Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Visie

gerelateerde topics

  • strategie
  • merkstrategie
  • nima
  • merkidentiteit
  • marketingvisie

visie experts

  • Luuk Ros SCP
    Aantal blogs: 2
  • Norbert Mirani
    Aantal blogs: 1
  • Willem van Harrewijen
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Merktaal herijken met de mindset-methode

    Merktaal herijken met de mindset-methode

    Christine Boland werkt al drie decennia als trendanalist voor bedrijven als Rituals, Jumbo, Marks & Spencer, Apple en Secrid Wallet. In haar werk als toekomststrateeg merkt ze geregeld dat missie en visie bij organisaties wel helder zijn, evenals de merkidentiteit, maar dat de uitingsvormen niet consistent zijn. Daarvoor ontwikkelde ze de mindset-methode: een tool die organisaties helpt hun merktaal te vinden. Tijd voor een gesprek.

    Lees verder »
    • Norbert Mirani (Science of the Time)
    • 9 januari 2020
    • Contentmarketing
      • 7094
      • 0
  • Merkstrategie gaat pas werken met goede scenario-planning

    Merkstrategie gaat pas werken met goede scenario-planning

    Wie voor zijn merkstrategie niet verder kijkt dan de komende twee jaar, komt nooit verder dan incrementele innovatie. Dat moet anders. De belangrijkste vraag die marketeers, merkeigenaren en investeerders zichzelf moeten stellen is: hoe ziet onze business, ons verdienmodel eruit over acht tot tien jaar? Hoe blijven we toekomstbestendig? Jouw merkstrategie en bijpassende innovatiestrategie moeten je daarbij gaan helpen.

    Lees verder »
    • Willem van Harrewijen (The USP Company)
    • 30 april 2019
    • Contentmarketing
      • 7300
      • 1
  • Waarom Bol.com het beste marketingbedrijf van Nederland is

    Waarom Bol.com het beste marketingbedrijf van Nederland is

    De kogel is door de kerk en het besluit staat vast. Op 26 maart is Bol.com in Amsterdam uitgeroepen tot Beste Marketingbedrijf van Nederland, gebaseerd op de marketinginspanningen van 2018. Op zich is dat opmerkelijk, want als je naar bedrijfsresultaat kijkt, is de vraag best gerechtvaardigd of Bol.com zo’n titel nú, twintig jaar na zijn oprichting en feitelijk nog altijd worstelend met een overtuigend businessmodel, verdiende. Ik denk het wel, maar een beetje toelichting is misschien op zijn plaats. Een analyse met het juryrapport in de hand.
     

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 26 maart 2019
    • Advertising E-business Social media Contentmarketing E-commerce Innovatie
      • 66622
      • 3
  • Een jaartje NIMA Inside, waarom eigenlijk?

    Een jaartje NIMA Inside, waarom eigenlijk?

    Toegegeven, het begon precies een jaar geleden als wat vrijblijvend gemijmer bij een bak koffie en het napraten over de NIMA Marketing Day: Toen de zittende redactie het eind 2017 collectief hoog tijd vond voor een nieuwe uitdaging, riep dat de vraag op hoe dit tamelijk grandioze bloggersplatform zich zou kunnen of moeten ontwikkelen. Waarom niet met NIMA Inside?

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 13 december 2018
    • Advertising E-business Social media Contentmarketing Marketingfacts Loopbaan
      • 11506
      • 2

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you