Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Event

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Search buiten de zoekmachines, slimme keuze of tijdverspilling?

    Search buiten de zoekmachines, slimme keuze of tijdverspilling?

    In tegenstelling tot wat sommige mensen misschien denken, gaat het zoekgedrag van de consument verder dan alleen Google en Bing. Inspiratie doen veel consumenten bijvoorbeeld op via Pinterest, maar ook YouTube en Marktplaats zijn platformen waar consumenten op zoeken. Wat opvalt is dat veel van dit soort platformen veel minder worden geoptimaliseerd. Maar of dat zo verstandig is?

    Lees verder »
    • IAB Nederland (IAB Nederland )
    • 26 november 2020
    • Search
      • 4494
      • 0
  • Lessen in B2B-marketing

    Lessen in B2B-marketing

    Er zijn veel overeenkomsten tussen B2C- en B2B-marketing, maar zeker ook verschillen. In B2C is er vaak maar één persoon te overtuigen en zijn trajecten relatief kort. In B2B is dit vaak complexer: beslistrajecten kunnen maanden of zelfs jaren duren en is er een heel peloton aan mensen die direct of indirect meebeslissen. Dit jaar is natuurlijk een bijzonder jaar, met veel uitdagingen, maar ook kansen in de B2B. Reden genoeg voor de NIMA B2B-community om een eigen B2B-marketingevent te organiseren, waar de aanwezigen een spiegel werd voorgehouden.  

    Lees verder »
    • Rik ten Wolde (AFAS)
    • 16 oktober 2020
    • Advertising Customer experience Data analytics Loopbaan Brand management
      • 7810
      • 0
  • Willem-Albert Bol: ‘Mep je CEO eens een keer in elkaar’

    Willem-Albert Bol: ‘Mep je CEO eens een keer in elkaar’

    “Stop met communicatiegefröbel, keer terug naar de marketing basics en sta voor je vak! Alleen dan word je als marketeer weer serieus genomen.” Willem-Albert Bol heeft een missie. Op het podium op de NIMA Marketing Week begon zijn strijd om in tien stappen marketing terug aan de top te brengen. Dapper voorwaarts!

    Lees verder »
    • Kari-Anne Fygi (Marketingfacts)
    • 4 september 2020
    • Strategie
      • 17932
      • 5
  • NIMA Marketing Day wordt voor één keer NIMA Marketing Week

    NIMA Marketing Day wordt voor één keer NIMA Marketing Week

    De NIMA Marketing Day ontwikkelde zich in de afgelopen jaren zo'n beetje tot de traditionele heads-up voor échte marketeers, zo vlak voor de vakantie. Relaxt en toch hardcore inhoudelijk, cocktails nippen en toch over je werk praten, beetje snackend langs de podia vol merken schuiven, als waren het foodtrucks. Oprechte verhalen van marketingprofessionals. Bijna tweeduizend m/v op een kluitje. Gezellig. Maar dat werd 'm dus niet in 2020.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 1 juli 2020
    • Direct marketing Contentmarketing Brand design
      • 5960
      • 0
  • Hoe digital marketing is veranderd in tien jaar tijd

    Hoe digital marketing is veranderd in tien jaar tijd

    Digitalisering is belangrijker dan ooit, zeker in het nieuwe normaal. Tegelijk blijft het digitale domein een doolhof van ondoorzichtige dienstverlening. Digital marketing is in tien jaar tijd volwassen geworden, zo viel deze week te horen tijdens de honderdste editie van Online Tuesday, maar de zoektocht naar aandacht, rendement en zakelijk succes duurt voort. Intussen blijven we China onderschatten.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 10 juni 2020
    • E-business Innovatie
      • 34844
      • 0
  • Online Tuesday heeft digital marketing op de kaart gezet

    Online Tuesday heeft digital marketing op de kaart gezet

    Na ruim tien jaar beleeft Online Tuesday op 9 juni zijn honderdste editie. Een broeinest van kennis over digital marketing, maar ook de plek waar zakenrelaties worden gesmeed. Marketingfacts, dat zelf aan de wieg stond van dit maandelijkse event, analyseert de betekenis ervan voor het marketingvak.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 6 juni 2020
    • E-business Innovatie
      • 33424
      • 1
  • Online Tuesday #99: Corona-app als redder, prutser of Big Brother?

    Online Tuesday #99: Corona-app als redder, prutser of Big Brother?

    Als we iets hebben geleerd van de tender voor de corona-app van de overheid, dan is het dat je privacy-regels niet zomaar kunt versoepelen en dat apps bouwen echt een vak is. Het proces verloopt moeizaam, maar hoe moet het dan wél? Tijdens Online Tuesday #99 (opnieuw als webinar) gaat het 12 mei onder meer over de vraag of de coronacrisis bijdraagt aan de digitalisering van de samenleving.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 3 mei 2020
    • E-business Mobile Innovatie
      • 28076
      • 0
  • Wat je moet weten over de macht van marketplaces

    Wat je moet weten over de macht van marketplaces

    De marketplace-revolutie is in volle gang, zeker sinds de komst van Amazon naar Nederland. Hoe kunnen merken en (web)winkeliers hun rol pakken in de aanstaande consolidatieslag? Online Tuesday liet vier experts het antwoord geven. Vanwege het coronavirus niet in een zaal, maar via een webinar. "Met customer experience win je deze strijd."

