Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Webwinkels

gerelateerde topics

  • e-commerce
  • retail
  • webshops
  • webshop
  • amazon

webwinkels experts

  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 4
  • Twinkle Magazine
    Aantal blogs: 3
  • Tadek Solarz
    Aantal blogs: 3

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Wat je moet weten over de macht van marketplaces

    Wat je moet weten over de macht van marketplaces

    De marketplace-revolutie is in volle gang, zeker sinds de komst van Amazon naar Nederland. Hoe kunnen merken en (web)winkeliers hun rol pakken in de aanstaande consolidatieslag? Online Tuesday liet vier experts het antwoord geven. Vanwege het coronavirus niet in een zaal, maar via een webinar. "Met customer experience win je deze strijd."

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 15 april 2020
    • E-business Customer experience E-commerce Innovatie
      • 15700
      • 0
  • ‘Amazon is een bedreiging, maar dat zegt Bol.com niet hardop’

    ‘Amazon is een bedreiging, maar dat zegt Bol.com niet hardop’

    Veel nervositeit over de entree van Amazon in Nederland. Concurrenten verlagen prompt hun prijzen, merkfabrikanten herzien hun retailstrategie. Rishi Kartaram, CEO van Jeffcommerce, werkt nauw samen met Amazon en analyseert de storm die door de webwinkelwereld raast. “Bol.com móet wel laconiek reageren.”

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 16 maart 2020
    • E-business E-commerce Strategie
      • 11414
      • 0
  • Online Tuesday #97: hoe dominant worden marketplaces?

    Online Tuesday #97: hoe dominant worden marketplaces?

    De komst van Amazon naar Nederland gaat bij velen gepaard met stress en chaos. Want wat betekent dit voor jouw brand? Velen vragen zich af of ze als merk of retailer nog wel kunnen ontbreken op marketplaces. Online Tuesday #97 draait op 14 april helemaal om marketplaces. Schrijf je meteen gratis in!

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 22 februari 2020
    • E-business E-commerce Strategie
      • 10174
      • 2
  • Zes essentiële inzichten van Webwinkel Vakdagen 2020

    Zes essentiële inzichten van Webwinkel Vakdagen 2020

    De Webwinkel Vakdagen vormen jaarlijks de ontmoetingsplaats voor professionals die werkzaam zijn in e-commerce. Ruim 250 sprekers en 280 exposanten deelden op 29 en 30 januari hun kennis en innovatieve inzichten in Jaarbeurs Utrecht. Dat het event elk jaar groter wordt, bleek uit de afgeladen beursvloer. Wat leeft er allemaal? Ontdek het in deze recap van deze tweedaagse vakbeurs.

    Lees verder »
    • Annemarie ten Brinke (Team Nijhuis)
    • 31 januari 2020
    • Data analytics E-commerce
      • 11120
      • 3
  • Video: zo boek je succes met productfeeds

    Video: zo boek je succes met productfeeds

    Voor veel online verkoopkanalen wordt de vindbaarheid van producten en de gebruikerservaring grotendeels bepaald door de kwaliteit van de productfeed. Een logisch opgebouwde en informatierijke productfeed is belangrijk. Hoe je dat doet, bekijk je in deze editie van de tweewekelijkse video-rubriek op Marketingfacts, waarin we uitleggen wat de laatste ontwikkelingen zijn in online marketing en hoe bedrijven daar hun voordeel mee kunnen doen.

    Lees verder »
    • Chloë Fonville (SDIM)
    • 9 januari 2020
    • Data analytics Innovatie
      • 5734
      • 0
  • Niels Verwij over de focus van Dekbed-Discounter

    Niels Verwij over de focus van Dekbed-Discounter

    Niels Verwij (oprichter Dekbed-Discounter) is ondernemer pur sang: hij heeft een neus voor koopjes en is een echte omzetjager. Waarom is hij gefocust op omzet in plaats van winst?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 7 januari 2020
    • E-business E-commerce
      • 10999
      • 0
  • Een tweede leven voor geretourneerde producten

    Een tweede leven voor geretourneerde producten

    In het Brabantse Wijchen staat een enorme loods. Bezoek de loods en je ziet wat verkopen via webshops tot gevolg heeft. "Die loods is fascinerend en ook confronterend. Het valt bijna niet uit te leggen", aldus Thijs Bosgoed, founder van BuyBay. Het bedrijf geeft geretourneerde spullen een tweede leven. Zonder zelf iets aan te kopen en altijd de hoogst mogelijke prijs na te streven. Daarmee ontzorgt BuyBay bestaande webshops. Met een enorme loods vol spullen tot gevolg.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 7 oktober 2019
    • E-business E-commerce
      • 20208
      • 1
  • Video: Hoe ben je optimaal voorbereid op de komst van Amazon?

    Video: Hoe ben je optimaal voorbereid op de komst van Amazon?

    Als Amazon eindelijk naar Nederland komt, moet je daar als bedrijf wel klaar voor zijn. Hoe kun je jezelf daar nu al optimaal op voorbereiden? SDIM behandelt deze vraag in de nieuwe video-rubriek op Marketingfacts over de laatste ontwikkelingen in online marketing en hoe bedrijven daar hun voordeel mee kunnen doen.

    Lees verder »
    • Menno Goossens (SDIM)
    • 3 oktober 2019
    • Advertising E-commerce affiliate marketing
      • 7404
      • 0
  • Zijn retouren de doodsteek voor webwinkels?

    Zijn retouren de doodsteek voor webwinkels?

