-
Marketingfacts zoekt een business developer
Voor Marketingfacts zoeken we iemand die ondernemend en actiegericht is, digital savvy en die het uitdaging vindt om te gaan ontdekken hoe we M! naar een next level kunnen tillen.
-
Waarom ik vertrek bij Marketingfacts
De coronacrisis komt soms dichterbij dan je zou willen: ik vertrek als hoofdredacteur bij Marketingfacts. Niet omdat ik dat graag wil, maar omdat Marketingfacts last heeft van covid-19. Vanwege bedrijfseconomische redenen wordt het redactieteam ingekrompen. Per 1 september ben ik uit dienst, maar ik heb mijn praktijk als freelance tekstschrijver nieuw leven ingeblazen. Het goede nieuws: er is volop werk!
-
Hoe Sanoma relevant wil blijven voor marketeers
Print is dood en we gaan helemaal digitaal. Dat lijkt een voorbarige conclusie: Sanoma laat zien dat juist de combinatie van print en online nog steeds een succesvolle aanpak is. Het mediaconcern biedt marketeers handvatten om de aandacht van de drukbezette consument te vangen. Een gesprek met CEO Rob Kolkman en commercieel directeur Kees Wilbrink van Sanoma Media Netherlands.
-
Podcast met Pieter Zwart (Voetbal International): “Je wil geen associatie tussen A-merk en B-merk”
Dat Voetbal International en Voetbalprimeur.nl sinds kort dezelfde eigenaar hebben, ga je als lezer niet terugzien. "We hebben niets met elkaar te maken", zo stelt hoofdredacteur Pieter Zwart (26) in een nieuwe aflevering van De Social Podcast. "Je wilt niet dat er een associatie ontstaat tussen een A-merk en een B-merk, zoals bij VI en Voetbalprimeur."
-
Wiet de Bruijn: “De branche is behoorlijk in beweging”
Tijdens zijn studie startte hij samen met zijn neef zijn eerste onderneming, Boedelbak. Tegenwoordig is hij commissaris bij de Shared Stories Group, waar VBK uitgevers, Bruna en Bookchoice onder vallen. We gaan in gesprek met ondernemer Wiet de Bruijn. Wat is het succesverhaal achter deze ervaren duizendpoot?
-
Welke impact heeft AVG op media- en reclamevak?
De Algemene Verordening Gegevensbescherming is op 25 mei 2018 ingevoerd. De informatie over deze AVG (of in het Engels GDPR) vloog ons om de oren. Hoe is de invoering gegaan en wat is na een half jaar de status ervan? Ronnie Overgoor gaat in gesprek met specialist Richard van Schaik van DLA Piper over de impact van AVG op het media- en reclamevak.
-
City Amsterdam daagt dagbladwereld uit
Sjuul Paradijs gaat het debat niet uit de weg. Hij was hoofdredacteur van De Telegraaf en oprichter van omroepvereniging WNL. Inmiddels is hij druk met zijn eigen bedrijf Trusted Media, dat onder meer de Amsterdamse weekkrant 'City' produceert, waarover flink wat te doen is. Een gesprek over kranten, reclamefolders en machtsblokken.
-
Strategie TMG blijft steken in digitaal populisme
Steeds vaker geef ik de masterclass ‘Digitaal leiderschap’ en daar zit een stukje in over goeroes. Ik doel op de boekjesschrijvers, zij die het geld maken door vergezichten te presenteren in waarheden. Altijd leuk en vaak inspirerend. Lekker veilig (geen gedonder in eigen land) geef ik geen Nederlandse voorbeelden maar houd het bij types als Godin en Sinek. Maar vandaag even niet.
-
Slaven Mandic (Wayne Parker Kent): “Meer betalen voor minder advertentiebereik werkt niet”
In 2012, toen het bedrijf van start ging, was online uitgever Wayne Parker Kent een verzameling blogs en specialistische sites rondom niches. De content stond centraal. Vijf jaar later telt het bedrijf inmiddels 100 werknemers en is de content nog steeds belangrijk, maar heeft er ook een verschuiving richting techniek plaatsgevonden. Data bepalen waar en wanneer de content wordt uitgeserveerd.