-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Twitter breidt pre-roll-advertising uit
Twitter is naarstig op zoek hoe ze het platform aantrekkelijker maken voor adverteerders en meer inkomsten kunnen genereren. Vannacht werd bekend dat Twitter test met pre-rolls van 15 of 30 seconden. Is dat de juiste weg vooruit?
-
Twitter: message received and forgotten
Op 3 juni dit jaar schreef ik hier een blogpost over Twitter, dat volgens mij de weg helemaal kwijt was. Aanleiding was de organisatie van een Twitter-congres deze zomer. U heeft het goed gelezen: een congres over twitter. Een communicatietool werd tot strategisch marketinginstrument verheven. De grappen waren natuurlijk niet van de lucht, zoals: "Ik moet naar de huis-aan-huisbladen-workshop" of "Nee, ik kan niet, want dan is ook het radioseminar". Maar goed, het is een mooie aanleiding om eens grondiger te kijken naar de invloed van dit internetfenomeen. Ik deel u mijn bevindingen - in iets meer dan 140 tekens.
-
Twitter-case: hoe creëer je online awareness voor een doodsaai product?
Het zal een bekend fenomeen zijn bij de meeste banken en verzekeraars: hoe creëer ik voldoende (online) awareness voor een product of dienst? En hoe ga ik de dialoog aan met mijn doelgroep? Want laten we wel wezen, een ouderdomspensioen, een arbeidsongeschiktheids- of aansprakelijkheidsverzekering is niet top of mind bij het grote publiek. Om maar te zwijgen over een overlijdensrisicoverzekering.
-
Merken en politieke partijen: wel of geen promoted tweets inzetten?
Dat de Amerikaanse president Barack Obama veel gebruikmaakt van sociale media is bekend. Vorige week nog deelde hij op Twitter zijn eigen vakantie-Spotify-playlists. Tijdens de verkiezingscampagnes in 2012 gebruikte hij Twitter ook op een andere manier: hij liet tweets plaatsen in de timeline van specifieke mensen. Door middel van deze betaalde tweets – ofwel promoted tweets – kon Obama bestaande volgers informeren over zijn plannen en, misschien wel interessanter, potentiële nieuwe kiezers bereiken. De ‘four more years’ die Obama vervolgens in 2012 kreeg, worden als een belangrijke success story van Twitter gezien. Toch blijkt uit recent onderzoek dat ik deed met collega Sanne Kruikemeier dat consumenten promoted tweets van politieke partijen weinig waarderen. Ze kunnen zelfs een negatief effect hebben op het vertrouwen in de partij.
-
De ‘law of the few’ jouw Twitter-campagne?
Stel, je bent marketeer bij een ICT-vacaturesite (zoals ik). Je hebt één taak, het vergroten van jullie bereik via Twitter. Het is jouw verantwoordelijkheid om vacatures via Twitter te verspreiden. Dit doe je door over vacatures te twitteren. Elke tweet bevat een link naar de vacature op de homepage of een van haar subdomeinen. Als marketeer wil je het liefst een sociale epidemie teweeg brengen.
-
Facebook of Twitter - de socialadvertisingbattle
70 procent van de marketeers verwacht in 2015 geld te spenderen aan socialmedia-advertising, zegt een recent onderzoek van Salesforce. Dat is 21 procent meer dan in 2014. Het kunnen afstemmen van creatie aan de getargete doelgroep, de zeer specifieke targeting mogelijkheden, maar ook beperking van het organisch bereik door Facebook zorgen ervoor dat socialadvertising onverminderd aan populariteit wint onder marketeers. Google voorspelt dat in 2015 75 procent van de ads 'social in nature' zullen zijn en Instagram en Pinterest zullen naar verwachting ook hun platforms te gelde gaan maken door aanbieden van mogelijkheid tot adverteren aan marketeers en mediabureaus.
-
Adverteren op Twitter: 9 redenen om nú te starten
Adverteren op Twitter is sinds 2013 mogelijk in Nederland. In korte tijd is het marketingplatform van Twitter enorm gegroeid en verschijnen er steeds meer Nederlandse campagnes op Twitter. De mogelijkheden van adverteren op Twitter worden steeds geavanceerder en volgen elkaar in rap tempo op. De meest recente ontwikkeling is de lancering van het Twitter Advertising-selfserviceplatform in Nederland. In deze blog de recente ontwikkelingen op een rij en negen goede redenen waarom dit hét moment is om te starten.