-
Tien praktische take-aways van Appril Festival
App-bouwers, -developers, -marketeers, business owners en toeleveranciers bediscussiëerden de verschillende kanten en de status van de appmarkt op het Appril Festival afgelopen week. Een top-10 van de belangrijkste take-aways van dit driedaagse evenement, waar de gehele Nederlandse app-industrie bij elkaar kwam.
-
Zichtbaarheid vergroten? Neem gewoon vijftig vakbladen over
Het is een vrij bizar voorbeeld van content marketing gone wild. Arrow Electronics, een groot Amerikaans elektronicabedrijf, heeft de afgelopen jaren zo’n vijftig mediatitels overgenomen, vooral vakbladen. De reden: ze kregen niet genoeg media-aandacht. Misschien nog wel opvallender: er is eigenlijk niet zo heel veel bekend over deze case. Het brein achter de uitgeverij, W. Victor Gao, vertelde donderdag tijdens Content Marketing Fast Forward zijn verhaal. En dat riep wel de nodige vragen op.
-
Merkdebat: How to Future-Proof Your Brand?
De Dutch Marketing Awards zijn weer uitgereikt. Hoogtepunt: Rituals als Marketing Company of the Year. Voorafgaand aan de uitreiking organiseerde VIM Group een pre-event rondom het thema ‘How to Future-Proof Your Brand?’. Yolanda van Die (Global Brand, Marketing & Communications Leader bij EY) en Nanne Bos (Head of Global Brand Management bij ING) gingen met Laurens Hoekstra (managing partner VIM Group en auteur van het boek ‘Future-Proof Your Brand’) in gesprek over de impact van trends en ontwikkelingen in branding.
-
Online Tuesday #78: “Traditionele media bestaan niet”
Willem-Albert Bol (Persgroep Nederland) denkt niet dat John de Mol veel potten zal breken met zijn recente aankoop ANP – het grootste Nederlandse persbureau dat hij eind maart verwierf. Althans, niet als opstap naar weer een nieuw gratis nieuwsplatform. Dat was een onverwacht nieuwswaardige quote aan het eind van Online Tuesday gisteravond. Een avond over de tegenstelling tussen traditionele en niet-traditionele media.
-
The Social Conference 2018: data, our guilty pleasure
Je moet het maar durven: in de week van #DeleteFacebook The Social Conference 2018 houden waarin vooral data en robotisering de hoofdrol hebben. Toch leek de tegenstrijdigheid niemand tegen te staan: (bijna) niemand op de conferentie had zijn Facebook-account gewist, en de dames van de organisatie lieten je niet door het pand lopen zonder je toegangspas te hebben gescand, zodat al je bewegingen van die dag werden gevolgd. Het leek erop dat data verzamelen net zoiets is als pornoblaadjes: niemand leest ze, maar toch worden ze verkocht.
-
Lerende mens en machine: digital workplace in 2018
De wereld verandert en jouw organisatie moet mee. Een manier om organisaties wendbaarder en future-proof te maken, is het creëren van een digital workplace. Een plek waar medewerkers elkaar ontmoeten, van elkaar leren en tegelijkertijd hun werk doen. Wat valt er te leren over de digital workplace anno 2018?
-
Google AMP Conf 2018: alleen een hype of de toekomst?
Dat Google vol inzet op de AMP-technologie werd afgelopen week wel duidelijk tijdens de AMP Conf 2018 in Amsterdam. Gedurende twee volle dagen kwamen onder meer nieuwtjes zoals ‘AMP Stories’ en ‘AMP for Email’ aan bod. Ook werden interessante cases gepresenteerd van partijen die al zijn overgestapt op AMP. Dat Google in dit open source-project een flinke vinger in de pap heeft, kwam wel heel sterk naar voren. Je zou het bijna AMP-propaganda gaan noemen.
-
Blockchain maakt het oude consensusmodel kapot
Blockchain is tegenwoordig het toverwoord, dus zat De Nieuwe Liefde vorige week overvol met vakgenoten die dachten te weten of juist dolgraag wilden weten hoe ze schatrijk kunnen worden van investeren in Bitcoins en aanverwanten. Online Tuesday koos ervoor om niet alleen het huidige succes te belichten, maar ook de zakelijke kansen in de toekomst. "Nederland zou hierin meer voorop moeten lopen."
