-
Breekt conversie-optimalisatie voor B2B door in 2018?
Het vakgebied conversie-optimalisatie (CRO) kent een sterke traditie van mooie businesscases en awards. Het meetbare succes, gekoppeld aan kennis over consumentengedrag, heeft vooral voor e-commerce en travel mooie voorbeelden opgeleverd over hoe bureaus nog relevanter kunnen zijn voor hun klanten en daarmee een positief effect op de winst hebben. Wanneer volgt de doorbraak in het B2B-segment?
-
Jasper Gabrielse (Seepje): “Sociaal ondernemen is goed voor impact én commercie”
Jasper Gabrielse bouwde als 21-jarige student geen app, maar een sociale onderneming: Seepje. Het bedrijf rondom een natuurlijk wasmiddel uit Nepal kan op veel sympathie rekenen. Seepje groeit en Gabrielse droomt verder: "Uiteindelijk willen we gewoon dat iedereen die met ons in aanraking komt een beetje verliefd wordt op Seepje en dan uiteindelijk ons niet meer loslaat."
-
Is jouw stem nog wel jouw stem?
Kunstmatige intelligentie, of artificial intelligence (AI), heeft betrekking op apparaten die voorgeprogrammeerd zijn om op data of impulsen uit de omgeving te reageren. Ze maken op basis daarvan zelfstandig beslissingen. Het gaat bij AI niet om de rekenkracht, maar om de mogelijkheid zelfstandig te leren en beslissingen te laten nemen door machines. Het vakgebied zit de laatste jaren in een flinke stroomversnelling en dat heeft geresulteerd in allerlei interessante experimenten. Tot op heden zag ik eindeloze mogelijkheden op het gebied van AI. De voordelen wogen zwaarder dan de nadelen. Tot aan gisteren! Toen schrok ik mij kapot.
-
Wat te doen als je al goed scoort in Google?
Het gaat goed. Je scoort hoog in Google, en bij de belangrijkste zoektermen sta je bovenaan. Je campagnes in AdWords gaan ook lekker. Hoe kun je verder groeien? In plaats van proberen te winnen in de bestaande markt, kun je ook proberen je markt te vergroten. Hoe pak je dat aan? Een boeiende praktijk-case is de webshop van 'tv-kapper' John Beerens.
-
Retailer wordt pure player: SkiWebShop sluit fysieke winkel en groeit door video-marketing
Online winkels zijn vaak een verschraling voor de klant. Enkele stockfoto’s, wat standaard teksten en de klant moet zich maar zien te redden. Een fysieke verkoper met vakkennis is een uitkomst. En precies die verkoper heeft SkiWebShop online gezet om zo de 40.000 klanten per maand te helpen, in vier talen en 24 uur per dag. Hierdoor groeit de webshop en is zelfs de fysieke winkel gesloten. Een praktijkcase van een retailer die een pure player is geworden.
-
Drie marketingstrategieën voor Facebook Messenger om direct mee aan de slag te gaan
Een van de marketingkanalen met veel potentie voor elke Facebook- of CRM-marketeer is Messenger. Waarom? Behalve de meer dan twee miljard gebruikers zijn er concrete cases die zich al duidelijk hebben bewezen in de praktijk. Voor wie nu aan de slag wil gaan met het verbeteren van klantenervaring zijn hier drie Messenger-marketingstrategieën om mee te beginnen: leadgeneratie, content-distributie en activatie van potentiële klanten.
-
Gerard Dielessen (NOC*NSF): “Sportbonden moeten antwoord hebben op digitale wereld”
Door de Olympische koorts zijn alle ogen gericht op NOC*NSF en het succesvolle TeamNL. De sportkoepel opereert natuurlijk veel breder. Zo is er al enkele jaren een digitale transitie gaande. Sportbonden moeten mee met hun tijd. Fast Moving Targets spreekt erover met Gerard Dielessen, algemeen directeur van NOC*NSF.
-
Viral Friday week 5/2018: meezingen met Frans Bauer, Michael Bolton en iPhone X
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de merken Apple, Audible, Old Spice, Lidl en Nissan.
-
“Co-creatie met klanten behoedt Tele2 voor fouten”
Co-creatie met klanten heeft van Tele2 een sterkere challenger gemaakt in telecomland. Dit betoogt Leslie Hogeveen, managing director Consumer Mobile bij Tele2, komende week op MIE 2018. Hoe doet hij dat? "De klantcommunity behoedt ons voor fouten en zorgt dat we snel kunnen inspelen op nieuwe trends."
-
Aan de slag met datagedreven marketing? Dit kun je leren van de KNVB
Onlangs ontving de KNVB de Customer Data Award van de DDMA, de branche-organisatie voor data-driven marketing. Marketing intelligence manager Marion Massop kreeg de prijs uitgereikt omdat de KNVB het meest innovatief omgaat met klantdata. Wij vroegen haar wat de KNVB nu anders of beter doet dan anderen en wat marketeers daarvan kunnen leren.
-
Zo haal je hogere conversies dankzij multivariate testen
Niet elke websitebezoeker gaat over tot een aankoop, maar door je website te optimaliseren voor conversies kun je je websitebezoekers wel zoveel mogelijk verleiden. De beste optimalisatietechnieken? Die verschillen per webshop en moet je dus uitvoerig testen. Door het testen en uitvoeren van conversie-optimalisatie middels een multivariate test hebben wij een toename van meer dan 20% in conversies gerealiseerd. In dit artikel leg ik uit hoe je zelf zo’n test kan opzetten.
-
Hoe T-Mobile Zakelijk groeit door customer experience
T-Mobile Zakelijk is al zeven kwartalen op rij de snelst groeiende zakelijke provider in Nederland. Belangrijke succesfactor is dat het bedrijfsonderdeel extreem klantgericht is en dat customer experience hoog op de agenda staat. Ik sprak Boris van Beek, directeur digital & customer operations zakelijk, over de customer-experiencereis die T-Mobile Zakelijk onderneemt. Zijn verhaal over de strategie, aanpak, resultaten, rol van externen en de next steps met behulp van artificial intelligence. Een ware transformatie van een bedrijf dat de emotie en de mens achter de klant centraal zet.
-
Case: 1000+ pre-orders via chatbotmarketing
Chatbots. Je hoort er veel over en je ziet er ook steeds meer. Chatbots worden vooral ingezet voor het verbeteren van de klantenservice, webcare en het verder optimaliseren van de customer journey. Zou je chatbots ook in kunnen zetten voor het realiseren van business? Het antwoord in deze case: ja.
-
Verhoog je klantenbinding via Google Adwords en app-installatiecampagnes
Online ontwikkelingen gaan snel, dat weet iedere online marketeer. Ook binnen Google Adwords zijn veranderingen en nieuwe features aan de orde van de dag.
De inzet van doelgroepen in Google search is zo’n verandering die een significante impact kan hebben op je campagnes. Naast dat je voormalige bezoekers (van specifieke pagina’s) van je website binnen Google search kan retargeten, kun je bijvoorbeeld ook je huidige klantenbestand benaderen met een specifieke boodschap of aanbod.
-
Customer-centric design
Zo stelt de Belastingdienst de klant centraal
Bij de Belastingdienst moest het roer om. Burgers zijn geen belastingbetalers, maar klanten. Daar past een klantgerichte houding bij. Inclusief uitgekiende customer journeys die gericht zijn op een zo soepel mogelijk aangifteproces voor de verschillende doelgroepen. Hoe heeft de Belastingdienst die berg beklommen?