-
Hoe verover je de B2B-markt met je B2C-webwinkel?
Steeds meer e-commercebedrijven proberen naast de markt voor consumenten ook de zakelijke markt te bedienen. Dat is niet voor niets; de zakelijke markt biedt veel kansen. Bestellingen van bedrijven zijn gemiddeld groter en daardoor zijn de kosten per bestelling naar verhouding lager. Zakelijke klanten doen vaker herhaalbestellingen en deze zijn vaak ook nog beter te voorspellen dan consumentenbestellingen. Steeds meer webwinkels hebben dit door en dat is een van de redenen dat het verschil tussen de zakelijke markt (B2B) en de consumentenmarkt (B2C) steeds meer vervaagt.
-
Meer dan de helft van de online pure players betreft waarschijnlijk hobbyprojecten
Veruit de meeste webwinkels in Nederland zijn eenmansbedrijven: zo’n 94 procent. Bij slechts 1,1 procent van de online winkels werken meer dan vijf mensen. Voor fysieke winkels ligt het percentage eenmanszaken ergens rond de 45 procent. Volgens het CBS waren er vorig jaar 32.160 pure players actief in Nederland. In 2015 waren er nog 29.250 webwinkels zonder vestiging, wat betekent dat het aantal pure players in een jaar tijd met bijna 10 procent is toegenomen.
-
Webshops: meer twijfelende bezoekers verleiden tot conversie
De productpagina’s van je webshop zien er gelikt uit, je trekt veel bekijks en je bezoekers aanbidden de live chatfunctie. Fantastisch! Maar kun je al een fles champagne opentrekken omdat je omzet veilig is? Nog maar even niet. Je kunt namelijk alsnog een hoop omzet verliezen aan verlaten winkelwagens. In dit artikel leg ik je uit waarom bezoekers een winkelwagen verlaten en hoe je zoveel mogelijk uitstappers kunt terugwinnen.
-
Leer je klanten kennen met video’s in je webshop
Over het effect van video wordt veel geschreven. Diverse onderzoeken strooien met de mooiste cijfers wat het inzetten van video voor je webwinkel kan doen. Toch zijn er in Nederland weinig webshops die ervaren hebben met video en hier een volgende stap in zetten. Door het gebruik van video te meten, leer je je publiek kennen. Wat vinden ze leuk, waar haken ze af en wat draagt bij aan je bekendheid? Door het gebruik inzichtelijk te maken en dit mee te nemen naar nieuwe producties, kun je doorlopend de kwaliteit van je content verbeteren. In deze blogpost laat ik je graag zien hoe je dit kunt doen.
-
Je webshop verkopen: hoe bepaal je de waarde?
Het eerste wat opkomt wanneer iemand zijn webshop gaat verkopen is de vraag omtrent de waarde. Want wat is de waarde van je webshop en hoe bepaal je die op een geloofwaardige manier? Beide vragen worden ons regelmatig gesteld en het antwoord daarop levert nogal eens discussie op. Het is dan ook verstandig om je in de materie te verdiepen, voordat je het verkooptraject van een webshop start.
In dit artikel heb ik het onderwerp ‘waarde’ en de meeste gebruikte methode om die waarde te bepalen uitgewerkt. Ik hoop hiermee voor diegene die een webshop willen verkopen of juist willen overnemen concrete handvatten aan te reiken.
-
Ben Vooren (Telfort): “Wij willen slim silo’s doorbreken”
Telfort.nl is bij consumenten favoriet wanneer ze op zoek gaan naar een sim-onlyabonnement, zo bleek uit dit recente WUA!-onderzoek. Ben Vooren is manager online sales bij Telfort. Een gesprek over slim samenwerken, silo’s doorbreken, personalisatie en service en sales die niet zonder elkaar kunnen.
-
Dik Pijl (Expert): “We zijn de nieuwe wereld ingestapt, zonder de oude achter ons te laten”
Tussen alle omvallende retailketens in de consumentenelektronica blijft Expert fier overeind. Door de winkels nadrukkelijk te betrekken bij de online verkopen, denkt directeur Dik Pijl de toekomst veilig te hebben gesteld. "We hebben een duidelijke visie waarin de ondernemer centraal staat. We zijn de nieuwe wereld ingestapt, zonder de oude helemaal achter ons te laten."
-
ReclameReview: PostNL (Sinterklaas)
PostNL is dankzij zijn core business natuurlijk een prima hulpje van Sinterklaas. Daar is de oude bisschop ook heel blij mee, zo zien we in deze commercial. Hij houdt namelijk tijd over om te gaan sporten.
-
7 manieren waarmee webshops het vertrouwen van de consument winnen
Als webshopeigenaar blijft het lastig om het vertrouwen te winnen van klanten. Klanten kunnen je producten niet voelen of testen. Ze zien geen andere klanten met volle tassen de winkel uitlopen. Ze vragen zich af wat er gebeurt als het product hen niet bevalt. En dan zijn er nog malafide webshops, die ervoor zorgen dat zelfs gerenommeerde webshops als CoolBlue in een slecht daglicht komen te staan. Hoe win je het vertrouwen van de klant in jouw webshop?
-
Joris Beckers (supermarkt Picnic): “Wij bakken geen brood dat niet besteld is”
Gaat Picnic voor online boodschappen doen wat Zalando voor mode deed? De nieuwe online supermarkt Picnic was eindeloos op zoek naar het juiste model. Uiteindelijk werd dat een nieuw model: de moderne melkboer die drie keer per week bij je langskomt wanneer het jou uitkomt.
-
Petra de Boevere (Slijterijmeisje): “Ik krijg adrenaline van uitdagingen”
Hoe runt Petra de Boevere, bij velen ook bekend als Slijterijmeisje, haar slijterij, hoe ziet ze de toekomst van de retail, wat is de rol van internet en hoe kreeg ze het voor elkaar om met behulp van crowdfunding de investering voor haar nieuwe filiaal bij elkaar te krijgen? We zien het in deze nieuwe aflevering van 7 Ditches TV's ShopDoc.