-
De trends voor 2018
Customer journeys in 2018: heel Silicon Valley wil The Voice of Holland zijn
In een serie van 4 vertellen we je meer over de 4 trends van 2018 die invloed gaan hebben op jouw klanten en hun klantreis. Eén blog per trend, omdat er genoeg te vertellen is over ieder onderwerp. Gister schreven we over de derde trend ‘Een kijkje door de roze bril van augmented reality’, vandaag gaan we verder met de vierde trend: heel Silicon Valley wil The Voice of Holland zijn
-
Conversational interfaces
Hoe ziet de gebruikerskant van voice assistants er uit?
Afgelopen voorjaar stal Amazon’s Alexa de show op de CES, een van de grootste elektronicabeurzen. De lijst met integraties is gigantisch en groeit nog steeds. Waar we eerder overal een chip in stopten om apparaten slim te maken, lijkt het nu de trend om elk apparaat oren en een stem te geven. Er zijn voldoende voorbeelden van zulke integraties en het is interessant om te zien hoe verschillende industrieën strategisch inspelen op de mogelijkheden. Wat nog interessanter is, is hoe mensen reageren op die ontwikkelingen. Vaak zijn de verwachtingen rondom een nieuwe technologie vooral hoog aan de commerciële kant, maar blijven de resultaten lauwtjes aan de gebruikskant. Hoe zit dat met voice assistants?
-
Conversational interfaces
Maak nieuwe producten Alexa-proof
In een eerder artikel in deze serie zoomden we in op Amazon Echo, een intelligente speaker met voice assistant Alexa. We beschreven waarom 2017 het jaar van voice-first-devices wordt, en ook zagen we dat het opbouwen van een database met Alexa Skills in Duitsland nog maar langzaam op gang komt. In dit artikel bekijken we de nieuwe mogelijkheden die Amazon Echo biedt. Waartoe is Alexa in staat? En hoe reageert de markt op die kansen?
-
Conversational interfaces
Wanneer breken de voice assistants in Nederland door?
Voice control is sterk in opkomst. Dat is op zich geen nieuws, want digitale assistenten als Siri bestaan al jaren. Toch begint het thuisgebruik van stemtechnologie nu pas echt door te breken. Als we de verkoopcijfers mogen geloven, zijn de intelligente speakers van Amazon en Google in steeds meer Amerikaanse woonkamers te vinden. Hier in Nederland is het nog even afwachten, maar er is absoluut geen reden om stil te zitten. Wat kunnen wij met deze voice assistants zodra ze naar Nederland komen? We vertellen je er alles over in de serie Alexa, the voice of Holland.
-
Conversational interfaces
Dit betekent de opkomst van conversational interfaces voor jou als (search)marketeer
Terwijl we nu nog vaak Google of Facebook gebruiken als belangrijkste online informatiebron, is het niet ondenkbaar dat we straks chat-apps en voice search gebruiken om online te navigeren, informatie te zoeken en zelfs aankopen te doen. Gebruikers zullen hierdoor steeds minder handelingen nodig hebben om te vinden waarnaar ze op zoek zijn. De opkomst van conversational interfaces kan grote gevolgen hebben voor het zoekmachinelandschap zoals we het nu kennen. Welke gevolgen zijn dit en hoe kun je daar als zoekmachinemarketeer op anticiperen?