Logo Marketingfacts - Powered by Nima
  • +
Marketingfacts
  • channels
    channels
  • specials
    specials
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • stats
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Analytics & data
  • Customer service
  • E-business
  • E-Commerce
  • E-mailmarketing
  • Mobile
  • PR & Branding
  • Search
  • Social media
  • Tech
  • Usability & Design
  • Video

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  •  
  •  
  •  
  • Inloggen
  • Aanmelden

Uitgelezen

gerelateerde topics

  • contentmarketing
  • storytelling
  • invloed
  • sales navigator
  • big data

uitgelezen experts

  • Ronald Voorn
    Aantal blogs: 5
  • David Brinks
    Aantal blogs: 2
  • Marjolein Bongers
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Senior Social Specialist

    Senior Social Specialist

  • Display Specialist

    Display Specialist

  • Trade Marketing Specialist

    Trade Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Storydesign, voor een ijzersterk verhaal

    Storydesign, voor een ijzersterk verhaal

    We kennen ze allemaal wel, sprekers die een slecht verhaal hebben, niet overtuigend overkomen of waarvan de PowerPoint grotendeels bestaat uit bulletpoints en opsommingen. Het boek "Storydesign - het geheim achter een ijzersterk verhaal", geschreven door Farah Nobbe en Marketingfacts-blogger Natalie Holwerda-Mieras, wil sprekers leren op welke manier je het vertrouwen van je toehoorders wint, hoe je hen op jouw manier naar de realiteit laat kijken en hoe je hen tot actie aanzet.

    Lees verder »
    • Marjolein Bongers (House of Social Media)
    • 15 december 2017
    • PR & Branding Usability & design
      • 12526
      • 0
  • LinkedIn: linken is leuk, maar niet genoeg

    LinkedIn: linken is leuk, maar niet genoeg

    "Jaaaa, ik zit er wel op, maar ik doe er eigenlijk niks mee." Herkenbaar? Die kans is groot. Van de zeven miljoen Nederlanders met een LinkedIn-account zijn er heel veel die er niet goed raad mee weten. Of het niet als prioriteit zien. Toch kun je via deze sociale netwerksite snel nieuwe klantcontacten leggen. Een beter betaalde baan vinden. Of jezelf als expert profileren op een bepaald vakgebied. Als je niet weet hoe je dat doet, geen probleem. Er zijn namelijk ook experts op het gebied van LinkedIn. Zoals collega-Marketingfacts-blogger Corinne Keijzer. Zij heeft onlangs een nieuwe handleiding uitgebracht met de veelbelovende titel "Meer succes met LinkedIn!".

    Lees verder »
    • Franklin Neuteboom (FRNKLN Copycoaching)
    • 7 september 2017
    • Social media
      • 19102
      • 0
  • Uitgelezen: Social Media Management vanuit commercieel perspectief

    Uitgelezen: Social Media Management vanuit commercieel perspectief

    Vluchtig. Snel. Verzadiging. Het zijn enkele kenmerken van de manier waarop we anno 2017 content consumeren bij de hoeveelheid van de informatie die op ons afkomt. Social media vormen bij uitstek een kanaal dat deze elementen bevat. Loont het als bedrijf hierin te investeren, wetende dat push-marketing niet langer werkt? Het antwoord is een volmondig ‘ja’ en dat wordt grondig toegelicht in het boek ‘Social Media Management vanuit een commercieel perspectief’, samengesteld door Marjolein Visser en Berend Sikkenga. Het boek neemt je vanuit een commercieel perspectief mee door de hele salesfunnel.

    Lees verder »
    • Gerdi van Kerckhoven (DELA (België))
    • 10 augustus 2017
    • Social media
      • 14326
      • 0
  • Hoe small en big data en experimenteren NRC weer tot groei bracht

    Hoe small en big data en experimenteren NRC weer tot groei bracht

    NRC is een van de weinige dagbladen in Nederland dat het aantal abonnementen ziet groeien. Dat succes komt niet uit de lucht vallen, maar blijkt het resultaat van knappe analyse van bestaande data, het vergaren van nieuwe data en die inzichten omzetten naar actie.

