-
ReclameReview: Nederland volgens Nationale-Nederlanden
'Er is maar één Nederlander zoals jij' en 'Wat belangrijk is voor jou, is belangrijk voor ons.' Dat zijn de oneliners die Nationale-Nederlanden inzet in deze nieuwe campagne.
-
Bankkoppeling van Dyme helpt consumenten geld besparen
Je kent het: dat sportschool-abonnement dat doorloopt, terwijl je nooit meer sport. Of die loterij waar je maandelijks voor betaalt, terwijl je nooit wat wint. Makkelijk om af te sluiten, maar opzeggen is vaak meer werk. Dyme brengt daar verandering in. "Wij maken een bankkoppeling en geven gebruikers direct een helder overzicht van hun financiën, van de vaste lasten en abonnementen. Gebruikers kunnen met één klik abonnementen opzeggen of overstappen naar een goedkoper alternatief", aldus co-founder en CEO Joran Iedema.
-
ReclameReview: Allsecur wordt Allianz Direct, wat nu?
“Jongens, ik heb nieuws!” Zo begint het slechtnieuwsgesprek met de race-broers Tim en Tom Coronel op het hoofdkantoor van Allsecur. Het merk Allsecur verdwijnt en de online verzekeraar gaat voortaan Allianz Direct heten. Het product blijft hetzelfde, maar de huisstijl gaat compleet op de schop. Ook de reclame? De broers Coronel zitten in ieder geval in hun hemd.
-
ReclameReview: de gele hesjes van OHRA
Het vaste duo van Ohra, Rob en Els, maakt in deze nieuwe commercial dankzij autopech kennis met de Franse berm. Of staan ze daar nu te demonstreren met hun gele hesjes aan?
-
ABN Amro weet wat service is
Zo nu en dan maak je iets mee dat je bijblijft, een situatie waarin je op een positieve manier bent verrast. Dat deed de klantenservice van ABN Amro-verzekeringen. Wat kunnen we daar als marketeers van leren?
-
Is de reputatie van financials nog te redden?
Verliezers en ouderen voelden zich miskend en projecteren negatieve sentimenten op de financiële sector, omdat pers en politiek dat ook doen. Met de Update Vertrouwen Financiële Sector krijgen we jaarlijks inzicht in hoe het vertrouwen in banken en verzekeraars zich ontwikkelt. Halverwege maart werd bekend dat 43 procent van de mensen zijn vertrouwen uitspreekt in de financiële sector. Tien jaar geleden, net na de grote crisis van 2008, was dat 44 procent. We zijn dus geen centimeter opgeschoten. Waarom is dat zo?
-
ReclameReview: ASR-campagne ‘Dit is de tijd van doen’
Verzekeraar ASR heeft geluisterd naar het signaal dat Nederland gaf in de vorm van de Loden Leeuw. De nieuwe campagne heeft rapper Sticks nog wel als verteller, maar dan op een andere manier. Met als nieuwe thema 'Dit is de tijd van doen'.
-
DELA brengt leven in de brouwerij
DELA is afgelopen jaar uitgeroepen tot Best Workplace van Nederland. Dat succes draait om mensen, maar ook om technologie. Het uitvaartbedrijf innoveert, met binnenkort ook een eigen chatbot die kan omgaan met hevige emoties. Klantcontact-manager Edward van Wingerden aan het woord: "Met ruim 3 miljoen verzekerden moeten onze chat-diensten natuurlijk wel goed werken."
-
Ondernemerstips van Kalo Bagijn (BinckBank, Brand New Day): “Creëer als challenger een vijand”
Zoek een vijand! Dat advies krijg je als beginnend ondernemer van Kalo Bagijn, oprichter van BinckBank en pensioenbank Brand New Day. Dat stimuleert en zet de boel op scherp. Maar wie is dan in werkelijkheid zijn aartsrivaal?
-
Social media in de verzekeringssector: hoe scoren Nederlandse verzekeraars?
Digitaal je gegevens aanpassen, online declaraties indienen of met een muisklik je polis wijzigen. Het zijn in de verzekeringssector al lang geen onderscheidende factoren meer. Maar technologische ontwikkelingen bieden ook andere mogelijkheden. Halen verzekeraars bijvoorbeeld al alles uit social media? Organisaties die social media gebruiken om bruikbare inzichten op te doen en ze vervolgens ook toepassen, kunnen het verschil maken met de concurrentie. Rond welke verzekeraar was het sentiment afgelopen jaar het positiefst? Welke wordt het meest besproken? Wij onderzochten hoe 64 verzekeraars ervoor staan op social media.
-
Onderzoek: digital marketing onderbelicht bij Nederlandse verzekeraars
De maanden november en december zijn traditioneel gezien de tijd dat verzekeraars van zich laten horen. Er gaat geen reclameblok voorbij zonder dat een verzekeraar voorbij komt. Juist tijdens deze periode hebben wij vanuit CACI een onderzoek uitgevoerd om te zien hoe het gesteld is met de digitale marketing van deze bedrijven. Op basis van een bestaand benchmark onderzoek uit de UK is er een lijst opgemaakt die verzekeraars toetst op 8 deelgebieden. De Digital Marketing Scorecard is een overzicht van de mate waarin verzekeraars de basisprincipes van digital marketing hebben geïmplementeerd.
-
De plug & play-verzekeraar: hoe verzekeraars de digitale disruptie kunnen overleven
De financiële wereld is flink aan het veranderen door digitalisering. De opkomst van de circulaire economie en de deeleconomie zorgen voor een versnelde verschuiving van bezit naar toegang en van producten naar dienstverlening. Tegelijkertijd creëren deze ontwikkelingen en de terugtredende verzorgingsstaat nieuwe behoeften.
-
Verzekeringsbranche moet delen beter faciliteren en belonen
Thuiswinkel.org presenteerde deze maand de cijfers van de online bestedingen in het eerste kwartaal van 2016. Naast de snelle groei in het productsegment groeit ook het online dienstenkanaal nog steeds, al is het wel minder hard dan de online bestedingen aan producten. In totaal gaf men in het eerste kwartaal 2,55 miljard euro uit aan diensten, zoals reizen en verzekeringen, een groei van zes procent ten opzichte van het eerste kwartaal vorig jaar. In totaal vindt nu bijna driekwart van alle uitgaven aan diensten via het online kanaal plaats.
-
Van social buzz naar social business
Volgens de voorlopige cijfers waren er dit jaar 1,2 miljoen overstappers tegen 1,1 miljoen vorig jaar. Best opvallend, want er werd het afgelopen jaar minder marketingbudget door zorgverzekeraars ingezet. Er was ook duidelijk minder reuring in alle media te bespeuren. De grote merken pakken traditioneel de meeste aandacht. Toch zijn er kleinere zorglabels die sympathie creëren. Mede door de inzet van sociale media.