Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

User Experience

gerelateerde topics

  • connected tv
  • ux
  • customer experience
  • artificial intelligence
  • cx

user experience experts

  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 2
  • Shirley van Haalem
    Aantal blogs: 1
  • Kees Wolters
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • User experience: zo zorg je voor een optimale, geïntegreerde beleving

    User experience: zo zorg je voor een optimale, geïntegreerde beleving

    Hoe beweeg je je naar een klant- en mensgerichte organisatie? Dan heb je meer nodig dan een op zichzelf staand CX-meetprogramma. Daarom in deze blogserie: vijf typen experience en hoe deze naadloos onderling verbonden moeten zijn voor een wezenlijke transformatie. Het slot: user experience.

    Lees verder »
    • Zanna van der Aa (Accelerate In Experience)
    • 19 februari 2020
    • Customer experience Strategie
      • 22010
      • 0
  • SEO anno 2020: ga voor UXO

    SEO anno 2020: ga voor UXO

    SEO staat voor search engine optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Geloof het of niet, maar bij die betekenis ligt een probleem. Het klinkt misschien tegenstrijdig, maar het zwaartepunt van goede SEO moet in 2020 niet meer op de zoekmachine liggen. Toch gaan veel marketeers en ondernemers er zo nog wel mee om: er is te veel focus op de zoekmachine. Deze denkwijze staat succes in de weg, daarom: een nieuw model om 'omdenken' te realiseren: UXO.

    Lees verder »
    • Peijke Jansdaal (Sterkon)
    • 27 januari 2020
    • Contentmarketing Customer experience
      • 16512
      • 9
  • Future jobs waarop je straks kunt solliciteren

    Future jobs waarop je straks kunt solliciteren

    Vergelijk de vacatures van nu eens met die van tien jaar geleden. Zeker weten dat je in de archieven van 2009 geen UX-copywriters, XR-designers en Design Sprint Facilitators tegenkomt. De arbeidsmarkt verandert snel door de exponentiële ontwikkeling van technologie. Wat betekent dat voor jou als vakspecialist, welke vaardigheden worden belangrijk en wat zijn de beroepen van de toekomst? We blikken vooruit met drie voorbeelden van future jobs.

    Lees verder »
    • Minke Havelaar (Competence Factory)
    • 11 oktober 2019
    • Innovatie Loopbaan
      • 8250
      • 0
  • 5 vergeten webpagina’s en waarom je ze wél moet optimaliseren.

    5 vergeten webpagina’s en waarom je ze wél moet optimaliseren.

    De homepage, productpagina, het winkelmandje en het bestelproces. Dit zijn de pagina’s waar vaak naar wordt gekeken bij website-optimalisatie. Er zijn echter nog veel andere vergeten pagina’s die bijdragen aan een betere merkbeleving en meer conversies. In deel 1 van deze serie geef ik tips voor het optimaliseren van de vergeten out of stock- en de 404-pagina.

    Lees verder »
    • Shirley van Haalem (Traffic Builders)
    • 27 november 2017
    • Brand design Data analytics
      • 15988
      • 0
  • Feedback: het geheim van succesvolle user onboarding

    Feedback: het geheim van succesvolle user onboarding

    Als ik aan user onboarding denk, moet ik altijd denken aan het ‘IKEA-effect’. De emotionele achtbaan die je moet doorstaan bij het in elkaar zetten van een IKEA-kast of -nachtkastje. Met het IKEA-effect doelt men vaak op het effect waarbij je meer waarde hecht aan een product dat je zelf hebt helpen maken. Met andere woorden: voor veel mensen is het resultaat bevredigender als je de taak zelf hebt volbracht. Dit is een goede analogie om de toegevoegde waarde te begrijpen van een goed (of geslaagd) proces om gebruikers te laten onboarden in je online dienstverlening of app.

    Lees verder »
    • Kees Wolters (Mopinion)
    • 13 november 2017
    • Brand design Data analytics
      • 11908
      • 0
  • Online communities: wat is de meerwaarde van het samenbrengen van mensen?

    Online communities: wat is de meerwaarde van het samenbrengen van mensen?

    Je Achterban is de online community voor en door vakmensen, opgericht door CNV Vakmensen. Mensen met een gedeelde passie, expertise of probleem zoeken elkaar op. Ze inspireren elkaar, helpen elkaar of maken samen iets. Dit is oeroud menselijk sociaal gedrag. Door het internet kan dit gedrag nu op grote schaal en rond ieder denkbaar onderwerp ontstaan. Steeds meer organisaties spelen hier op in. CNV Vakmensen koos ervoor om de kern van haar werk naar de digitale wereld te vertalen.

    Lees verder »
    • Mart Evers (The Story Network)
    • 7 juni 2016
    • Social media Customer experience
      • 20677
      • 2
  • Google “AI + UI + I is de toekomst van mobiele ervaringen” #TNWeurope

    Google “AI + UI + I is de toekomst van mobiele ervaringen” #TNWeurope

    Over vijf jaar zitten er vijf miljard smartphones in de zakken van mensen overal ter wereld. Dat levert een berg aan persoonlijke data op over dagelijkse activiteiten en de patronen die daarin zijn te herkennen. Google knijpt alvast in zijn handjes wat het allemaal met die data kan doen. Aparna Chennapragada, director of product bij Google, deelde op TNW haar kijk op de mobiele producten van de toekomst en de geheime saus die A.I. en U.I. samen kunnen vormen.