    Lees verder »
    • Ronald Voorn (HU / UTwente)
    • 21 juni 2017
    • Analytics & data
      • 10987
      • 0
  • Hoe werkt onzichtbare invloed nou eigenlijk?

    Hoe werkt onzichtbare invloed nou eigenlijk?

    Wij worden continu beïnvloed door anderen om ons heen. Of we ons daar nu bewust van zijn of niet, het gebeurt gewoon. Zo was er bijvoorbeeld eerst de duckface en is het afgelopen jaar ineens het nieuwe fish gaping populair geworden. Jonah Berger van de Wharton School van de University of Pennsylvania legt op basis van de nieuwste wetenschappelijke inzichten in zijn nieuwe boek ‘Invisible Influence’ precies uit hoe dat werkt.

    Lees verder »
    • Ronald Voorn (HU / UTwente)
    • 16 augustus 2016
    • Usability & design
      • 8691
      • 0
  • Uitgelezen: Transmedia Storytelling, stappenplan voor communicatieprojecten

    Uitgelezen: Transmedia Storytelling, stappenplan voor communicatieprojecten

    “Don’t go chasing waterfalls” staat er op de cover van het boek 'Transmedia Storytelling - stappenplan voor communicatieprojecten'. “Please stick to the rivers and the lakes that you’re used to” zong ik gelijk toen ik dit boek voor het eerst in mijn handen kreeg. Wel bijzonder eigenlijk dat je zo’n nummer uit 1994 nog woord voor woord kent. Kun je als organisatie de aandacht ook nog zo lang vasthouden nu je doelgroepen 24/7 van kanaal naar kanaal en van platform naar platform springen? Dit boek belooft daarbij te helpen.

    Lees verder »
    • Hans Schepers (Online Impact)
    • 17 september 2015
    • Social media PR & Branding
      • 32097
      • 4
  • Uitgelezen: ‘Mindsharing’ door Lior Zoref

    Uitgelezen: ‘Mindsharing’ door Lior Zoref

    Mindsharing! Dat klinkt nieuw. Dat klinkt fris. Dat klinkt innovatief. Dat klinkt alsof de wereld het nodig heeft. Vreugde alom, toen Marketingfacts mij dit boek liet reviewen. Te gek! Nou nee. Ik moet jullie teleurstellen.

    Lees verder »
    • Manoah Klaasse (Manoahklaasse.com)
    • 11 augustus 2015
    • Social media PR & Branding
      • 13757
      • 0
  • E-mail is een massamedium, maar datgene wat dit medium een succes maakt, is alles behalve massaal

    E-mail is een massamedium, maar datgene wat dit medium een succes maakt, is alles behalve massaal

    "Wie belt er nou nog?", klonk het in een reclame van telco onderneming Hi recent. Ook e-mail lijkt steeds meer terrein prijs te geven aan WhatsApp, social media en messenger-achtige oplossingen zoals Yammer en Slack. Toch blijft e-mailmarketing in zowel b2c als b2b een wezenlijke bouwsteen van de marketing-, sales- en servicemix.

    Charlotte Scheiberlich schreef het boek ‘E-mailmarketing: Alles voor inspiratie, creatie en succes!’. Dit boek beschrijft helder de toegevoegde waarde van e-mailmarketing en maakt via diverse voorbeelden duidelijk hoe e-mailmarketing praktisch invulling te geven. Die voorbeelden leggen helaas wat eenzijdig accent op b2c. De items over social media en marketing automation vormen de belangrijkste dissonant. Als overzicht in dit vakgebied is dit boek echter prettig leesbaar, mede dankzij diverse illustraties.

