Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Voetbal

gerelateerde topics

  • sponsoring
  • sportmarketing
  • wk voetbal
  • reclame
  • fc twente

voetbal experts

  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 5
  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 2
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Maakt BrainsFirst de magie van voetbal kapot?

    Maakt BrainsFirst de magie van voetbal kapot?

    Wat een mens kan bereiken in zijn of haar werk, wordt bepaald door een samenspel aan factoren. Zaken als talent en doorzettingsvermogen spelen zonder twijfel een rol, maar ook de breinfuncties moeten niet worden onderschat. BrainsFirst brengt het toekomstpotentieel van talent in kaart door breinfuncties te meten. Het bedrijf doet dat voor uiteenlopende werkgevers, waaronder meerdere grote en kleine voetbalploegen en de KNVB.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 26 januari 2021
    • Data analytics Innovatie
      • 4748
      • 0
  • ReclameReview: belangrijkste bijzaak in het leven begint weer bij Fox Sports

    ReclameReview: belangrijkste bijzaak in het leven begint weer bij Fox Sports

    'Gelukkig, het begint weer...' Dat is het thema voor de nieuwe campagne van Fox Sports, waarin we zien hoe blij fans, maar ook Ajax-aanvoerder Dušan Tadić en FOX Sports-analist Kenneth Perez zijn dat de Eredivisie weer begint.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 29 juli 2020
    • Advertising
      • 6208
      • 0
  • Het geheim van Koning Toto

    Het geheim van Koning Toto

    Bij de vijfendertigste editie van de Effie Awards was Koning Toto de opvallende winnaar. Met maar liefst twee gouden Effies in de hand keerden de Nederlandse Loterij en reclamebureau TBWA\Neboko naar huis. Wat is het geheim van Koning Toto? Wat doet de campagne goed dat het twee awards voor effectiviteit in de wacht sleept?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 28 november 2019
    • Advertising
      • 12830
      • 0
  • Viral Friday 23/2019: alle focus op de Oranje Leeuwinnen

    Viral Friday 23/2019: alle focus op de Oranje Leeuwinnen

    Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. De Viral Friday van deze week staat in het thema van de Oranje leeuwinnen. De Women’s World Cup start vandaag en er is meer aandacht voor de Nederlandse voetbalsters dan ooit. 

    Lees verder »
    • Luka van Rijn (Mindshare)
    • 7 juni 2019
    • Advertising Media
      • 9810
      • 1
  • Oranje Leeuwinnen zijn hot, maar hoe goed gaat het écht met vrouwenvoetbal?

    Oranje Leeuwinnen zijn hot, maar hoe goed gaat het écht met vrouwenvoetbal?

    De Oranje Leeuwinnen willen deze zomer gloriëren op het WK Voetbal. Na eerdere successen staan sponsors in de rij. Het gaat dus goed met het vrouwenvoetbal... of toch niet? Met de Eredivisie Vrouwen wil het niet vlotten. Achilles ’29 stopt ermee en SC Heerenveen moest worden gered door de gemeente. Waarom profiteert het clubvoetbal niet mee van de hype rond het nationale team? En met welke marketing-trickshots kan het tij worden gekeerd?

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 3 juni 2019
    • Contentmarketing
      • 19812
      • 2
  • Hoe KNVB het commerciële speelveld van voetbal vergroot

    Hoe KNVB het commerciële speelveld van voetbal vergroot

    De afgelopen twee jaar heeft de KNVB zijn commerciële strategie helemaal omgevormd, en daarmee ook zijn sponsoring. De nieuwe aanpak in het kort: meer partnerships, minder exclusiviteit en meer ondernemerschap. Hoe steekt die kersverse visie precies in elkaar? "We zijn in één klap een andere speler geworden, die met bredere proposities mediabureaus en sponsorbureaus samenbrengt."

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 20 mei 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 9164
      • 0
  • Hoe trouwe sponsors de comeback van FC Twente mogelijk maakten

    Hoe trouwe sponsors de comeback van FC Twente mogelijk maakten

    Na jaren van malaise is het Nederlands voetbal eindelijk weer een succesverhaal. Oranje en Ajax winnen van de wereldtop, maar ook de ooit bijna failliete oud-kampioen FC Twente beleeft een wederopstanding, met een snelle promotie naar de Eredivisie. Die laatste comeback heeft in grote mate te maken met de invloed van sponsoring. "Als Noabers steunen we de club ook in minder goede tijden."