    Lees verder »
    • Thomas van Manen (Marketingfacts)
    • 26 mei 2016
    • E-business Brand design Innovatie
      • 14143
      • 2
  • Trends in webdesign en user experience

    Trends in webdesign en user experience

    Volgende week vindt in Amsterdam weer Dsgnday plaats, dé conferentie op het gebied van webdesign en user experience. Met (voor designers) bekende sprekers zoals Dan Mall, Simon Collison, Stephen Hay en afgevaardigden van NetLife Research en Adobe Typekit. De talks gaan over wat de designers op dit moment bezig houdt en zijn daardoor lekker praktisch en toepasbaar. Als host van de dag leek het mij interessant om ook digitaal de introductie te doen. En zo, net als eerdere jaren op Marketingfacts en in het Marketingfacts Jaarboek, te kijken naar de huidige trends in web design.

    Lees verder »
    • Mangrove (mangrove.com)
    • 4 november 2015
    • Brand design
      • 27082
      • 0
  • Hooked: hoe gebruikers in 4 stappen verslingerd raken aan je app

    Hooked: hoe gebruikers in 4 stappen verslingerd raken aan je app

    Toen ik voor het eerst las over het Hook Model van Nir Eyal in zijn boek HOOKED: hoe je mensen 'verslaafd' maakt aan je product, is het een kleine obsessie voor mij geworden. In zijn boek schetst Eyal een model waarmee bedrijven producten kunnen ontwikkelen die mensen niet meer kunnen neerleggen. Het beschrijft vier stappen die ten grondslag liggen aan ‘verslavende’ technologie. Het Hook Model is daarom zeer bruikbaar voor mobiele marketingcampagnes, omdat het kan helpen app-betrokkenheid en gebruikersretentie te verbeteren.

    Lees verder »
    • Bruno Bin (Notificare)
    • 12 oktober 2015
    • Mobile
      • 22079
      • 0
  • AI is de nieuwe UI

    AI is de nieuwe UI

    Slimme virtuele assistenten, steeds geavanceerdere algoritmes en de groeiende berg aan persoonlijke en contextuele data waar in gegraven kan worden: intelligente software is de nieuwe gebruikservaring.

    Lees verder »
    • Thomas van Manen (Marketingfacts)
    • 15 juni 2015
    • Brand design
      • 11557
      • 1
  • Vijf UX-managementuitdagingen voor 2015

    Vijf UX-managementuitdagingen voor 2015

    Wat zijn de actuele uitdagingen voor bedrijven die de ultieme gebruikerservaring mogelijk willen maken? Waar loopt de UX-manager in 2015 tegenaan? Twaalf UX-managers van Nederlandse bedrijven noemen de belangrijkste uitdagingen en ontwikkelingen waar zij zich voor geplaatst zien.

    Lees verder »
    • Marcel Kosters (Informaat)
    • 13 mei 2015
    • Brand design
      • 15819
      • 1
  • Waarom user-centered design de toekomst is

    Waarom user-centered design de toekomst is

    De middelen om zelf aan de slag te gaan met het ontwerpen en bouwen van een website of app zijn toegankelijker dan ooit. Iedere dag komen er tools op de markt die het voor de gewone consument makkelijk maken om professioneel ogende producten te maken. Als internetbureau maak je hiermee niet het verschil. Verschil maken we door de gebruiker centraal te stellen en dingen te maken die zodanig aansluiten op de behoeften dat niemand meer zonder kan.

    Lees verder »
    • Igor Delissen (Freshheads)
    • 22 oktober 2014
    • Contentmarketing Brand design
      • 17302
      • 4
  • Design for failure - or perfection?

    Design for failure - or perfection?

    Als online professional, zowel aan klant- als bureauzijde, wil je graag ‘mooie dingen’ maken. Developers maken graag applicaties die optimaal werken, designers maken graag interfaces die er op alle schermen goed uitzien en marketeers maken graag online diensten die converteren. En we willen de dingen graag goed doen. Planmatig en met de nodige milestones om de kwaliteit te bewaken en deliverables goed te keuren. De vraag is nu of dit de goede weg naar het beste werk is. Het gezegde dat er "vele wegen naar Rome leiden" doet vermoeden van niet. Wij verkennen daarom graag de weg tot het beste ontwerp. En liefst met vallen en opstaan. Dat vergt wel een andere ontwerpcultuur. Zowel aan bureau- als aan klantzijde. Een cultuur waarin de eindgebruiker en het experiment centraal staan.

    Lees verder »
    • Thomas Hamer (Mirabeau)
    • 15 oktober 2014
    • Brand design
      • 14187
      • 0
  • Verwachtingen verkopen WebTV naar beneden bijgesteld

    Verwachtingen verkopen WebTV naar beneden bijgesteld
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 31 januari 2013
    • Media
      • 8917
      • 0

    In de toekomst kan alles een display zijn. Zo ver zijn we echter nog lang niet. Voorlopig blijft het nog bij het voorzichtig doorontwikkelen van connected cars of smart wearables en displays in spiegels en ramen. Dichter bij huis is de connected TV. Het was al weer een flinkte tijden geleden sinds ik voor het laatst wat cijfers had gezien. Daarom klopte ik afgelopen week aan bij GfK aan voor een update van de (verwachte) verkopen van WebTV's.

    Lees verder »
  • Connected TV: De huidige stand van zaken

    Connected TV: De huidige stand van zaken

    Dat TV-kijken aan het veranderen is, hoeft geen betoog. Iedereen kent inmiddels producten en diensten als Uitzending Gemist, Apple TV, Netflix en interactieve TV. In een serie van vier blogposts zal ik een overzicht geven van de verschillende aspecten van het veranderende televisielandschap: devices, gebruiksmomenten, aanbieders, verdienmodellen en de waardeketen van video. Vandaag trap ik af met een overzicht van de nieuwe vormen van TV-kijken.

    Lees verder »
    • Rudolph Regter (DELTA)
    • 16 mei 2012
    • Media
      • 20369
      • 1
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you