    Lees verder »
    • Paul Hassels Mönning (dutchmarq)
    • 24 juni 2015
    • E-mail
      • 16198
      • 0
  • Schrijven voor het hagedissenbrein: zo overtuig je iedere doelgroep

    Schrijven voor het hagedissenbrein: zo overtuig je iedere doelgroep

    Over het algemeen mijd ik boeken over copywriting. In de praktijk zijn dat namelijk meestal uitgebreide verkoopbrochures die uitleggen waarom je toch vooral de methode van de schrijver moet hanteren. Terwijl ik er niet van overtuigd ben dat er één methode is die werkt. Waarom ik dan toch ‘Persuasive Copywriting’ wilde lezen? Omdat het gaat over het toepassen van psychologie in tekstuele communicatie. En daar houd ik van!

    Ben ik helemaal overtuigd door dit boek? Nee, dat niet. Ik leg verderop uit welke dingen me tegenvielen. Maar er zijn meer dan genoeg inspirerende elementen te vinden die het boek de moeite waard maken voor mij. Voor elke boeiende passage heb ik een sticky note in het boek geplakt en uiteindelijk kwam ik uit op 18 sticky notes in 200 pagina’s. Niet slecht dus.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 18 juni 2015
    • Advertising
      • 16868
      • 2
  • Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?

    Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?

    Benieuwd las ik het boek "Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?". Zou auteur Kasper Klaarenbeek iets toevoegen aan de enorme stroom boeken over dit onderwerp? Het antwoord is: ja en nee. "Ja" voor ondernemers en managers en die snel en toegankelijk informatie over dit onderwerp tot zich willen nemen als aanzet voor veranderingen binnen hun bedrijf. "Nee" voor professionals in marketing en communicatie, die op zoek zijn naar nieuwe informatie en diepgang.

    Lees verder »
    • Anja Bekkers (2connect2)
    • 22 mei 2015
    • PR & Branding
      • 24985
      • 1
  • De grote mythen van ons brein vakkundig ‘busted’

    De grote mythen van ons brein vakkundig ‘busted’

    Voor mij ligt het nieuwe boek van dr. Christian Jarret, een expert op het gebied van psychologie en neuroscience. Het is een imposante schatkist van meer dan 300 pagina’s geworden over de mythes van het brein. Helder beschrijft de auteur allerlei neuro-nonsensverhalen. En dat doet hij grondig: stap voor stap worden meer dan 40 grote mythes besproken. Hij baseert zich hierbij op de laatste wetenschappelijke onderzoeken en organiseert daar waar nodig aanvullende interviews met de meest erkende neurospecialisten ter wereld. Hierdoor is zijn boek een zeer gezaghebbend werk geworden. En in tegenstelling tot wat je zou verwachten, is het boek heel vlot geschreven. Dit maakt het tot een gaaf kerstcadeau voor jezelf of anderen.

    Lees verder »
    • Ronald Voorn (HU / UTwente)
    • 2 december 2014
    • E-business PR & Branding
      • 15350
      • 0
  • Uitgelezen: Bedwing het monster social media

    Uitgelezen: Bedwing het monster social media

    Het nieuwe boek van Jeroen Bertrams lees je in een (korte) ruk uit, zo makkelijk en toegankelijk is het geschreven. Eindelijk een gelouterde praktijkman die ook eens de schaduwkanten van social media laat zien. Zowel voor de consument als de beginnende zakelijke klant. Hij signaleert het verslavingsrisico en de reclame irritatie voor de consument en meldt behoorlijke kanttekeningen en twijfels bij het bedrijfsleven over het nut om social media zakelijk toe te passen. Te veel consumenten komen in de problemen en te veel bedrijven zien geen echt hoge opbrengsten van hun socialmedia-activiteiten. De schrijver geeft een aantal heldere en handige adviezen in zijn boek die echter wel veel meer nodig hebben om ze echt goed in de praktijk te brengen.

