kpi's voor seo? Zomaar wat vragen waarop je het antwoord vindt in het vernieuwde Stats dashboard. Voor 12 domeinen - van seo en social tot e-commerce en advertising - houden we alle voor marketeers relevante statistieken en data bij. Kan jij die weer gebruiken voor een kekke slide in je presentatie of om indruk te maken op je collega's bij de koffie.