Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Trends

gerelateerde topics

  • trendwatching
  • innovatie
  • toekomst
  • strategie
  • marketingstrategie

trends experts

  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 4
  • Luuk Ros SCP
    Aantal blogs: 2
  • Joost van Vught
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp. 

  • Online Tuesday #96: wat belooft The New Social Decade?

    Online Tuesday #96: wat belooft The New Social Decade?

    De ‘roaring twenties’ van de 21e eeuw zijn begonnen en een goed begin is het halve werk. Hoe beginnen we dit nieuwe decennium goed? Met een ambitieuze kijk op social media, want dat blijft toch het hardst gegroeide onderdeel van online marketing. Daarom gaat Online Tuesday op 11 februari over The New Social Decade. Kom lekker sociaal meepraten!

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 2 februari 2020
    • Social media Media Contentmarketing
      • 10218
      • 2
  • Online marketing in 2020: de trends volgens IAB en Online Tuesday

    Online marketing in 2020: de trends volgens IAB en Online Tuesday

    Wat staat online marketing te wachten in dit nieuwe jaar? Die vraag hing nadrukkelijk boven de markt tijdens de traditiegetrouw drukbezochte nieuwjaarsborrel van IAB en Online Tuesday. De consument en diens data worden steeds machtiger, waardoor marketeers en bureaus alleen relevant kunnen blijven als zij hun kennis blijven ontwikkelen. “Je komt er alleen als je zowel analytisch als creatief kunt denken.”

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 18 januari 2020
    • E-business Data analytics Innovatie Strategie
      • 10318
      • 0
  • Merktaal herijken met de mindset-methode

    Merktaal herijken met de mindset-methode

    Christine Boland werkt al drie decennia als trendanalist voor bedrijven als Rituals, Jumbo, Marks & Spencer, Apple en Secrid Wallet. In haar werk als toekomststrateeg merkt ze geregeld dat missie en visie bij organisaties wel helder zijn, evenals de merkidentiteit, maar dat de uitingsvormen niet consistent zijn. Daarvoor ontwikkelde ze de mindset-methode: een tool die organisaties helpt hun merktaal te vinden. Tijd voor een gesprek.

    Lees verder »
    • Norbert Mirani (Science of the Time)
    • 9 januari 2020
    • Contentmarketing
      • 6852
      • 0
  • Dit was blogjaar 2019 op Marketingfacts

    Dit was blogjaar 2019 op Marketingfacts

    Aftellend naar 2020 is het natuurlijk weer tijd voor de lijst der lijsten: hoe deed Marketingfacts het zélf in 2019? Of beter gezegd: wat waren volgens onze lezers de marketingtrends van afgelopen jaar? Hoog tijd voor de wrap-up van een bevlogen blogjaar: dit was 2019 op Marketingfacts.nl.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 27 december 2019
    • Social media Contentmarketing Brand design Marketingfacts Innovatie
      • 12918
      • 0
  • Al het moois van de jaren twintig

    Al het moois van de jaren twintig

    Wat vliegt de tijd, ineens staat het nieuwe jaar voor de deur. En niet zomaar een jaar, maar het jaar 2020. Hoeveel marketingplannen zijn er het afgelopen decennium niet geschreven met dat magische jaar als deadline? Grootse plannen, hoge ambities en vooral rigoureus andere marketing. Want we waren er allemaal van overtuigd dat marketing in 2020 fundamenteel anders zou zijn en dat er nieuwe wetten zouden gelden voor succes. En nu is het zo ver: wat is ervan terecht gekomen en wat kunnen we daarvan leren?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 19 december 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 5034
      • 0
  • Iedereen trendwatcher met Pinterest Trends

    Iedereen trendwatcher met Pinterest Trends

    Wie gebruikmaakt van zowel Google Ads als Pinterest Advertising, zat er mogelijk al een tijdje op te wachten: de komst van Pinterest Trends. Deze tool zorgt ervoor dat je relevante zoekwoorden vindt die ook nog eens populair zijn, om zo je Pinterest Advertising campagnes te optimaliseren.

