-
Het commerciële doel van vlogs en hoe kinderen dit herkennen (of niet)
Voor veel kinderen is YouTube het favoriete videoplatform. Ze kijken graag naar videoblogs (‘vlogs’) waarin mensen (‘vloggers’) hun dagelijks leven delen met hun kijkers. De populariteit van vloggers is de afgelopen jaren enorm gestegen. Voor adverteerders zijn vlogs een zeer lucratieve manier om kinderen te bereiken: ze zijn populair en worden veel bekeken. Maar wat vinden kinderen er zelf van dat er producten en merken te zien zijn in de video’s van hun favoriete vloggers? En begrijpen ze eigenlijk wel waarom die producten en merken in de vlogs te zien zijn?
-
Kelvin Boerma (VEED) over de YouTube-business
Kelvin Boerma is mede-oprichter van Cinemates en VEED, maar beter bekend als vlogger Kalvijn. Hij heeft meer dan één miljoen abonnees op YouTube. Hoe ontwikkel je je van videomaker op een zolderkamer tot grote online programmamaker met een kantoor en personeel in Amsterdam? "De business is lucratief."
-
Case - XITE zoekt vlogger: hoe bereik je miljoenen millennials?
Tijdens The Social Conference op 23 maart werd mijn aandacht getrokken door een sessie van XITE. De jonge en ambitieuze Manon Fennis, marketingmanager bij XITE Networks International, vertelde daar over de campagne die XITE afgelopen zomer samen met H&M heeft opgezet en uitgevoerd. Het doel: zoveel mogelijk millennials in contact brengen met hun merk. In dit artikel laat ik je de opzet van de campagne zien en vertel ik je waarom ik deze campagne zo briljant vind.