-
Zes tips om de checkout-conversie een boost te geven
De bottleneck van iedere online customer journey is zonder twijfel het afrekenproces: wordt de lead omgezet in een sale, of haakt de klant alsnog af om bij de concurrent een aankoop te plaatsen? Er zijn enkele praktische tips om het horrorscenario van de afhakende klant te voorkomen. Met deze aanbevelingen kun je het afrekenproces zodanig inrichten dat je de kans op webwinkelverlaters minimaliseert. Met andere woorden: je maakt van kijkende klanten ook kopende klanten, en dat stimuleert de omzet.
-
Zo krijg je de klant met zijn winkelwagentje bij de kassa
De digitale klant heeft volop keuze uit verschillende producten, verschillende bedrijven en verschillende varianten van een product. Dit kan leiden tot keuzestress voor de klant, maar is ook stressvol voor een bedrijf. Want hoe houd je die digitale nomaden loyaal aan je merk en zorg je dat ze daadwerkelijk aankopen doen?
-
Kijken, kijken, niet kopen
In de winkel komt het regelmatig voor dat je een item pakt en het vervolgens toch weer in het schap teruglegt. Of dat die schoenen toch niet mooi staan en je ze terug in de doos stopt. Je bekijkt dan wel een item, maar gaat uiteindelijk niet tot aankoop over. Ook online is dit een bekend fenomeen. Zo heeft 75 procent van de Nederlandse shoppers wel eens meubels onbesteld achtergelaten. Bij kleding is dit zelfs 78 procent wel eens gebeurd, zo blijkt uit nieuw onderzoek van SAP.
-
De 10 stappen naar een succesvolle e-mailcampagne voor winkelwagenverlaters
Voor succesvolle e-commerce organisaties zijn er een aantal e-mailcampagnes die je zou moeten hebben. In mijn vorige blogpost besprak ik al de welkomstcampagne. In deze blogpost licht ik graag de winkelwagenverlater-campagne uit. Bij deze campagne komt iets meer (technisch) werk om de hoek kijken, maar levert ook enorm veel op.