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 22 april 2019
    • Contentmarketing
      • 13474
      • 2
  • De merkbeleving van PEC Zwolle

    De merkbeleving van PEC Zwolle

    Bij weinig merken zal de merkbeleving zo grillig zijn als in het betaald voetbal. Sportieve prestaties bepalen de merkbeleving en daarmee voor een groot deel het succes van de marketingactiviteiten. Aan marketingmanager Rick Schrijver de uitdaging om die afhankelijkheid bij PEC Zwolle minder groot te maken. 

    Lees verder »
    • Gastblogger (Marketingfacts)
    • 13 februari 2019
    • Contentmarketing
      • 11254
      • 0
  • Ajax verslaat PSV in zoekmachine

    Ajax verslaat PSV in zoekmachine

    Al jaren zijn Ajax en PSV bepalend in het Nederlands voetbal, dé twee voetbalclubs met een grote historie in het internationale voetbal. Voetbal is voor veel van ons de belangrijkste bijzaak in het leven. Marketing vinden we ook niet onbelangrijk, en een korreltje zout ook niet. Daarom: de websites van Ajax en PSV vergeleken qua SEO.

    Lees verder »
    • Herman Geertsema (Connect your World)
    • 1 februari 2019
    • Search
      • 10532
      • 8
  • WK Voetbal scoort bij NOS ook niet-lineair (ondanks Bunq)

    WK Voetbal scoort bij NOS ook niet-lineair (ondanks Bunq)

    Een WK Voetbal zonder het Nederlands elftal is een minder leuk WK om te kijken. Geef maar toe, ook jij kijkt minder. Tegelijk heeft ieder nadeel ook zijn voordeel: qua niet-lineair kijken is het wereldkampioenschap in Rusland een feest, met dank aan de NOS. Al ben ik de pre-rolls van Bunq inmiddels een beetje zat. 

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 26 juni 2018
    • Media Innovatie
      • 9034
      • 1
  • Vedetta wil dé online community voor vrouwenvoetbal worden

    Vedetta wil dé online community voor vrouwenvoetbal worden

    Er komt een nieuw voetbalmerk: Vedetta. Een heel ander merk dan typisch masculiene platformen als VI, Catenaccio of Voetbal Inside. Nee, Vedetta doet het anders. Inhakend op het succes van de Oranje Leeuwinnen wil Eredivisie Vrouwen nu eindelijk de vruchten plukken van de groeiende interesse in vrouwenvoetbal. Samen met mediabedrijf Wayne Parker Kent wordt momenteel een innovatief mediamerk ontwikkeld. "Vrouwen beleven voetbal anders en daar spelen wij op in."

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 12 juni 2018
    • Contentmarketing
      • 11806
      • 0
  • Datagedreven marketing bij FC Twente

    Datagedreven marketing bij FC Twente

    Als voetbalclub communiceer je met een grote diversiteit aan supporters. Hoe zorg je dat je met elk van hen op een relevante manier communiceert? Daarover vertelde Tom Schreurs, hoofd marketing bij FC Twente, de studenten van de studieroute Online Marketing van Saxion tijdens het eerste onlinemarketingevenement van de opleiding.  

     

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 13 februari 2017
    • Direct marketing Data analytics
      • 45651
      • 4
  • Van tweet tot magazine: het verhaal van Staantribune

    Van tweet tot magazine: het verhaal van Staantribune

    Ik vind het altijd mooi wanneer mensen met een gedeelde passie elkaar online vinden. Of dat nu marketeers op Marketingfacts zijn of paardenliefhebbers op Bokt.nl. Meer dan een half jaar terug hoorde ik voor het eerst over een groep die-hard voetballiefhebbers die elkaar op Twitter hadden gevonden en de droom hadden samen een magazine te beginnen. En dat is ze gelukt. In dit artikel vertelt hoofdredacteur Jim Holterhuës het verhaal van Staantribune. 

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 9 december 2015
    • Social media
      • 17760
      • 2

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you