-
Social Update: steun van TikTok tot Twitter voor bestrijding coronavirus
Ook in deze nare tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende sociale media. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. In dit artikel besteden we aandacht aan de massale steun van de 'socials' voor de bestrijding van het coronavirus, maar ook aan nieuwe features van Facebook en LinkedIn.
-
Social Update: Twitter tipt tv-programma’s, WhatsApp toont (nog) geen advertenties
Nu de cijfers over social media weer bekend zijn, is het extra interessant om te kijken welke nieuwe features de komende tijd het verschil zouden kunnen gaan maken. Reden te meer voor een nieuwe editie van de maandelijke social-update, speciaal voor ambitieuze online marketeers. Afgelopen maand kwamen Twitter, Facebook en LinkedIn met nieuwe functionaliteiten. WhatsApp trok juist een gevreesde keutel in.
-
Dit zijn de nieuwste trends in social advertising
De social media-giganten blijven groeien in actieve gebruikers. De support voor de platformen lijkt alleen maar meer te worden. Er komen maandelijks weer nieuwe features bij en de mogelijkheden op het gebied van social media-advertising ontwikkelen zich razendsnel. Een aantal belangrijke updates voor je op een rij, over Twitter News Camera, LinkedIn (contentsuggesties en groepen), dynamische Facebook-ads en direct messaging van Instagram.
-
Google Mijn Bedrijf: de nieuwe menu en diensten-optie
Onlangs heeft Google een nieuwe functie uitgerold in Google Mijn Bedrijf: Menu en Services. Deze functie maakt het mogelijk om je menu of diensten direct te laten zien bij je bedrijfsvermelding in Google.
-
Wat betekent Google’s laatste update voor je vindbaarheid?
Google kondigde aan dat er een verandering onderweg is voor de meting van het referral verkeer voor je website. Google gaat verkeer dat afkomstig is vanuit Google Images, een specifieke URL meegeven. Dit betekent dat website-eigenaren in de toekomst makkelijker kunnen zien of en welke bezoekers via Google Images de website binnenkomen.
-
Google AdWords-update, een maand later: resultaten over 13 sites
De nieuwe Google AdWords update zal aan geen online marketeer voorbij zijn gegaan. De verwachting was dat adverteerders veel veranderingen zouden zien in de prestaties van lopende campagnes, maar de eerste resultaten lijken mee te vallen. De CPC’s (kosten per klik) zijn minder gestegen dan verwacht en het CTR (doorklikratio) is relatief weinig gestegen. De gevolgen voor de organische resultaten vallen in de eerste maand ook mee.