Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Voice

gerelateerde topics

  • voice search
  • voice marketing
  • google assistent
  • de week van koot
  • toekomst

voice experts

  • Gert Koot
    Aantal blogs: 6
  • Floris Hülsmann
    Aantal blogs: 2
  • Maarten Lens-FitzGerald
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Wat kosten voice, streaming en influencers?

    Wat kosten voice, streaming en influencers?

    Veel interessant nieuws deze week over voice, maar er is nog veel meer: een inzichtelijke methode hoe merken het vertrouwen kunnen verdienen, de stand van webcare, de advertising van Tesla en als bonus een werkelijk prachtig verhaal over menselijke kracht. Dit en nog veel meer in de update van deze week.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 18 juni 2020
    • Advertising Media Innovatie
      • 7430
      • 0
  • Stand van Webcare: is corona een versneller voor ontwikkelingen in digitaal klantcontact?

    Stand van Webcare: is corona een versneller voor ontwikkelingen in digitaal klantcontact?

    Selfservice kanalen en de inzet van machine assistance in de vorm van bijvoorbeeld chatbots zijn als het om webcare gaat steeds gewoner. Maar we zien in de eerste maanden van dit jaar dat de ontwikkelingen in dit vakgebied nog groter zijn dan in andere jaren. Dat blijkt uit de zesde editie van Stand van Webcare, uitgevoerd door HAN University of Applied Sciences en Upstream. Een overzicht van trends en ontwikkelingen in digitaal klantcontact – en de impact van de coronacrisis hierop. 

    Lees verder »
    • Daphne Hachmang (Hogeschool Arnhem Nijmegen)
    • 9 juni 2020
    • Customer experience
      • 9878
      • 0
  • Wat doen Nederlanders nu eigenlijk online?

    Wat doen Nederlanders nu eigenlijk online?

    We maken ons minder zorgen over online veiligheid persoonlijke gegevens, zo blijkt uit het onderzoek What’s Happening Online 2020. Al dertien jaar analyseert bureau Ruigrok NetPanel in dit onderzoek het online gedrag van Nederlanders. Wat zijn nog meer trends en ontwikkelingen in het gebruik van devices, e-commerce, social media en online finance en online safety? Je leest de belangrijkste hier.

    Lees verder »
    • Sara de Groot (Ruigrok NetPanel)
    • 9 juni 2020
    • Social media Media Data analytics
      • 13470
      • 0
  • De Nederlander die een miljoen dollar kreeg om een idee te onderzoeken

    De Nederlander die een miljoen dollar kreeg om een idee te onderzoeken

    Het kan waarschijnlijk alleen maar in Amerika: een miljoen dollar ophalen om een idee te onderzoeken. Het lukte de Nederlandse twintiger Midas Kwant. Na zijn studie aan Stanford University zag hij al zijn vrienden bij Apple, Facebook en Google aan de slag gaan. “Dat had ik ook kunnen doen, maar dat voelde deep down niet goed. Dus ik zocht iets om de tijd te doden.” Kwant zag iets in AirPods in combinatie met voice-berichten. Twee dingen die al bestaan, maar waarbij een kleine verbetering of verandering ervoor kan zorgen dat het the next big thing wordt.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 20 april 2020
    • Innovatie Loopbaan
      • 10016
      • 0
  • Dit zijn inspirerende initiatieven in deze onzekere tijden

    Dit zijn inspirerende initiatieven in deze onzekere tijden

    Na de eerste coronaschok beginnen we nu langzaam weer de blik op morgen te richten. Gelukkig is er voor de tussenliggende periode steeds meer inspiratie beschikbaar als input voor het vormgeven van straks. Aan de slag dus! Maar: houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 30 maart 2020
    • Innovatie
      • 4594
      • 0
  • De week van Koot: Binge Ads, Moore’s law en communicatie zonder grenzen

    De week van Koot: Binge Ads, Moore’s law en communicatie zonder grenzen

    Met de overname van Sanoma Media Nederland door de DPG-groep zijn nu bijna alle grote Nederlandse massamedia in de handen van Belgische ondernemers. Bijna, want wij hebben nog Talpa en de NPO. Van die laatste concludeerde de Rekenkamer deze week er 850 miljoen euro aan publieke middelen ontvangen wordt, maar dat er weinig inzicht is of 'Hilversum' dat publieke geld ook doelmatig besteedt. Dat is ook een vorm van ondernemen natuurlijk. Voor al het overige nieuws is hier de wekelijkse marketing-update.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 16 december 2019
    • Advertising E-business Social media Mobile Media Brand design Search Data analytics E-commerce Innovatie
      • 9022
      • 0
  • De week van Koot: nieuwe ontwikkelingen in voice en Pantone’s kleur voor 2020

    De week van Koot: nieuwe ontwikkelingen in voice en Pantone’s kleur voor 2020

    En bijna is het eind van dit decennium alweer in zicht. Als piek op de vuurpijl is er dan natuurlijk het echte emotionele werk, met de kerstcommercials: het moment voor de echte storytellers. Continuïteit is een belangrijke voorwaarde voor succes en is de aanzet voor vertrouwen. In dat kerstlicht gezien heeft Jumbo de beste uitvoering dit jaar. Voor al het overige nieuws is hier de wekelijkse marketing-update.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 9 december 2019
    • Advertising E-business Social media Media Contentmarketing Innovatie
      • 9656
      • 0
  • Podcast: voice volgens voice-pioniers Maarten Lens-Fitzgerald en Jeroen de Bakker

    Podcast: voice volgens voice-pioniers Maarten Lens-Fitzgerald en Jeroen de Bakker

    Hey Siri! Hello Alexa! Is voice-marketing de revolutie in marketing en interface-design? Met Maarten Lens-Fitzgerald en Jeroen de Bakker, a.k.a 'The Voices of Voice Marketing' gaan we in gesprek over deze 'nieuwe' vorm van marketing, de strategie erachter en de toekomst ervan. 