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 15 april 2020
    • E-business Customer experience E-commerce Innovatie
      • 15672
      • 0
  • Online Tuesday trotseert coronavirus met interactieve livestream

    Online Tuesday trotseert coronavirus met interactieve livestream

    Online Tuesday was een van de eerste marketing-events die de coronacrisis niet afwachtte en ging verplaatsen. Het debat over marketplaces verschoof van 10 maart naar 14 april, maar die bijeenkomst werd ook geannuleerd. De organisatie kiest nu voor de vlucht naar voren: het event wordt een interactieve webinar, op 14 april tijdens lunchtijd te zien via een gratis livestream. Let op: aanmelding is verplicht!

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 9 april 2020
    • E-business E-commerce Strategie
      • 10068
      • 0
  • Destination Marketing 3.0: stop het junkfood-toerisme!

    Destination Marketing 3.0: stop het junkfood-toerisme!

    Door het coronavirus reizen we even niet, maar de reisbranche moet evengoed blijven nadenken over toekomstscenario's. Eerder deze maand is op het congres Historical City 3.0 in Krakau een radicale strategiewijziging voor Destination Marketing Organisations (DMO's) belicht. "Consumenten moeten overtoerisme gaan zien als junkfood." Ook Nederlandse steden kunnen hiermee aan de slag. "De coronacrisis gaat voorbij, maar zal enorme impact hebben op de sector."

    Lees verder »
    • Sanne Bakker (ensanne focus op content)
    • 28 maart 2020
    • Contentmarketing Brand management
      • 10150
      • 0
  • Design groeit alleen door beter kijkje in hoofd van klant

    Design groeit alleen door beter kijkje in hoofd van klant

    Het eerste onderzoek onder Nederlandse opdrachtgevers van de designsector werd eind 2019 gepubliceerd. Inmiddels is glashelder dat investeren in design belangrijk is en daadwerkelijk effect heeft. Maar hoe kan dit bij de grote diversiteit aan designklanten nog overtuigender over het voetlicht worden gebracht?

    Lees verder »
    • Pieter Aarts (EPAM-Systems)
    • 13 maart 2020
    • Brand design
      • 7068
      • 0
  • In kleine stapjes op weg naar het marketing-walhalla

    In kleine stapjes op weg naar het marketing-walhalla

    Marketing automation: voor een marketeer klinkt dat toch heerlijk? Alsof je alleen nog maar je computer aan hoeft te zetten, op een grote rode knop hoeft te drukken en je marketing gaat verder automatisch. Het systeem zorgt dat de juiste mail op het juiste moment bij de juiste persoon terechtkomt. Je socials worden bijgehouden, je website wordt gepersonaliseerd… Het marketing-walhalla.

    Lees verder »
    • Bouke Vlierhuis (boukevlierhuis.nl)
    • 10 maart 2020
    • Data analytics Innovatie
      • 7694
      • 0
  • Online Tuesday #97: hoe dominant worden marketplaces?

    Online Tuesday #97: hoe dominant worden marketplaces?

    De komst van Amazon naar Nederland gaat bij velen gepaard met stress en chaos. Want wat betekent dit voor jouw brand? Velen vragen zich af of ze als merk of retailer nog wel kunnen ontbreken op marketplaces. Online Tuesday #97 draait op 14 april helemaal om marketplaces. Schrijf je meteen gratis in!

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 22 februari 2020
    • E-business E-commerce Strategie
      • 10162
      • 2
  • Online reclamefraude lijkt een onoplosbaar probleem

    Online reclamefraude lijkt een onoplosbaar probleem

    Het kritisch inkopen én afrekenen van online media wordt steeds ingewikkelder en met name adverteerders lijken daarbij het hoofd in de schoot te leggen. Er wordt effect gemeten, maar geen idee hoe die cijfers dan bij elkaar worden gegoogeld. Bureau houdt zich aan de regels, adverteerder denkt dat de regels wel zullen kloppen. En zo niet, dan is dat maar zo.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 21 februari 2020
    • Advertising Social media Search Data analytics
      • 13150
      • 0
  • Volg de ontevreden medewerker

    Volg de ontevreden medewerker

    We willen ons vak terug om het bedrijf te redden, en daarmee de wereld. Pathetischer kan het niet, maar het gaat ook niet zomaar over marketing. Het gaat over society at large. Dus over marketing. De tactics, de intelligentie en creativiteit bij het waarmaken van de missie zullen moeten komen van de afdeling waar de uitwisseling van waarde is belegd.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 14 februari 2020
    • Advertising Innovatie Strategie Brand management
      • 7354
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you