-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Vindbaarheid optimaliseren door SEO en SEA te combineren
De vindbaarheid van het congrescentrum Safari Meeting Centre liet wel wat te wensen over. Door SEA en SEO te combineren wilde ik daar verandering in brengen. Wat betekent dit nu in de praktijk? En hoe vlieg je dat aan? In dit artikel geef ik inzicht in hoe ik dat heb aangepakt en deel ik mijn learnings.
-
Optimaliseer je website voor lokaal zoeken
We weten ondertussen dat we iets moeten doen met SEO en maken het onderdeel van onze onlinemarketingstrategie. In het MKB valt er echter nog een wereld te winnen. Daar komen we geregeld websites tegen die nog niet zo goed ingericht zijn op SEO. Google speelt daar in zijn strategie op in heeft een aantal tools en richtlijnen ter beschikking gesteld waarmee de MKB’er, de lokale ondernemer, een hogere positie in Google kan scoren. Dit artikel neemt je mee in de ins & outs van lokale SEO.
-
Snel SEO verbeteren: zes tips voor de doe-het-zelver
Het is een term die vaak voorbij komt en bij iedere marketeer bekend is: SEO, Search Engine Optimization, zoekmachine-optimalisatie. En hoewel die nummer-één-positie op de Google resultatenpagina niet altijd haalbaar is, is het toch belangrijk om je SEO goed op orde te hebben, omdat het veel scheelt in het aantal organische bezoekers dat je website trekt. Voor de doe-het-zelvers zijn er zes tips waarmee je snel en eenvoudig invloed kunt uitoefenen op je resultaten.
-
Google Facts: alles over AVG, assistant en autocomplete
Dit overzicht gaat lang zijn, want vorige maand had ik helaas geen tijd om alle updates van april te verzamelen. Je bent gewaarschuwd. Google heeft de afgelopen twee maanden écht heel veel toffe features toegevoegd aan oneindig veel Search-producten. Uiteraard stond de AVG/GDPR behoorlijk op de radar. Verder werd tijdens Google I/O een boel nieuwigheid over Google Assistant en AI gepresenteerd. Binnen de zoekresultatenpagina van Google is er ook veel gebeurd. Kortom, lees even verder, dan ben je weer (een beetje) bij.
-
320 tekens for the win: de perfecte meta-description
Onlangs schreef Robin van der Sar er al over, maar Google heeft de meta-description hoe wij die kennen grondig op de schop gegooid. Waar je voorheen nog maar 156 tekens kon gebruiken, heb je nu 320 tekens om een omschrijving van je website te maken. Een mooie gelegenheid om in te gaan op het fenomeen en natuurlijk op de vraag: hoe maak ik de perfecte meta-description?
-
De 12 beste SEO-tools die je zou moeten gebruiken
SEO wordt een stuk makkelijker en efficiënter met de juiste tools. Het algoritme van Google werkt in bepaalde opzichten vele malen sneller dan het menselijk brein. Om de zoekmachine beter te begrijpen, en een hoop tijd te besparen, bieden de juiste tools je de helpende hand om beter te scoren.
Overal worden tools aangeraden, maar het complete SEO-proces is nog nooit uiteengezet aan de hand van tools. En laat dit nou juist zijn wat ik hieronder heb getracht te doen. Per onderdeel heb ik mijn top 3 gehanteerde tools neergezet: wat kan je ermee en wat levert het op?
-
Mobile first in SEO: wat nu?
We horen al jaren dat mobiel het internet gaat veroveren. Door een wijziging in de manier waarop Google haar zoekresultaten rangschikt, lijkt de focus op de mobiele gebruiksvriendelijkheid van websites eindelijk een vlucht te nemen.
-
Stel de zoekende gebruiker centraal, niet de zoekmachine
De afgelopen weken hebben we weer tal van (nieuws)berichten voorbij zien komen over de ‘SEO Tips voor 2016’. Ook op het forum van webwinkelcommunity is dit een hot topic. Wanneer stopt dat nu eens een keer? Search Engine Optimization, zoekmachineoptimalisatie op z’n Nederlands. Inderdaad: je pagina zo schrijven dat deze geoptimaliseerd is voor zoekmachines. Waarom doen we vandaag de dag nog steeds aan optimalisatie voor machines en niet aan User Search Optimization (USO), het optimaliseren van zoekresultaten voor de gebruiker?