Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Voice Marketing

gerelateerde topics

  • voice
  • voice search
  • google assistent
  • apple siri
  • podcast

voice marketing experts

  • Jessica Henneman
    Aantal blogs: 1
  • Louise Doorn
    Aantal blogs: 1
  • Gert Koot
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Podcast: voice volgens voice-pioniers Maarten Lens-Fitzgerald en Jeroen de Bakker

    Podcast: voice volgens voice-pioniers Maarten Lens-Fitzgerald en Jeroen de Bakker

    Hey Siri! Hello Alexa! Is voice-marketing de revolutie in marketing en interface-design? Met Maarten Lens-Fitzgerald en Jeroen de Bakker, a.k.a 'The Voices of Voice Marketing' gaan we in gesprek over deze 'nieuwe' vorm van marketing, de strategie erachter en de toekomst ervan. 

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 4 december 2019
    • Search Innovatie
      • 3286
      • 0
  • De week van Koot: Siri gaat in zee met Walmart en 175 tech-tools voor contentmarketing

    De week van Koot: Siri gaat in zee met Walmart en 175 tech-tools voor contentmarketing

    29 November, Black Friday! Het grootse internationale kortingenfestival. Onderzoek van Simon-Kucher & Partners toont aan dat bijna zeventig procent van de Nederlanders denkt dat de kortingen op Black Friday fake zijn. Toch laat datzelfde onderzoek zien dat één op de vijf Nederlanders van plan is om sowieso iets aan te schaffen. Twijfelt er iemand nog aan de rol van emotie in het koopproces? Voor al het overige nieuws is hier de wekelijkse marketing-update. 

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 25 november 2019
    • Advertising E-business Social media Contentmarketing Customer experience Search Data analytics Innovatie
      • 25518
      • 0
  • Voice en de inclusieve samenleving

    Voice en de inclusieve samenleving

    Innovaties beginnen vaak bij een zeer specifieke gebruikersgroep en verspreiden zich dan als een olievlek naar andere gebruikersgroepen. Denk bijvoorbeeld aan PayPal: ooit opgericht voor eBay-kopers en -verkopers het opsturen en ontvangen van cheques overbodig te maken, uiteindelijk geadopteerd door meerdere gebruikersgroepen. Dit zal ook het geval zijn met voice. Wat kunnen de unieke kenmerken van voice voor bepaalde groepen in Nederland betekenen? Wat is het extra voordeel van voice als communicatiekanaal voor hen? Wat kan voice doen voor mensen die weinig tot niets zien of niet geletterd zijn?

    Lees verder »
    • Luuk van Hoogstraten (Genius Voice)
    • 2 juli 2019
    • Search
      • 7976
      • 0
  • Sonic branding: maar hoe dan?

    Sonic branding: maar hoe dan?

    De opkomst van voice is onmiskenbaar en digitale radio is hard op weg een digitaal massamedium te worden. Tegelijkertijd explodeert het aantal formats voor online video en groeit het bereik van podcasts. De markt vraagt dus om méér en een grotere variatie aan audio. En om daaraan tegemoet te komen moeten bedrijven sneller en flexibeler kunnen produceren, terwijl ze de herkenbaarheid van hun merk moeten behouden. Of beter: vergroten. Dat is een flinke uitdaging. Wat kun je als merk doen?

    Lees verder »
    • Niels de Jong (TAMBR)
    • 17 juni 2019
    • Contentmarketing
      • 6716
      • 0
  • De opkomst en ondergang van de IkTelefoon: scenario-thinking

    De opkomst en ondergang van de IkTelefoon: scenario-thinking

    Een pijnlijk portret van de mens die veertig jaar lang met uitgestoken arm zit te turen naar een schermpje. Een hele generatie verloor zichzelf in de telefoon. De mobiele gekte begon in 1985 en eindigde rond 2035, toen voice het officieel overnam. Dit is een toekomstscenario, maar wel eentje die realistisch is, en die je kunt gebruiken voor de innovatie van jouw bedrijf. Hoe ziet de toekomst eruit voor jouw bedrijf? Wat is de impact op jouw business?

    Lees verder »
    • Willem van Harrewijen (The USP Company)
    • 15 juni 2019
    • Marketingfacts Innovatie
      • 8096
      • 1
  • Hoe een videostrategie fans creëert in het voice-tijdperk

    Hoe een videostrategie fans creëert in het voice-tijdperk

    Hoewel Alexa Nederland nog niet bereikt heeft en Google Home of Apple Homepod vooralsnog vooral gebruikt worden voor zoekopdrachten, is de algemene verwachting dat dit hard gaat stijgen. De vindbaarheid van je merk via voice zou weleens een van de marketinguitdaging van het komende decennium kunnen worden. Wat is daarvoor nodig? Meer dan de juiste content en een eigen assistent.

    Lees verder »
    • Nico Verspaget (Quadia)
    • 26 maart 2019
    • Media Search Innovatie
      • 6026
      • 0
  • De viersprong van voice: kies je richting

    De viersprong van voice: kies je richting

    In de VS is binnen vier jaar één op de vier huishoudens gebruiker geworden van het nieuwe voice kanaal. In Nederland startte de smart speaker-verkoop afgelopen maand. De adoptie gaat sneller dan web en mobiel. Waarom is dit kanaal relevant voor jouw marketingwerk? Hoe gaan anderen ermee om en wat is een slimme aanpak? Wat ga je eigenlijk, concreet, doen met voice? De viersprong van voice gaat je helpen dit nieuwe kanaal te verkennen.

    Lees verder »
    • Maarten Lens-FitzGerald (Nodes Agency)
    • 15 november 2018
    • Innovatie
      • 7416
      • 0
  • Hoe klinkt jouw merk? Branding in voice-interfaces

    Hoe klinkt jouw merk? Branding in voice-interfaces

    Radioreclames, de stem van je beste schoolvriend(in), het geluid van de ijscoman. Mensen zijn van jongs af aan getriggerd door geluid. Geluid is een belangrijke factor in branding. Met de opkomst van steeds meer voice-interfaces is de stem van een merk belangrijker geworden. Wat is de stem van jouw merk?

    Lees verder »
    • Fadoa Schurer (Embot.ai)
    • 6 november 2018
    • Contentmarketing Innovatie
      • 8474
      • 0
  • Meet the Voice Marketeer

    Meet the Voice Marketeer

    Het is je waarschijnlijk niet ontgaan: de Google Assistent is nu ook beschikbaar in het Nederlands. En zo kun je ‘s ochtends aan je telefoon vragen om het laatste nieuws of de weersvoorspelling. Maar met de opkomst van smart speakers gaat er natuurlijk nog veel meer veranderen. Waar liggen de kansen voor marketeers? Wordt voice-marketing een hele eigen discipline? In dit artikel een korte verkenning.

    Lees verder »
    • Jessica Henneman (Egeniq)
    • 18 september 2018
    • Search Innovatie
      • 13498
      • 3

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you