-
Hoe creëer je engagement voor jouw content op social media?
Sinds de opkomst van sociale media proberen wetenschappers de succesformule te ontrafelen om een viraal bericht te creëren. De viral is immers dood en springlevend tegelijk. De afgelopen jaren zijn er tientallen studies verschenen over dit onderwerp. Recent wetenschappelijk onderzoek bundelt deze kennis en biedt een overzicht van de belangrijkste content-kenmerken voor het creëren van engagement.
-
Viral Friday is dood, lang leve Viral Friday!
De viral, kent u hem nog? Doodverklaard in 2007 en elk jaar daarna. En toch is dat raar, want nog steeds gaan er dagelijks video’s viraal. Toevalstreffers van amateurs of juist zwaar geplugde filmpjes van vloggers, influencers of bedrijven. De term mag dan dood zijn, prikkelende video-content is nog altijd springlevend. Toch wringt dat. Zozeer dat wij een traditie ten grave gaan dragen: Viral Friday.
-
Viral Friday 37/2019: biertje drinken met World of Warcraft en Heineken
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van BCF, World of Warcraft, Nike en Heineken. Opmerkelijk: de slogan "Biertje?" maakt stiekem een comeback.
-
Viral Friday 29/2019: Lion King, maanlanding en Cardi B
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van McDonald's, Volkswagen, Kræftens Bekæmpelse en Reebok. Met hoofdrollen voor The Lion King, Cardi B en de maanlanding van 1969.
-
Viral Friday 28/2019: Amerikaanse voetbalsters, kappers en Netflix-kijkers
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week virals over Netflix, Supercuts, Swiss Sense en wederom Nike, dat maar niet stopt met winnen.
-
Viral Friday 27/2019: haantjes, retro-rappers en Freek Vonk
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week virals van Reaal, Foster Farms, Travelers, Nike en Mount Pearl.
-
Viral Friday 20/2019: dromen, transfers en cupcakes
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week virals van Nike, WeTransfer, Amazon, Prostate Cancer UK en Hong Kong Ballet.
-
Viral Friday 16/2019: OK is not OK
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Apple, Argos, Beats By Dre, Oakley's en AT&T.
-
Viral Friday 14/2019: Smartdogs, Underdogs en Zweedse zombies
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Apple, Dove, Land Rover, Geico en een zombie-achtige Zweedse apotheek.
-
Welke 1-aprilgrap gaat écht viraal?
Een verplicht nummer voor elke contentmarketeer: de 1-aprilgrap. In 2018 viel die datum onhandig in het weekend, maar dit jaar wordt het natuurlijk knallen op maandag. Veel grappen kondigden zichzelf voor het weekend al aan, dus die zetten we even op een rij. De hamvraag: welke grappen zijn zó goed dat ze viraal gaan? En durven marketeers nog wel écht gewaagde 1-aprilgrappen uit te halen?
-
Podcast: Erwin Kleinjan (Merge) over voice, virals en purpose
Mediaman en creatief directeur Erwin Kleinjan van The Merge komt deze week aan het woord in podcast-serie De Namarama Show van copywriter en naamexpert Floris Hülsmann. Over virale marketing, zijn veelbesproken ASR-campagne, hoe je opvalt in de overvloed van content, welke beweging we als maatschappij aan het maken zijn, over voice-search en marketing in de volle breedte.
-
Viral Friday 10/2019: bier, diversiteit en bankrovers
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Stella Artois, Bavaria, Netflix, bankrovers en een eigenzinnige verzekeraar.
-
Viral Friday 08/2019: mannengriep, carnaval, Messi, veggies en Kelly Rowland
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Bol.com, Jägermeister, Veg Power, Dove en Pepsi.
-
Viral Friday 06/2019: John Legend, Cardi B en gratis Domino’s Pizza
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Pampers, Domino's Pizza, Pepsi, Deliveroo en Skechers.
-
Viral Friday 51/2018: nog één keer Home Alone met Kevin
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Google, Staatsloterij, PostNL, Huawei, Erste en Lift.