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 4 december 2019
    • Search Innovatie
      • 3286
      • 0
  • Featured snippets: waarom willen we ze en hoe targeten we ze?

    Featured snippets: waarom willen we ze en hoe targeten we ze?

    Sinds de introductie van featured snippets is Google flink aan het experimenteren en wordt het assortiment steeds uitgebreider. De opkomst van voice search speelt daar een belangrijke rol in. Voor SEO-specialisten biedt het een kans om pagina’s die an sich niet goed ranken, toch bovenaan de zoekresultaten te krijgen, zonder al te veel moeite te doen. Maar hoe genereer je nu zo’n rang0-positie en wat is je marktaandeel als je er één hebt gescoord?

    Lees verder »
    • Mariska Paul (Scherp Online)
    • 3 december 2019
    • Search
      • 7284
      • 2
  • Hospitality en het dilemma van technologie

    Hospitality en het dilemma van technologie

    Hospitality met een vleugje technologie: dé twee zaken die binnen de hotellerie lijnrecht tegenover elkaar lijken te staan. "We werken met ménsen. Het gaat om contact, om gevoel!", riep Erik-Jan Ginjaar eerder nog gepikeerd. Door zijn ontmoeting met Michiel – de medewerker van 'bits & bites' die dankzij AI in staat is om nagenoeg het volledige reserveringsproces uit te voeren – is de algemeen directeur van Postillion Hotels 180 graden gedraaid in zijn overtuiging. "We sprongen het diepe in en startten met iets waarvan we dachten het niet mogelijk was."

    Lees verder »
    • CustomerFirst
    • 22 oktober 2019
    • Customer experience Innovatie
      • 5212
      • 0
  • De week van Koot: the Passion Economy en social media in 2020

    De week van Koot: the Passion Economy en social media in 2020

    Het was een beetje de week van de afgrond, vorige week. Fortnite verdween er tijdelijk in. Libra, de digitale munt van Facebook, lijkt ook in het putje te vallen. De gebroeders Coronel en de communicatiehoofden van de Hema. Het is nog lang geen voorjaar, maar de grote schoonmaak lijkt inmiddels begonnen. Voor al het overige (marketing)nieuws is hier de wekelijkse update.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 21 oktober 2019
    • Advertising Social media Mobile Brand design Innovatie
      • 10168
      • 0
  • De week van Koot: Surface Earbuds en Generation Alpha

    De week van Koot: Surface Earbuds en Generation Alpha

    Jammer dat Trump of Johnson niet mochten deelnemen aan de verkiezing voor de Televizierring, want die doen echt niet onder voor Chateau Meiland. Naast dit onbelangrijke shownieuws was er deze week ineens Extinction Rebellion. Met de snelheid van Eliud Kipchoge staan zij op in de strijd tegen het klimaat. Om met het motto van Kipchoge te spreken: #nohumanislimited. Voor al het overige nieuws is hier de wekelijkse marketing-update. 

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 15 oktober 2019
    • Advertising E-business Social media Direct marketing Media Brand design Search E-commerce Innovatie
      • 8892
      • 0
  • Podcast: Jente Kater over de kracht van de stem

    Podcast: Jente Kater over de kracht van de stem

    Voicebooking: geen heel originele naam, maar hij zegt wel precies wat het bedrijf doet. Het boekt stemmen voor je. Een voordelige manier om aan een professionele voice-over te komen voor je video of radioreclame. Met klanten (en stemmen) uit de hele wereld, van Nederland tot Abu Dhabi. Jente Kater, oprichter van Voicebooking.com, vertelt in deze podcast alles over hoe je met de juiste stem en de juiste intonatie je publiek kunt raken.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 6 juli 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 6916
      • 1
  • Voice en de inclusieve samenleving

    Voice en de inclusieve samenleving

    Innovaties beginnen vaak bij een zeer specifieke gebruikersgroep en verspreiden zich dan als een olievlek naar andere gebruikersgroepen. Denk bijvoorbeeld aan PayPal: ooit opgericht voor eBay-kopers en -verkopers het opsturen en ontvangen van cheques overbodig te maken, uiteindelijk geadopteerd door meerdere gebruikersgroepen. Dit zal ook het geval zijn met voice. Wat kunnen de unieke kenmerken van voice voor bepaalde groepen in Nederland betekenen? Wat is het extra voordeel van voice als communicatiekanaal voor hen? Wat kan voice doen voor mensen die weinig tot niets zien of niet geletterd zijn?

    Lees verder »
    • Luuk van Hoogstraten (Genius Voice)
    • 2 juli 2019
    • Search
      • 7978
      • 0
  • Digital marketing in 2019: Datagedreven personaliseren en usability op één

    Digital marketing in 2019: Datagedreven personaliseren en usability op één

    Maar liefst honderdtachtig sprekers deelden het beste en nieuwste van digital marketing tijdens Emerce Digital Marketing Live, vorige week in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Voor de aanwezige marketingprofessionals was het met zeven stages en 27 roundtables soms moeilijk kiezen. Overkoepelende topics: datagedreven personaliseren en automatiseren, en het inzetten van slimme AI-toepassingen, met als doel optimaal gebruikersgemak. Een selectie van de meest opvallende keynotes en cases van het event.

    Lees verder »
    • Maria Wierenga (Tomorrowmen)
    • 2 juli 2019
    • E-business Social media Direct marketing Customer experience E-commerce Innovatie
      • 16272
      • 2
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you