    Lees verder »
    • Ronald Voorn (HU / UTwente)
    • 19 november 2014
    • Social media PR & Branding
      • 15170
      • 0
  • Waarom bedrijven geen uitgevers (moeten willen) zijn

    Waarom bedrijven geen uitgevers (moeten willen) zijn

    Bedrijven zijn geen uitgevers. De meeste van hen zullen dat ook nooit worden. Maar ze proberen het wel te zijn. In groten getale. Zie daar misschien wel het grootste probleem in marketingland anno 2014. Opgehitst door de contentmarketingindustrie is er een zondvloed van zinloze content op gang gekomen. Exemplarisch is de inhakeritis van merken op social media, die zich als een virale ziekte heeft verspreid. Grappen en grollen waarbij leukdoenerij tot doel op zich verheven lijkt. Een ‘Competitie Leuk’, zoals Cor Hospes het noemt. Hij veegt er de vloer mee aan in zijn nieuwe boek, de 'Contentbijbel'. De titel doet vermoeden dat het hier om het zoveelste geval van evangelistische eigenpijperij gaat. Maar zo’n omschrijving doet de Contentbijbel geen recht. Hospes probeert juist een uitweg uit het contentcircus te bieden. Dat doet hij in klare en kleurrijke taal, in een boek gelardeerd met voorbeelden. Toch weet de Contentbijbel niet volledig te ontsnappen aan het probleem waarvoor het een oplossing wil bieden.

    Lees verder »
    • Tristan Lavender (Philips)
    • 18 november 2014
    • E-business PR & Branding
      • 24633
      • 10
  • Uitgelezen: Promotional Marketing

    Uitgelezen: Promotional Marketing

    De zesde editie van een boek dat in 1989 voor het eerst verscheen en vooral gaat over old school offline marketing, hoe relevant is dat nog in deze tijd? Dat vroeg ik me af toen ik het aanbod kreeg om dit boek te recenseren. Oké, de ondertitel ‘How to create, implement and integrate campaigns that really work’ is nog steeds prima geschikt voor een marketeersdoelgroep in 2014, dus ik begon met frisse moed te lezen.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 22 oktober 2014
    • Advertising E-commerce
      • 10365
      • 0
  • Uitgelezen: When digital becomes human #digital2human

    Uitgelezen: When digital becomes human #digital2human

    In zijn voorgaande boeken The Conversation Manager en The Conversation Company wees Marketingfactsblogger Steven van Belleghem er al op: een digitale klantenrelatie is vandaag de dag bijna onontbeerlijk om te overleven als bedrijf. Was in 2007 het webcareteam van UPC het voorbeeld van nieuwe communicatie, 6 jaar later is webcare doorgevoerd bij diverse bedrijven en volwassen geworden, aldus het webcare-onderzoek van Marketingfacts vorig jaar. In een paar jaar tijd is de digitale relatie die deze webcareteams onderhouden, bijna een commodity geworden. Als klant verwachten we eigenlijk niet anders.

    Niets mis met deze ontwikkeling, maar toch ontbreekt er volgens Steven nog iets in deze relatie. De online relaties die we nu hebben, zijn emotieloos. De succesvolle klantenrelatie van de toekomst bouwt op het rationele (digitale perfectie) én het emotionele (de menselijke touch). De vele socialmediateams van bedrijven weten inmiddels op rationeel vlak al aardig richting digitale perfectie te komen, maar op emotioneel vlak nog lang niet, volgens Steven. Zijn nieuwe boek When digital becomes human bied je een visie op de toekomst van je klantenrelatie. De toekomst is digitaal én menselijk. Het boek wordt morgen gepubliceerd, maar we bieden je nu al een review en de kans op 1 van de 5 gesigneerde exemplaren!

    Lees verder »
    • Erik van Roekel (ING Groep)
    • 20 oktober 2014
    • Social media PR & Branding Customer service
      • 62021
      • 6
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2019 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you