-
AI, machine-learning, andere ranking-factors en de macht van chatbots: dit is search in 2018!
Friends of Search, het search-congres voor online marketeers, pakte uit tijdens de alweer vijfde editie met een 'best-of-special'. Meer internationale search-experts dan ooit tevoren vlogen naar Amsterdam om de nieuwste digitale ontwikkelingen te delen met de ruim 600 aanwezige SEO- en SEA-experts. Unicorn-marketing, machine-learning in een bubbelbad en waarom we eigenlijk vandaag nog moeten stoppen met adverteren: het kwam allemaal voorbij tijdens een bomvol programma. We delen in dit artikel de belangrijkste inzichten van Friends of Search 2018.
-
Welke strategieën zijn er voor corporate branding op social media?
Wat zijn de strategieën die bedrijven kunnen inzetten bij het vertalen van hun corporate branding naar social media? Die vraag stond op 6 februari centraal bij de presentatie van de 75e SWOCC-publicatie Corporate branding en consumenten op social media. In de UvA presenteerde universitair docent Theo Araujo zijn bevindingen. Daarna volgden twee praktijkcases: Jeroen van de Ven presenteerde de nieuwe social media-strategie van ABN Amro en Stefan Bothoff sprak over de strategie van joint venture VodafoneZiggo.
-
Dag van de Crypto: snelcursus rijk worden met crypto’s
Veel Nederlandse crypto-handelaren zijn in het laatste kwartaal van 2017 ingestapt. Daar speelden organisator en trendwatcher Vincent Everts en zijn crypto-vrienden handig op in tijdens de Dag van de Crypto. Beginners zitten met veel vragen die afgelopen week uitgebreid aan bod kwamen tijdens dit tweedaagse event in de Amsterdam Rai. Hoe koop ik bitcoins? Wat zijn altcoins? Welke wallets zijn er? Hoe maak je een wallet aan? Welke crypto’s moet ik kopen in 2018? Met de onderliggende hamvraag: Hoe word ik zo snel mogelijk rijk?
-
The Floor is Yours 2017: BierBakkers en Trustthesource
Ieder jaar nodigen we in de decembereditie van Online Tuesday 10 pitchers uit om een jury en het publiek weg te blazen met hun idee, dienst of startup. Net als voorgaande jaren kozen zowel het publiek als de jury een winnaar; dit jaar gingen De BierBakkers naar huis met de publieksprijs en won TrusttheSource de juryprijs.
-
Artificial Intelligence: dommer is soms beter
Schuin tegenover het Torentje van premier Rutte staat het pand van Zoom Media. Daar werd onlangs een meetup georganiseerd over 'AI voor marcomprofessionals'. Artificiële Intelligentie (AI) is, naast blockchain, waarschijnlijk hét buzzword van 2017.
-
Ondernemerslessen van Google, Coolblue en Talpa
Nieuwsgierigheid loont. Met deze woorden opende Vincent van den Boogert, ceo van ING Nederland, Business Boost Live in een vol Ahoy. Centrale vraag van de avond: hoe kunnen ondernemers leren van topondernemers uit Nederland en de VS?
-
De transformatie van Auping en Drukwerkdeal met customer experience als driver
Met producten of diensten maak je tegenwoordig als organisatie niet meer het onderscheid, zelfs niet als deze door de Koning hoogstpersoonlijk zijn goedgekeurd. Simpelweg omdat organisaties geen slechte producten of diensten meer leveren. Tegenwoordig draait het meer en meer om de klantbeleving, die begint bij de bepaling van de daadwerkelijke klantbehoeften. Op 14 november vond de bijeenkomst 'customer experience met impact' van Platform Innovatie Marketing (PIM) plaats. Joris Broekmans van gastheer Auping en Luc Salomons van Drukwerkdeal gaven tekst en uitleg over de transformatie door customer experience bij hun ondernemingen.