    Voor consumenten is een eenvoudig retourproces een must bij het webshoppen, maar, kopte NRC.nl: 'Retourzendingen zijn een structureel probleem voor webwinkels'. De geschatte kosten van een retour kunnen oplopen tot 15 euro. Bedenk daarbij dat van consumenten-elektronica ongeveer 10 procent terugkomt en bij kleding kan dat oplopen tot 41 procent. Maar is het ook zo'n groot probleem? Hoe denken Rupert Parker Brady, René Repko, Beate van Dongen Crombags, Mariëlle Krouwel, Marc van Eck, Dick van der Lecq en Jean-Paul Schaddé van Dooren over de stelling 'Retouren zijn de doodsteek voor online'?

    Lees verder »
    • MarketingTribune
    • 5 juli 2019
    • E-business Customer experience E-commerce
      • 10552
      • 0
  • Zes tips om de checkout-conversie een boost te geven

    Zes tips om de checkout-conversie een boost te geven

    De bottleneck van iedere online customer journey is zonder twijfel het afrekenproces: wordt de lead omgezet in een sale, of haakt de klant alsnog af om bij de concurrent een aankoop te plaatsen? Er zijn enkele praktische tips om het horrorscenario van de afhakende klant te voorkomen. Met deze aanbevelingen kun je het afrekenproces zodanig inrichten dat je de kans op webwinkelverlaters minimaliseert. Met andere woorden: je maakt van kijkende klanten ook kopende klanten, en dat stimuleert de omzet.

    Lees verder »
    • Wouter de Vries (Internet Payment Solutions)
    • 18 juni 2019
    • E-business E-commerce
      • 9374
      • 2
  • How to: optimaliseer je webshop met video

    How to: optimaliseer je webshop met video

    Webwinkelier? Dan ben je waarschijnlijk altijd op zoek naar een manier om je webshop te innoveren en te verbeteren. Het inzetten van contentmarketing is een manier om meer traffic te genereren naar jouw webshop. De grote trend omtrent contentmarketing is videomarketing. Video steeds wordt vaker ingezet om de band met de bezoeker te versterken. Een video werkt als een soort persoonlijke boodschap en hierdoor wek je vertrouwen op. Dit zorgt ervoor dat de klant terugkeert. Maar hoe doe je dit nou precies en waarom zou je als webshopeigenaar gebruik moeten maken van video?

    Lees verder »
    • Karel de Vries (Vcreations Webdesign BV)
    • 23 april 2019
    • Media E-commerce
      • 6752
      • 1
  • Webwinkel Vakdagen 2019: online retail moet duurzamer

    Webwinkel Vakdagen 2019: online retail moet duurzamer

    Duurzaamheid was een hot topic op de Webwinkel Vakdagen. Daar waar de kritische consument zich zorgen maakt over het milieu en denkt dat vrijwel alle bestelbusjes rondrijden voor webshops (fact-check: nee, slechts 4 procent!), is een tegengeluid welkom. Dat tegengeluid heet Bewust Bezorgd. Tegelijk ging het over veel meer in Jaarbeurs Utrecht. Een overzicht van de laatste trends.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 29 januari 2019
    • E-business E-commerce
      • 8468
      • 2
  • Waarom B2B-bedrijven zich steeds meer gaan gedragen als B2C-webwinkels

    Waarom B2B-bedrijven zich steeds meer gaan gedragen als B2C-webwinkels

    Het probleem waar 'klassieke' retailers mee kampen: er zijn startups die met slimme digitale businessmodellen de bekende markt aan het wiebelen brengen. Voor je het weet ben je ingehaald als retailer met fysieke locaties. Reden dus voor B2B-bedrijven om zich steeds meer als B2C-retailer te gedragen. Maar waar moeten bedrijven dan rekening mee houden?

    Lees verder »
    • Chris van Dongen (Trustpilot)
    • 28 januari 2019
    • Customer experience E-commerce
      • 13172
      • 2
  • Webwinkeliers laten belangrijke e-mailcampagnes links liggen #spon

    Webwinkeliers laten belangrijke e-mailcampagnes links liggen #spon

    Uit het E-commerce Marketing Trendrapport 2019 dat tijdens de Webwinkel Vakdagen is gelanceerd, blijkt dat slechts 55 procent van alle webwinkeliers software heeft geïmplementeerd voor marketing automation. Verder is het opmerkelijk dat webshops die deze software wel inzetten, zich vooral richten op de 'klassieke' productnieuwsbrief en actiemail en niet op effectievere campagnes. Tijd om de balans op te maken en webwinkeliers aan te sporen meer uit hun business te halen.

    Lees verder »
    • Hendrik Westerhuis (Spotler)
    • 23 januari 2019
    • Direct marketing E-commerce
      • 7046
      • 0
  • Online retail, alarmfase één

    Online retail, alarmfase één

    Groei blijkt niet meer vanzelf te gaan. De vooruitzichten zijn minder optimistisch, wat zich vertaalt in sterk dalende waarderingen voor online ventures. E-commerce blijkt net zo vatbaar voor problemen met koopkracht als offline winkels. De maatschappelijke druk lijkt toe te nemen om verantwoordelijkheid te tonen, gewoon belasting te betalen en te zorgen dat medewerkers dezelfde arbeidsomstandigheden krijgen als in de traditionele industrie. Zo op de valreep van 2018 zijn we misschien wel getuige van verschillende problemen die een paar dingen gemeen lijken te hebben: de houding ten aanzien van alles wat digitaal is, wordt minder euforisch. Het vertrouwen staat onder druk.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 26 december 2018
    • E-business E-commerce
      • 14592
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you