-
Zeven tips voor een perfecte imperfecte vlog
Perfectionisme kan doodvermoeiend zijn. Zeker nu de lat op alle vlakken hoog lijkt te liggen: succesvol afstuderen, een glanzende carrière, een gelukkig gezin, veel reizen, feesten en dat allemaal vooral laten zien. Wie door Instagram, Facebook of LinkedIn scrolt, ziet het allemaal voorbijkomen. Dus waar blijf jij met je goednieuws-show?
-
Podcast: Roel Maalderink en de ratrace om het YouTube-algoritme
Roel Maalderink is niet het stereotype YouTuber zoals prankers, gamers, paardenliefhebbers, beautyfanaten of Fifa'ers. Toch worden zijn video’s goed bekeken en Alexander Klöpping noemde hem onlangs zelfs "een national treasure". Maalderink is te gast in De Social Podcast om te vertellen hoe het is om een YouTube-kanaal succesvol te onderhouden.
-
28 redenen om met video-marketing te starten in 2018
Contentmarketing is de beste manier om traffic te genereren naar je website of webshop. Het trekken en binden van de bezoeker door middel van relevante content creëert een blijvende band. Een band waarbij de bezoeker terugkeert. Zo veranderlijk als de mens is, zo veranderlijk is de marketing. Een bezoeker blijft altijd op zoek naar de beste informatie. Tot voor kort was bloggen nog de beste manier om traffic te genereren, maar inmiddels beantwoordt video-marketing de behoefte van de consument het beste. Deze 28 statistieken laten zien wat precies de meerwaarde is van video.
-
Online nieuwsconsumptie als hedendaags fenomeen - en hoe organisaties daarop inspelen
Afgelopen dinsdag vond de vierde editie plaats van DYTG Industry (DYTG staat voor Dutch YouTube Gathering), het zakelijke online-video-event van Nederland. Een dag gevuld met youtubers, vloggers en mensen uit het vak en het bedrijfsleven. Een ding werd duidelijk: wij - maar vooral jongeren - kijken nieuws en content waar en wanneer we willen, via verschillende social middelen, overal en altijd. Tijdens het event gaven meerdere mensen en organisaties aan hoe zij inspelen op dit fenomeen.
-
ReclameReview: Telfort (vlog ex-miljonair Hans)
Tja, als je tegenwoordig een groot publiek wilt bereiken, dan moet je vloggen! Daarom is ex-miljonair Hans namens Telfort ook begonnen met een vlog. In de eerste editie maakt hij een low-budget thuisbioscoop.
-
YouTube springt in op vlogtrend en introduceert Backstage
Je mening geven, je kennis delen of gewoon een kijkje in je leven geven; vloggen is immens populair en YouTube is daar het platform voor. Om deze trend te volgen en het vlogfenomeen verder te ontwikkelen, voegt YouTube dit jaar een nieuwe dimensie toe aan het ‘plat’ video’s kijken: Backstage. Een omgeving waar YouTubers in gesprek kunnen gaan met hun fans en unieke content kunnen delen. De vraag is of Google er dit keer wel in slaagt om een sociale laag aan een van de platformen toe te voegen.
-
Casey Neistat: “Eyeballs kijken alleen naar wat ze willen zien” #TNWeurope
Casey Neistat is de co-founder van Beme en een YouTuber met ruim drie miljoen volgers. Best een big deal dus. Hij produceerde ook twee films, series voor HBO en een aantal shorts voor de New York Times. In 2014 bouwde hij, met partner in crime Matt Hackett (voormalig head of engineering bij Tumblr), een platform voor gebruikers die ervaringen en video’s willen delen zonder moeilijk te doen over editten, creëren en uploaden. Op TNW praat Casey over hoe sociale media het medialandschap op z’n kop hebben gezet en de verschuiving in creatie van grote partijen naar individuen.
-
#DYTG2016: Nederlandse YouTube-markt is 100 miljoen en groeit
“Watchtime, watchtime en watchtime”, Marijn Poeschman van YouTube Benelux haalt de aanwezige creators maar meteen uit een droom. Om het algoritme van Youtube in je voordeel te laten werken zijn thumb-ups, views en aantallen abonnees aardig, maar is kijktijd het allerbelangrijkste, op plaats een, twee en drie.