-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Met zoekwoorden de juiste zoekwoorden vinden
Als search marketeer ben je dagelijks bezig met het optimaliseren van je campagnes en daar is het optimaliseren van zoekwoorden een belangrijk onderdeel van. Met het optimaliseren van zoekwoorden kun je bijvoorbeeld nieuwe zoekwoorden vinden en/of bepaalde zoekwoorden uitsluiten waar je niet langer vindbaar op wilt zijn. Zoals elke search marketeer weet zijn er vier typen zoekwoorden, maar is het eigenlijk aan te raden om gebruik te maken van alle mogelijke zoekwoordtypen die Google aanbiedt of heb je ze niet allemaal nodig?
-
Synergie tussen SEO en SEA: kansloze missie of toch haalbaar?
Online marketeers hebben er bijna een dagtaak aan om hun marketingbudget zo effectief mogelijk in te zetten. Ze vragen zich af: hoe worden zoveel mogelijk bezoekers of conversies binnengehaald tegen zo laag mogelijke kosten? Kies ik voor de lange termijn en leg ik de focus op SEO? Of wil ik direct resultaat zien en gaat al het budget naar SEA?
-
Jouw merk in Duitsland: een nieuwe impuls
Waar het fysiek in de winkels liggen voor merkhouders voorheen vooral belangrijk was bij het verwerven van bekendheid in het buitenland, heeft de opkomst van marketplaces en influencers het speelveld veranderd. Hoe kunnen marketeers hiervan profiteren?
-
Meet the Voice Marketeer
Het is je waarschijnlijk niet ontgaan: de Google Assistent is nu ook beschikbaar in het Nederlands. En zo kun je ‘s ochtends aan je telefoon vragen om het laatste nieuws of de weersvoorspelling. Maar met de opkomst van smart speakers gaat er natuurlijk nog veel meer veranderen. Waar liggen de kansen voor marketeers? Wordt voice-marketing een hele eigen discipline? In dit artikel een korte verkenning.
-
Een meertalige website opzetten: hoe doe je dat?
Met een meertalige website bereik je in potentie een enorm publiek. Het is niet alleen qua bereik van belang een site in meerdere talen aan te bieden, ook qua gedrag heeft het veel invloed op je bezoekers. Zo blijven bezoekers gemiddeld twee keer langer op een pagina die in hun eigen taal beschikbaar is. En negen van de tien consumenten kopen alleen artikelen bij een website die in hun eigen taal beschikbaar is.
Maar hoe voer je een succesvolle vertaling uit? Dit artikel geeft je handvatten voor de uitvoering, bijvoorbeeld met betrekking tot SEO.
-
Google maakt korte metten met overmatige inzet van keyword domains
Het is een discussie die steeds vaker oplaait. In welke mate zijn keyword domains, domeinen met relevante zoekwoorden er in, nog in het voordeel qua vindbaarheid? Haast niet, zo blijkt uit verschillende onderzoeken.
-
Google AdWords: beeld zegt meer dan 1.000 woorden
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden. Of is het in het geval van Google: "A picture is worth a 1.000 clicks"? Over de jaren heen zien we steeds meer foto’s en video’s in de zoekresultatenpagina terugkomen. Niet alleen in het SEO-resultaat - rich snippets, Google afbeeldingen, Knowledge Graph, Maps en video’s - maar ook in de AdWords-resultaten. Met de komst van product listing ads (PLA’s) en de image extenties wordt het betaalde zoekresultaat een stuk visueler. Wat is het effect van deze visuele wijzigingen op de click-through-rate (CTR) en de uiteindelijke conversies?
-
Schermgrootte en veiligheid belangrijkste bezwaren tegen mobile commerce
We hebben de laatste tijd meerdere onderzoeken voorbij zien komen die voorspellen dat gedurende de komende 12 maanden het mobiele zoekvolume het desktopverkeer zal overstijgen. De verkoop en conversie van mobiele apparaten zijn echter nog altijd niet in lijn met deze groeicijfers. Om inzicht te krijgen in hoe het ervoor staat met mobile search, mobile commerce en mobiel als onderdeel van de multichannelstrategie, heeft Econsultancy het 'Mobile Commerce Compendium' (n=1.000) rapport samengesteld.