    Lees verder »
    • Alice Kaal (Adwise - your digital brain)
    • 19 december 2019
    • Advertising Social media
      • 8260
      • 0
  • De top vijf van merk- en marketingtrends voor 2020

    De top vijf van merk- en marketingtrends voor 2020

    De meest magische maand van het jaar is begonnen: december. Een maand om terug te blikken en vooruit te kijken. Wat hebben we in 2019 meegemaakt? En waar moeten we in 2020 op letten? Volg vooral niet de trends! Wees kritisch op wat relevant is voor jouw bedrijf. De top vijf merk- en marketingtrends voor 2020 voor jou op een rijtje.

    Lees verder »
    • Marcia Moestoredjo (Valent Marketing Consultancy)
    • 6 december 2019
    • Advertising E-business Contentmarketing Innovatie
      • 15618
      • 0
  • Vijf redenen waarom je alle marketingtrends voor 2020 het best kunt negeren

    Vijf redenen waarom je alle marketingtrends voor 2020 het best kunt negeren

    Virtuele influencers. Voice search. Hypertargeting. Chatbots. TikTok. Je zou wel gek zijn als je deze marketingtrends voor 2020 over het hoofd zou zien. Althans, als je het vooral belangrijk vindt om mee te praten over de laatste trends – wat, zo lijkt het, een populaire aangelegenheid is in marketingland, getuige het aantal voorspellingen dat rond deze tijd van het jaar wordt verkondigd. Maar doe je er werkelijk verstandig aan om veel aandacht aan deze jaarlijkse trendoverzichten te besteden? Ik denk van niet. Sterker nog: ik denk dat ze je vaak eerder op het verkeerde spoor zetten. En wel om de volgende vijf redenen.

    Lees verder »
    • Tristan Lavender (Philips)
    • 25 november 2019
    • E-business Contentmarketing Innovatie
      • 22340
      • 15
  • Marketing Room 101: buzzwords, theorettes en zeikbegrippen

    Marketing Room 101: buzzwords, theorettes en zeikbegrippen

    Een paar weken terug schreef ik al kort over een Festival of Marketing-programmaonderdeel dat we zeker gaan optuigen voor de NIMA Marketing Day van 2020: Marketing Room 101. Hoe heerlijk is het om in één keer met het hele vak af te spreken dat we sommige marketingbegrippen gewoon begraven? Nooit meer over hebben. Zand erover. Onbruikbaar, irritant, onwettig, 100 procent onzin, onbegrijpelijk. Denk even mee over marketing-fenomenen waar we voor eeuwig vanaf willen.  

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 22 november 2019
    • Advertising E-business Contentmarketing Data analytics affiliate marketing
      • 9740
      • 5
  • Dit zijn de disruptieve foodtrends met toekomst

    Dit zijn de disruptieve foodtrends met toekomst

    Het kan deprimerend zijn, als je dezer dagen leest over voedselproductie in Nederland. Hoe gaan we verder als marketeer, bureaumens of foodproducent? Door naar innovaties te kijken, hiermee in te spelen op nieuwe wetenschappelijke inzichten en 'verantwoorde' marketing-insights. Na een schets van de markt delen vier marketing- en voedselexperts wat zij als de grootste komende drie foodtrends zien. Anticipeer op wat de pot schaft, straks.

    Lees verder »
    • Peter van Woensel Kooy (MarketingTribune)
    • 19 november 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 10734
      • 0
  • De jaarlijkse lijstjes met marketingtrends. Waardevol of waardeloos?

    De jaarlijkse lijstjes met marketingtrends. Waardevol of waardeloos?

