-
Viral Friday is dood, lang leve Viral Friday!
De viral, kent u hem nog? Doodverklaard in 2007 en elk jaar daarna. En toch is dat raar, want nog steeds gaan er dagelijks video’s viraal. Toevalstreffers van amateurs of juist zwaar geplugde filmpjes van vloggers, influencers of bedrijven. De term mag dan dood zijn, prikkelende video-content is nog altijd springlevend. Toch wringt dat. Zozeer dat wij een traditie ten grave gaan dragen: Viral Friday.
-
Viral Friday 34/2019: McDonald’s doet hip, Gillette eert moeders en Ronaldo waagt een dansje
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Gillette, Shopee, McDonald's en Turo.
-
Viral Friday 32/2019: bh’s uit, chill-modus aan en cocktails met The Rock
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Air New Zealand, Coors Light, Burger King en WWE.
-
Viral Friday 30/2019: hilariteit met Ylonn, de kracht van Gatorade en Burger King gaat vegetarisch
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Ylonn, Burger King, Gatorade en Netflix' La Casa de Papel.
-
Viral Friday 29/2019: Lion King, maanlanding en Cardi B
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van McDonald's, Volkswagen, Kræftens Bekæmpelse en Reebok. Met hoofdrollen voor The Lion King, Cardi B en de maanlanding van 1969.
-
Waarom video’s viraal gaan (en meer YouTube-nieuws)
YouTube is veruit het grootste videoplatform in Nederland en ter wereld. Ontwikkelingen op dit platform volgen elkaar razendsnel op. Dit maakt het moeilijk overzicht te houden. Daarom brengen we op Marketingfacts een maandelijks overzicht van vijf interessante YouTube-ontwikkelingen, nieuwe features of inspirerende verhalen. Deze keer: waarom video’s viraal gaan, Augmented Reality, notificaties en YouTube op tv.
-
Viral Friday 24/2019: live young, een ode aan de ‘dad bod’ en Mona Lisa in het wild
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Evian, Gillette, Dollar Shave Club, Taco Bell en Perrier.
-
Viral Friday 21/2019: Ramadan met Coca-Cola, Grimbergen-legacy en de nieuwe Bavaria
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Coca-Cola, Bavaria, Animalife, Lacoste en Grimbergen.
-
Viral Friday 20/2019: dromen, transfers en cupcakes
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week virals van Nike, WeTransfer, Amazon, Prostate Cancer UK en Hong Kong Ballet.
-
Viral Friday 19/2019: inhaken op Ramadan en Moederdag
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van McDonald's, BMW, Kraft en Google, met twee actuele thema's: Moederdag en Ramadan.
-
Viral Friday 18/2019: Jeff Bridges voor Amstel, KLM’s babyhit en odd kid Nebraska
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van KLM, Visit Nebraska, Amstel Bier en March for our Lives.
-
Viral Friday 17/2019: jongens met poppen en de kwestie inenten
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Ogilvy, Unicef, Lidl en Extra.
-
Viral Friday 16/2019: OK is not OK
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Apple, Argos, Beats By Dre, Oakley's en AT&T.
-
Viral Friday 14/2019: Smartdogs, Underdogs en Zweedse zombies
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Apple, Dove, Land Rover, Geico en een zombie-achtige Zweedse apotheek.
-
Welke 1-aprilgrap gaat écht viraal?
Een verplicht nummer voor elke contentmarketeer: de 1-aprilgrap. In 2018 viel die datum onhandig in het weekend, maar dit jaar wordt het natuurlijk knallen op maandag. Veel grappen kondigden zichzelf voor het weekend al aan, dus die zetten we even op een rij. De hamvraag: welke grappen zijn zó goed dat ze viraal gaan? En durven marketeers nog wel écht gewaagde 1-aprilgrappen uit te halen?