-
Meer grip op technologie met dit model
Technologie blijft iets ongrijpbaars, en als we denken aan technologie in de toekomst, brengt dat vaak ook een vleugje angst met zich mee. Willen we wel afhankelijk zijn van technologie? Toch is technologie ook de oplossing voor de Grote Problemen van de wereld: klimaat, energie, voedsel en overbevolking staan hoog op de agenda. Om te zorgen dat technologie de oplossing kan zijn, moeten we het ook goed begrijpen. Begrip komt met meten en beoordelen, en daar is nu een model voor.
-
Iedereen is een marketeer!
Waar kun je in de huidige tijd nog je onderscheidend vermogen mee creëren en tegelijk waarde toevoegen voor je klanten? Iedereen in je organisatie is eigenlijk een marketeer: een marketeer die op zijn of haar eigen manier invloed heeft op de klantbeleving en daarmee waarde kan genereren. Hoe? Met beleving.
-
Kun jij iets verzinnen dat waardevol is?
Er staat een spotlight op het marketingvak. Marketing wordt geassocieerd met het aanzetten tot consumentisme en verspilling. Met het vertellen van onwaarheden. Marketing zelf zou maar onzin zijn. Marketing wordt niet zelden op één hoop gegooid met reclame. Maar marketing gaat in de kern niet om geld of commercie. Marketing gaat over waardecreatie. Kun je iets bedenken dat echt waardevol is?
-
Hoe eenvoud tot waarde kan leiden
Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Waardevolle eenvoud' van Bart Schouten.
-
Marketing moet in 2019 terug naar de basis
Het is tijd om vooruit te kijken. En als het dan ergens over mag gaan in 2019 is het: terug naar de basis. Laten we weer moeite doen om te begrijpen wat klanten bedoelen of van ons vragen. Laten we zorgen dat we de aansluiting vinden. Duurzaam, dus voor de langere termijn, voor zover dat mogelijk is. Door waarde te bieden, hoe dan ook.
-
Een experimentatieprogramma voor elke bedrijfsstrategie
Starten we met het ontwikkelen van een nieuwe dienst? Gaan we een app maken om klanten aan ons te binden? Willen we het oude product verbeteren of een nieuwe ontwikkelen? Om tot keuzes te komen maken organisaties steeds meer gebruik van data en experimenten. Aannames worden getoetst en de opgedane inzichten worden gebruikt als begeleiding bij keuzemomenten. De focus van deze experimentatieprogramma’s ligt vaak op groei, namelijk het genereren van zoveel mogelijk extra transacties. Het inzetten van experimenten en de waarde die het oplevert kan echter veel breder toegepast worden en vormt een rode draad binnen al je marketing- en businessdevelopment-activiteiten.