-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Facebook start met audio-only rooms, waar kennen we dit van?
In deze social update ontdek je meer over de nieuwe audio-only rooms en green screen-tool van Facebook, e-commerce features en emoji-reacties van Twitter, huidskleurzoekfunctie van Pinterest en nieuwe overnames van Snapchat.
-
Peilen social media verkiezingen beter dan Maurice de Hond?
Tien jaar geleden leken peilingen op basis van social media in opkomst als alternatief voor de traditionele opiniepeilingen. Daar is nu nog weinig van over. Geven de huidige krachtigere social media tools nieuwe hoop?
-
Klimaatzuinige websites, doden die tot leven komen en: gaan we betalen voor tweets?
De nieuwe footprint van een website? Oude foto’s en internethistorie, de creators economy, virtuele meetings met digitale mensen en natuurlijk ook nog wat over audio. Dit en nog meer in de week van Koot.
-
Ikea maakt handleiding om je kast uit elkaar te halen
Granfluencers, expertcontent, Twitter-trends, Humanoid chocolate chip cookies, Ikea en artificial intelligence. Dit en nog meer in de week van Koot.
-
Social media in Nederland 2021: TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en passeert Facebook
Het TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en heeft inmiddels Facebook gepasseerd in het dagelijks gebruik. Mede dankzij de lockdown spenderen meer Nederlanders dan ooit tevoren hun tijd op social media. Pinterest, TikTok en YouTube zijn de grote winnaars. Daarnaast groeit het dagelijks gebruik van LinkedIn flink ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2021, het grootste trendonderzoek naar het gebruik van social media in Nederland, uitgevoerd door Newcom Research.
-
De hypocrisie van Twitter en Facebook
Facebook werd opgericht in 2004 en ergens in 2006 zag Twitter het levenslicht. Het duurde nog drie jaar voordat ik mijn account aanmaakte, maar dat is inmiddels toch alweer 11 jaar geleden, dus in dat opzicht ben ik waarschijnlijk een Twitter-veteraan. In die tijd kon niemand bevroeden tot hoever de macht van deze social-mediaplatforms kon reiken. In een interview in The Financial Times in 2017 vertelde Trump, de ‘bijna voormalige’ president van Amerika, dat hij zonder Twitter geen president was geworden. Een aardige indicatie.
-
De Marketing Bullshit Index en hoe je het Melkmeisje van Vermeer wordt
De Marketing Bull Shit Index, Video meetings 3.0, Twitter Fleets en inspiratie, de ultieme profielfoto en geluid zonder koptelefoon of oortjes. Dit en nog veel meer in de nieuwe week van Koot.
-
Hoe adverteer je op Snapchat, Twitter en Pinterest?
De mogelijkheden voor adverteren op Facebook en Instagram zijn bij social marketeers natuurlijk bekend. Maar welke social-mediaplatformen kun je nog meer toevoegen aan je social-marketingmix? En welke doelgroepen kun jij daar als merk aanspreken? Tijdens de DDMA Digital Talk onlangs lichtten Jacqueline Rutgers, Marketing Manager Benelux & Nordics bij Snap Inc., Kas Seijkens, Client Partner bij Twitter en Aimen Bouzid, Partner Manager Sales Frankrijk & Benelux bij Pinterest, alle mogelijkheden toe.
-
Waarom je als merk mee moet praten op Twitter
Wat zijn de twee belangrijkste ingrediënten voor succes op Twitter? Bereik en relevantie. En dat geldt zeker voor de pandemietijd waarin we nu zitten. Lidl, Albert Heijn en het Rijksmuseum geven het goede voorbeeld.
-
Burger King deed een geweldige influencer-actie en betaalde er niks voor
Deze week onder andere de groeiende Passion Economy, een archief van marketingcases, een briljante Burger King-ambush-actie en een Magic Sudoku als geweldige uitsmijter.
-
Social Update: steun van TikTok tot Twitter voor bestrijding coronavirus
Ook in deze nare tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende sociale media. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. In dit artikel besteden we aandacht aan de massale steun van de 'socials' voor de bestrijding van het coronavirus, maar ook aan nieuwe features van Facebook en LinkedIn.
-
Social Update: Twitter tipt tv-programma’s, WhatsApp toont (nog) geen advertenties
Nu de cijfers over social media weer bekend zijn, is het extra interessant om te kijken welke nieuwe features de komende tijd het verschil zouden kunnen gaan maken. Reden te meer voor een nieuwe editie van de maandelijke social-update, speciaal voor ambitieuze online marketeers. Afgelopen maand kwamen Twitter, Facebook en LinkedIn met nieuwe functionaliteiten. WhatsApp trok juist een gevreesde keutel in.
-
Online Tuesday #96: wat belooft The New Social Decade?
De ‘roaring twenties’ van de 21e eeuw zijn begonnen en een goed begin is het halve werk. Hoe beginnen we dit nieuwe decennium goed? Met een ambitieuze kijk op social media, want dat blijft toch het hardst gegroeide onderdeel van online marketing. Daarom gaat Online Tuesday op 11 februari over The New Social Decade. Kom lekker sociaal meepraten!
-
Social media in Nederland 2020: TikTok is domein van kinderen, uittocht jongeren op Facebook
Social media worden onveranderd veel gebruikt door Nederlanders. Liefst 96 procent is actief op social media. WhatsApp blijft het meest belangrijke sociale medium. Instagram en YouTube zijn de grootste stijgers. De uittocht van jongeren op Facebook zet verder door, slechts de helft van de jongeren is er nog actief. Dit blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2020, het grootste trendonderzoek naar het gebruik van social media in Nederland, uitgevoerd door Newcom Research.
-
De zeven voorspellingen voor social media in 2020
Dat was het dan, 2019. Het was het jaar van de opmars van TikTok, een explosie van nieuwe features op Snapchat en de doorontwikkeling van social commerce op Instagram. Aan de hand van de ontwikkelingen en ervaringen van de afgelopen tijd doen we een aantal voorspellingen. Hier zijn de zeven voorspellingen voor 2020 op het gebied van social media.