Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Watson

gerelateerde topics

  • artificial intelligence
  • ai
  • ibm
  • a.i.
  • webtomorrow

watson experts

  • Bouke Vlierhuis
    Aantal blogs: 2
  • Sander Duivestein
    Aantal blogs: 1
  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Persona’s bouwen met hulp van Artificial Intelligence

    Persona’s bouwen met hulp van Artificial Intelligence

    We kennen inmiddels allemaal het principe 'buyer persona': een manier om uit je doelgroep een archetype van de ideale potentiële klant te filteren. Buyer persona’s vertegenwoordigen de echte, levende en ademende personen uit die nogal brede doelgroep. En terwijl het gegeven persona an sich hypothetisch is, moet de informatie op basis waarvan hij of zij tot stand komt, dat absoluut níet zijn. Hoe interessant is het dat je nu persona's kunt maken op basis van wat echte klanten online delen? 

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 21 oktober 2019
    • Data analytics Innovatie
      • 11364
      • 3
  • Gaan AI en Machine Learning echt het verschil maken in marketing?

    Gaan AI en Machine Learning echt het verschil maken in marketing?

    Je kunt vandaag niet over marketing praten zonder dat het gesprek leidt naar artificial intelligence (AI) of machine learning. Ooit aangeprezen als wondermiddelen voor gegevensverzameling, analyse en klantenservice, maar de onderliggende techniek wordt inmiddels door slimme marketeers ook gebruikt om menselijke intelligentie te versterken. Kunstmatige intelligentie blijft marketing-professionals verleiden. We worden als marketeers gedreven om data op zinvolle wijze te gebruiken en op basis daarvan real-time besluitvorming mogelijk te maken. 

    Lees verder »
    • Linda de Borst, Register Marketeer (IBM )
    • 15 januari 2019
    • Brand design Data analytics Innovatie
      • 10272
      • 0
  • De creatief toch overbodig? Watson’s Lexus-commercial onder de loep

    De creatief toch overbodig? Watson’s Lexus-commercial onder de loep

    Commerciële creativiteit was ooit het exclusieve domein van de reclamemakers. Een vak apart. Daar werd je mee geboren. Dat kon verder niemand. Geen accountmensen en al helemaal geen klant. Dus toen ik twee jaar geleden verkondigde dat het niet lang meer zou duren voordat Artificial Intelligence zich met ons vak zou gaan bemoeien en creatie op veel terreinen zou kunnen vervangen, werd ik uitgelachen en voor gek verklaard. Maar nu is daar de Lexus-commercial, gemaakt door AI-computer Watson. Worden creatieven dan toch overbodig? 

    Lees verder »
    • Martin de Munnik (Neurensics )
    • 11 januari 2019
    • Advertising Innovatie
      • 14616
      • 22
  • “Door AI kunnen marketeers relevanter zijn, terwijl gebruikers minder data hoeven af te staan”

    “Door AI kunnen marketeers relevanter zijn, terwijl gebruikers minder data hoeven af te staan”

    Jeremy Waite, evangelist bij IBM, demonstreerde op WebTomorrow de Watson Marketing Assistant. Na zijn keynote sprak ik nog even met hem verder. Het werd een levendig gesprek over het verband tussen big data en AI, de dood van de CMO en het verslaan van spammers door simpelweg een beter mens te zijn.

    Lees verder »
    • Bouke Vlierhuis (boukevlierhuis.nl)
    • 29 juni 2017
    • Innovatie
      • 12902
      • 0
  • Het gaat niet over technologie, maar over mensen

    Het gaat niet over technologie, maar over mensen

    WebTomorrow is het jaarlijks congres van het Belgische marketingblog Bloovi. Dit jaar bestreek het programma voor het eerst twee overvolle dagen. Het werd een evenement met veel inzichten, inspiratie, vette beats en goede gesprekken. Een aanrader voor iedereen die *digital* serieus neemt.

    Lees verder »
    • Bouke Vlierhuis (boukevlierhuis.nl)
    • 16 juni 2017
    • E-business
      • 11639
      • 5
  • Een robot als collega of baas

    Een robot als collega of baas

    Het kantoor leent zich prima voor intelligentere ondersteuning van het werk door bots en artificial intelligence. Na het mobiele kantoortijdperk krijgen we dus een conversational kantoortijdperk. De grote doorbraak in dit tijdperk is dat niet alleen medewerkers aan de conversatie deelnemen, maar ook allerhande bots.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 18 juli 2016
    • Innovatie
      • 11663
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you