-
Hoe online retail de boel bedondert
Online retail blijft een businessmodel dat het maar niet waar kan maken. Topmensen fantaseren er maar wat op los, en goochelen, toveren en fabuleren over omzetgroei en winst is eerder normaal dan uitzonderlijk in deze branche. Het verdraaien van de waarheid vinden we inmiddels zo gewoon dat zelfs de journalistiek weinig moeite meer doet om de échte waarheid boven tafel te krijgen.
-
Online goudkoorts brengt niemand iets
Hebben we onszelf niet in de vingers gesneden met het internet en online retail? Een vergelijking met de Gold Rush: de goudkoorts in Amerika maakte niet de goudzoekers, maar de leveranciers van scheppen, kruiwagens en spijkerbroeken schatrijk. We hebben een online construct in elkaar geknutseld dat niemand iets brengt. Al helemaal geen winst.
-
Omzet maakt blind
Traditiegetrouw kijken (online) marketeers alleen naar omzet en mediakosten. Maar hierdoor mis je een belangrijk aspect voor het beoordelen van het succes van je campagnes: winst per transactie. Waarom moet je dit doen en hoe stuur je hierop?