Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Travel

gerelateerde topics

  • reizen
  • toerisme
  • vakantie
  • reisindustrie
  • destination marketing

travel experts

  • Isabel Mosk
    Aantal blogs: 5
  • Sanne Bakker
    Aantal blogs: 2
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Steven van der Heijden (Corendon): “Technologie gaat de reisbeleving persoonlijk maken”

    Steven van der Heijden (Corendon): “Technologie gaat de reisbeleving persoonlijk maken”

    Technologie gaat helpen reizigers een persoonlijke reisbeleving te geven, volgens Steven van der Heijden, ceo van Corendon. Zeker omdat het niet haalbaar is dat allemaal door hostessen te laten gebeuren. Maar dat personaliseren is vanwege de benodigde koppelingen in technologie en systemen een flinke uitdaging voor de reisorganisatie. Een interview over de uitdagingen waarvoor marketeers zich gesteld zien - in de reiswereld en daarbuiten.

    Lees verder »
    • Isabel Mosk (Sherpa's Stories)
    • 6 september 2016
    • E-business
      • 14105
      • 1
  • Daan Lodewijks (Tenzing Travel): “Wij verkopen niets online”

    Daan Lodewijks (Tenzing Travel): “Wij verkopen niets online”

    Je mag Daan Lodewijks gerust een online veteraan noemen in de reiswereld. Al meer dan vijftien jaar houdt hij zich bezig met websitemanagement, online marketing & ecommerce bij organisaties als D-reizen, Hotelplan en Vakantiepanel. Twee jaar geleden stapte hij aan boord bij Kuoni Nederland dat aan de vooravond stond van een migratie naar het zelfstandige label Tenzing Travel. Een interview over de inzichten uit deze stormachtige rebrandingsperiode en de complexiteit van online marketing voor een maatwerk reisorganisatie.

    Lees verder »
    • Joost van Vught (Vakantie Dealz)
    • 19 juli 2016
    • E-commerce
      • 15785
      • 0
  • E-mailmarketing in de reisbranche: ook in 2016 scoort de sector weer opvallend laag

    E-mailmarketing in de reisbranche: ook in 2016 scoort de sector weer opvallend laag

    De beschikbare data bij organisaties in de reisbranche kan voor veel marketeers jaloersmakend zijn. Deze sector weet als geen ander wat de voorkeuren, wensen, bestemmingen, en budgetten van hun prospects en klanten zijn. Maar ondanks al deze data lukt het de sector maar niet om dit ook slim in te zetten voor e-mailmarketingactiviteiten. Zo blijkt uit de laatste E-mail Benchmark dat ook in 2016 de open- en doorklikratio’s in de reisbranche weer opvallend laag zijn. Waar gaat het mis? En hoe kunnen deze organisaties het tij keren?

    Lees verder »
    • Natalie Gierveld (e-Village)
    • 8 juni 2016
    • Direct marketing
      • 9798
      • 2
  • Matthijs Hielkema (CheapTickets.nl): “De beste deal is voor iedereen anders”

    Matthijs Hielkema (CheapTickets.nl): “De beste deal is voor iedereen anders”

    Onlangs lanceerde CheapTickets.nl een vernieuwde website. Het redesign was een proces dat veel verder ging dan het verplaatsen van een paar pixels: de gehele front-end is vanaf de grond opnieuw ontworpen en gebouwd en het complete zoek- en boekproces werd opnieuw ontwikkeld door Travix’ productteams, in samenwerking met designers van Soda Studio. Ik sprak Matthijs Hielkema, manager global digital experience & e-development, voor een kijkje in de cabine.

    Lees verder »
    • Jan Wicher Emmens (Mister Koreander)
    • 8 september 2015
    • Brand design E-commerce
      • 16583
      • 1
  • Reisbranche: hoe digital de markt drastisch verandert

    Reisbranche: hoe digital de markt drastisch verandert

    De emoties lopen hoog als het aankomt op reizen en vakanties. Consumenten zitten uren achter de computer op zoek naar de beste deals, mooiste bestemmingen en grootste avonturen. Een walhalla voor de marketeer zou je zeggen. Maar in de afgelopen maanden/jaren hebben bedrijven als TripAdvisor, TravelBird, Uber en Airbnb laten zien dat de reisbranche het werkveld is waar digital een enorme impact heeft op businessmodellen, maar bovenal de relatie met de consument. Verschillende trends zullen in de nabije toekomst kansen en mogelijkheden creëren voor marketeers in deze branche. 

    Lees verder »
    • Gijs Moonen (Ovide Agency)
    • 26 juni 2015
    • Social media E-commerce
      • 42155
      • 0
  • De 440.000 Facebook-fans van Arke

    De 440.000 Facebook-fans van Arke

    Wat vier jaar geleden begon als een voorzichtige eerste post, groeide snel uit tot de grootste touroperator op Facebook. Maar hoe bereik je het publiek en wat is dat waard? Gisteren sprak ik over de 440.000 Facebookfans van Arke tijdens The Facebook Conference in Amsterdam.

    Lees verder »
    • Gastblogger (Marketingfacts)
    • 6 november 2014
    • E-business Social media
      • 17317
      • 1
  • Hotel-apps veroveren plek in communicatiemix van hotels

    Hotel-apps veroveren plek in communicatiemix van hotels

    Dat mobiele apparaten met slimme toepassingen in de reisbranche de toekomst hebben is niet nieuw. Alleen investeren in een mobiele website of eenvoudige app blijkt niet meer genoeg. Zo investeert hotelgigant Hilton ruim een half miljard dollar in de ontwikkeling van mobiele applicaties. Met name het vooraf selecteren van een specifieke hotelkamer en in een later stadium het openen en afsluiten van kamers met je smartphone, zijn (bijna) nieuw voor een hotelketen.

    Lees verder »
    • Gastblogger (Marketingfacts)
    • 15 september 2014
    • Mobile Contentmarketing Brand design
      • 18354
      • 0
  • Facebook travel: near and now!

    Facebook travel: near and now!

    Travel is belangrijk op Facebook. Maar welke rol speelt Facebook nu in de reiscyclus op de Europese markt? Hoe ervaart de gebruiker dit? En hoe kunnen reisorganisaties, luchtvaartmaatschappijen en bestemmingen, maar ook het MKB hier op inspelen? Een verkenning op basis van een onderzoek en een gesprek met Dorianne Richelle van Facebook. 

    Lees verder »
    • Isabel Mosk (Sherpa's Stories)
    • 8 september 2014
    • Social media
      • 16377
      • 0
  • « nieuwer

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you