-
Merken, trends en de wilde waarheid van een rampjaar (I)
Terugblikken en voorspellen, het hoort bij het einde van het jaar. We kijken terug op de voorspellingen van afgelopen jaar: wat is er uitgekomen, wat niet? Hoe is het dit jaar gegaan qua marketing, retail en e-commerce van verschillende merken? Deel een!
-
De merkstrategie van Zeeman is relevant voor marketeers
Caroline van Turennnout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij Zeeman is een van de topsprekers van de NIMA Marketing Week. Zij presenteert op woensdag 2 september om 13.30 uur in de Copraloods. Ik belde even kort met haar.
-
Viral Friday 25/2019: Ed Sheeran voor Heinz en iedereen goed Zeeman-ondergoed
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Zeeman, OHRA, Heinz, Budweiser en Rimowa.
-
De zeven marketinglessen van Zeeman: introducing #doeslef
Lef kan niet genoeg worden aangemoedigd, zeker in het marketingvak, waar conventionele campagnes de dienst uitmaken. Durf in marketing en reclame is letterlijk broodnodig voor elke marketeer, klein of groot, van een bekend of een onbekend merk. Lef en durf kunnen je merk redden. Kijk naar Sissy-Boy, CoolCat, Hudson’s Bay, Intertoys – ooit iets bijzonders van deze verzopen merken voorbij zien komen? Dan Zeeman. Een lesje in durf van een tot verzuipen gedoemde textielketen. Introducing de hashtag #doeslef.
-
Verslag Effies-uitreiking 2018: “De Lampen zijn geiler”
De Effies zijn een soort familiefeestje waarbij het kermen en kreunen van de verliezers minstens zo indrukwekkend is als het plezier over de winnaar. Marketing komt een eind, "maar het is geen wiskunde", stelde schrijver van hét nieuwe marketingcommunicatie-basisboek Gert Koot onlangs. Gouden Effie-winnaar Zeeman illustreerde voor een volle zaal dat de jury het aandurfde om een complete marketingstrategie te belonen wegens aangetoond effectief. Daar konden in ieder geval de meeste bezoekers 'van de klantzijde' uitstekend mee leven.
-
Het redesign van Zeeman
E-commerce organisaties vertellen over hun nieuwe webwinkeldesign. Wat is er veranderd, vergeleken met de oude site? Wat zijn de verwachtingen? Was het geplande budget toereikend? En welke lessen heeft het project opgeleverd? Voor deze make-over sprak Twinkle met Jacques van der Bom, e-commerce manager van Zeeman.