-
QR-code: terug van weggeweest of nog steeds zó 2015?
Op LinkedIn kwam ik deze week een berichtje tegen van iemand die haar eigen QR-code op LinkedIn had gevonden en deze wilde inzetten bij sollicitaties. Handig om hem op je CV te zetten zodat potentieel nieuwe werkgevers makkelijk en snel naar je profiel kunnen gaan. Al snel ontstond er discussie over de QR-code. Een groot deel van de reacties ging over het feit dat de QR-code zó 2015 was en vooral ook heel erg omslachtig zou zijn. Maar is dat wel echt zo? Wat zijn de mogelijkheden en waarvoor worden QR-codes tegenwoordig ingezet?
-
Specifiekere analyses met Google Analytics maken door UTM-codes
Het maken van analyses op basis van websitegegevens is een must voor elke (online) marketeer, maar analyses kunnen een vertekend beeld geven als je niet met de juiste data aan de slag gaat. Zo worden gegevens uit diverse advertenties vaak onder één kanaal weergeven, terwijl je deze gegevens eigenlijk nog verder zou kunnen en willen specificeren.
Dit zal lang niet voor iedereen nieuws zijn, toch krijg ik er nog regelmatig vragen over. Daarom deze how-to.