-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Waarom je als merk mee moet praten op Twitter
Wat zijn de twee belangrijkste ingrediënten voor succes op Twitter? Bereik en relevantie. En dat geldt zeker voor de pandemietijd waarin we nu zitten. Lidl, Albert Heijn en het Rijksmuseum geven het goede voorbeeld.
-
Proactief op social media: goede webcare of privacyschending?
In een tweet uit 2014 aan T-Mobile laat consument en vlogger James Yammouni weten – in een iets andere bewoording – niet zo tevreden te zijn met de dienstverlening van het telecombedrijf. Daarop ziet concurrent Verizon haar kans schoon en tweet naar James dat hij bij hen meer dan welkom is als klant. Een mooie toepassing van social media monitoring tools en slimme marketing! Of is het privacyschending?
-
Hoe kun je het effect van Twitter meten?
Donderdag 6 oktober was Jeffrey Graham, vice president research van Twitter, in Nederland voor Emerce eDay. Omdat ik bezig ben met het schrijven van een studieboek over digital analytics was dit voor mij een uitgelezen kans om deze 'eindbaas onderzoek' te vragen naar het meten en weten bij Twitter. In dit artikel lees je wat volgens Jeffrey waardevol is om je Twitter marketingefforts te meten.
-
Twitter-case: hoe creëer je online awareness voor een doodsaai product?
Het zal een bekend fenomeen zijn bij de meeste banken en verzekeraars: hoe creëer ik voldoende (online) awareness voor een product of dienst? En hoe ga ik de dialoog aan met mijn doelgroep? Want laten we wel wezen, een ouderdomspensioen, een arbeidsongeschiktheids- of aansprakelijkheidsverzekering is niet top of mind bij het grote publiek. Om maar te zwijgen over een overlijdensrisicoverzekering.
-
Nieuwste ontwikkeling op Twitter: eventtargeting
Dat het niet al te goed gaat met Twitter, is bekend. Het platform voor het adverteren is (misschien wel noodgedwongen) volop in ontwikkeling. De eerste nieuwe feature na het opstappen van oud-CEO Dick Costolo is een feit: het is nu mogelijk jouw doelgroep te bereiken door middel van het targeten op events.