Logo Marketingfacts - Powered by Nima
  • +
Marketingfacts
  • channels
    channels
  • specials
    specials
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • stats
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Analytics & data
  • Customer service
  • E-business
  • E-Commerce
  • E-mailmarketing
  • Mobile
  • PR & Branding
  • Search
  • Social media
  • Tech
  • Usability & Design
  • Video

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  •  
  •  
  •  
  • Inloggen
  • Aanmelden

Unilever

gerelateerde topics

  • purpose driven
  • duurzaamheid
  • purpose
  • vegetarische slager
  • merkmanagement

unilever experts

  • Tadek Solarz
    Aantal blogs: 2
  • Gosse de Reus
    Aantal blogs: 1
  • Maurits Kreijveld
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Social Media Advertising Specialist (Paid!)

    Social Media Advertising Specialist (Paid!)

  • Digital Performance Manager

    Digital Performance Manager

  • Communicatieadviseur Online 

    Communicatieadviseur Online 

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • 2019 is duurzaam en bewust, maar vooral eerlijk

    2019 is duurzaam en bewust, maar vooral eerlijk

    Eind 2018 werd bekend dat veelvraat Unilever De Vegetarische Slager overnam. Een interessante zet waar op Marketingfacts al aandacht aan werd besteed door Tadek Solarz. We kunnen hier van alles van vinden, maar is dit niet hét teken dat duurzaam doorsnee wordt? De opkomst van de duurzame, bewuste consument is niet meer te stuiten. Hoe zorg je er als marketeer voor dat je deze ontwikkeling aangrijpt en er je voordeel mee doet?

    Lees verder »
    • Gosse de Reus (Marcommit)
    • 9 januari 2019
    • PR & Branding
      • 9304
      • 0
  • Vegetarische Slager en Unilever: mag het een onsje meer zijn?

    Vegetarische Slager en Unilever: mag het een onsje meer zijn?

    De Vegetarische Slager gaat naar Unilever: groot nieuws deze week. Dat er een kans is dat De Vegetarische Slager via het wereldomvattende distributienetwerk van Unilever nog meer mensen bereikt, is niet uitgesloten. Onder de vleugels van Unilever kan het misschien wel een wereldmerk worden. Toch zorgt het nieuws ook voor kritiek en twijfel. Is dat terecht?

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 21 december 2018
    • PR & Branding
      • 12178
      • 2
  • Het zijn verwarrende tijden voor marketeers

    Het zijn verwarrende tijden voor marketeers

    De afgelopen weken werden we verrast met bijzondere berichten: ‘s werelds belangrijkste verkopers van consumentenproducten, P&G en Unilever, willen minder geld uitgeven aan marketing. Eerder deze maand gaf P&G al aan te willen schuiven met de digitale bestedingen als gevolg van uitblijvende groei. Bram Koster schreef er een prikkelend artikel over met de titel “Hoe zonnig is de toekomst van programmatic marketing"? Bram gaat dieper in op de achtergronden van dit specifieke onderdeel van digitaal adverteren. Wat mij vooral te denken gaf was het uitblijven van groei voor P&G. 

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 28 augustus 2017
    • Advertising Social media E-commerce
      • 21952
      • 8
  • Bedrijven die alleen kijken binnen hun eigen markt zijn ten dode opgeschreven

    Bedrijven die alleen kijken binnen hun eigen markt zijn ten dode opgeschreven

    Een paar maanden geleden was het volop in het nieuws: voedingsmiddelenbedrijf Heinz deed een overnamebod op Unilever en een Amerikaanse verffabrikant wilde AkzoNobel overnemen. Het doel van deze (niet gerealiseerde) overnames: nog groter worden in de bestaande markten en door kostenbesparingen een hogere winstmarge. Het lijkt de strategie te zijn voor bedrijven in sectoren die niet of nauwelijks nog echt groeien of weinig innoveren. Het is echter geen toekomstbestendige strategie voor de langere termijn.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 27 juli 2017
    • E-business
      • 11046
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2019 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you