    'Dé online marketingtrends die elke marketeer moet weten', 'Dé trends & tips voor 2020'. Het is weer de tijd van het jaar en je kunt er niet omheen: de jaarlijkse lijstjes met marketingtrends. Ze overspoelen het internet, je ziet door de bomen het bos niet meer. Maar in hoeverre zijn de voorspellingen betrouwbaar en bruikbaar voor je eigen (online)marketingstrategie? En heeft het überhaupt zin je strategie bij te sturen naar de nieuwste trends en ontwikkelingen?

    Lees verder »
    • Edwin Kersten (Online Marketing Bureau Envoker)
    • 11 november 2019
    • Advertising E-business Social media Mobile Search Innovatie
      • 12562
      • 2
  • Customer experience: dit zijn de trends en dit zeggen de experts

    Customer experience: dit zijn de trends en dit zeggen de experts

    De toekomst van customer experience (CX) is niet bepaald in steen gebeiteld. Zeker niet met allerlei nieuwe trends die de kop opsteken, van de opkomst van nieuwe data-analysetechnieken als machine learning, tot de groeiende populariteit van web - en mobile userexperience-tools. Het kan lastig bij te houden zijn, wat frustratie veroorzaakt als je klanten een optimale customer experience wil bieden. In dit artikel zullen we een aantal van deze CX-trends nader bekijken door verschillende experts aan het woord te laten. 

    Lees verder »
    • Kees Wolters (Mopinion)
    • 20 augustus 2019
    • Contentmarketing Customer experience Data analytics
      • 16324
      • 1
  • Jelle Bekirovic (FlyGRN): “Steeds meer toeristen zullen het milieu meenemen in hun reiskeuzes”

    Jelle Bekirovic (FlyGRN): “Steeds meer toeristen zullen het milieu meenemen in hun reiskeuzes”

    Een jaar geleden begon Jelle Bekirovic met FlyGRN, een zoekmachine voor vliegtickets met standaard compensatie van CO2-uitstoot. Op de Vakantiebeurs won hij hiermee 'Het Beste Reisidee 2019' en sindsdien timmert hij flink aan de weg. Een interview met een groene ondernemer pur sang over duurzaamheid in travel, het spanningsveld tussen ideële en commerciële doelstellingen, en affiliate marketing.

    Lees verder »
    • Joost van Vught (Vakantie Dealz)
    • 12 juli 2019
    • E-business Contentmarketing affiliate marketing
      • 7074
      • 0
  • Waarom het nooit saai is in marketingland

    Waarom het nooit saai is in marketingland

    Hij is er: het Marketingfacts Jaarboek. Woensdag hielden we hem ten doop op het zonnige terras van Tolhuistuin, restaurant annex popzaal aan de noordoever van het IJ. Naast onze vakblog brengen we al veertien jaar lang een jaarboek uit. De essentie van marketing, aangevuld met cijfers en cases. Als aftrap lees je hier een voorpublicatie over trends die het marketingvak fundamenteel veranderen.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 23 mei 2019
    • E-business Social media Customer experience Data analytics Marketingfacts Innovatie
      • 17368
      • 0
  • M! International Cherry Picking: CES-kater, CMO-leed en gympies van 25.000 euro

    M! International Cherry Picking: CES-kater, CMO-leed en gympies van 25.000 euro

    De nieuwe onregelmatig verschijnende rubriek met kersen van de taart: vier artikelen uit de internationale vakpers die je niet had willen missen. Tom Goodwin was nog niet klaar met de CES en ergerde zich wezenloos aan het gebrek aan relevantie voor 'society at large', IBM publiceerde een CMO-rapport met aandacht voor de nieuwe rol van de marketing-eindbaas, WARC zet nuchter uiteen dat influencers bruikbaar zijn voor marketeers (maar de meeste metrics erover niet) en in Duitsland donderden de redacteuren van Lead Digital van hun kruk over de volkomen ontspoorde vraag naar zoiets lulligs als een paar afgetrapte Adidasjes.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 8 februari 2019
    • Contentmarketing Innovatie
      • 6338
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you