-
De OPA van Sanoma, big data in SEO en de conversie op mobiel
Op donderdag 27 juni vond in het Meeting Plaza te Utrecht het derde Search Marketing Thursday-event van 2013 plaats. Voor deze editie waren Marcel van Etten, Menker Johannes en Yorick Voorthuizen uitgenodigd om te spreken over SEO, zoekmachinemarketing in de mediamix en mobile-marketingstrategieën.
-
Google+, we moeten er echt aan geloven
Het is zover. Het negeren van Google+ behoort niet meer tot de mogelijkheden. Google heeft gisteren een nieuwe functie toegevoegd aan Google.nl. Knowledge Graph is de naam. En hierdoor gaat Google+ een belangrijkere rol innemen dan voorheen het geval was. Ja, we moeten er echt aan geloven. Alle marketeers opgelet.
-
De oplossing van de puzzel: de customer journey wordt steeds inzichtelijker
Er is nog veel onbekend over de volledige customer journey van consumenten. Zo zijn er consumenten die direct na het klikken op een advertentie overgaan tot een aankoop, maar ook bezoekers die een advertentie zien, een kop koffie halen en naar de supermarkt gaan. Een deel van deze bezoekers komt een week later tot de conclusie komen dat ze het product in de desbetreffende advertentie graag willen hebben. Na een uitgebreide oriëntatie op meerdere reviewsites wordt de webwinkel uiteindelijk bezocht vanuit een ander kanaal en nergens wordt geregistreerd dat de video-advertentie heeft bijgedragen aan de conversie. Dit probleem is binnenkort verleden tijd door een waardevolle toevoeging aan Google Analytics!
-
AJAX en SEO: optimale Google-indexatie of onvindbaar?
Ajax was een held in de Griekse mythologie, door Homerus beschreven als een grote, koppige en zwijgzame man. AJAX is ook een techniek (of set van technieken) waarmee de browser met de server kan communiceren, zonder een pagina-refresh. AJAX stelt je in staat om webpagina’s dynamisch in te laden. In de SEO-wereld bestond altijd het idee dat Google de AJAX-techniek ook als groot en koppig zag, maar die tijd is voorbij. Het heeft geen zin meer om AJAX (naast bijvoorbeeld Flash) als beperking te zien voor een feilloze indexatie. In deze case laten we zien hoe je er voor zorgt dat Google en AJAX samengaan en hoe goed dit werkt, mits je een oplossing voor de indexatie van je pagina's door zoekmachines hebt.
-
Nieuwe AdWords features: Image Extensions en automatisch aftellen
Google heeft sinds kort twee mooie nieuwe advertentie-features gelanceerd. Image Extensions maakt het mogelijk om afbeeldingen bij advertenties te vertonen en door middel van een Google-script kan er in advertentieteksten worden afgeteld naar een bepaalde datum. In deze blog beschrijven we de mogelijkheden en onze eerste ervaringen.
-
Hoe Marktplaats je AdWords-resultaten beïnvloedt
Bij een groot aantal AdWords-campagnes heb ik sinds eind vorig jaar een opvallende stijging in vertoningen waargenomen. Goed nieuws, zou je denken, ware het niet dat de CTR van al deze campagnes behoorlijk achterblijft. Na een korte analyse kom ik tot de conclusie dat er geen expliciete stijgingen zijn binnen de zoekopdrachten van Google’s zoekmachine. Hoe kon ik dan toch meer vertoningen realiseren? Het antwoord is het onlangs vernieuwde Marktplaats.
-
Implicietjes: de ‘missing link’ tussen marketing en verkoop?
Het is dat ik hem toevallig voorbij zag komen, die tweet van ene Jeroen: “Door @evlems op #multichannel13. Mooie case over inbound marketing MCB. Tevens ook het gat tussen sales en marketing”. Zelf had ik het niet eens gezien dat 'gat', toen ik sprak op het Multichannel-event. Ik was ook wat onzeker over mijn presentatie van die dag. Maar toen ik erover na begon te denken, was ik het wel met hem eens: ‘inbound marketing’ is de missing link tussen (online) marketing en verkoop. Maar helemaal niet zoals het ooit bedoeld is… Luister naar het verhaal van het implicietje.