-
Steven van der Heijden (Corendon): “Technologie gaat de reisbeleving persoonlijk maken”
Technologie gaat helpen reizigers een persoonlijke reisbeleving te geven, volgens Steven van der Heijden, ceo van Corendon. Zeker omdat het niet haalbaar is dat allemaal door hostessen te laten gebeuren. Maar dat personaliseren is vanwege de benodigde koppelingen in technologie en systemen een flinke uitdaging voor de reisorganisatie. Een interview over de uitdagingen waarvoor marketeers zich gesteld zien - in de reiswereld en daarbuiten.
-
Daan Lodewijks (Tenzing Travel): “Wij verkopen niets online”
Je mag Daan Lodewijks gerust een online veteraan noemen in de reiswereld. Al meer dan vijftien jaar houdt hij zich bezig met websitemanagement, online marketing & ecommerce bij organisaties als D-reizen, Hotelplan en Vakantiepanel. Twee jaar geleden stapte hij aan boord bij Kuoni Nederland dat aan de vooravond stond van een migratie naar het zelfstandige label Tenzing Travel. Een interview over de inzichten uit deze stormachtige rebrandingsperiode en de complexiteit van online marketing voor een maatwerk reisorganisatie.
-
E-mailmarketing in de reisbranche: ook in 2016 scoort de sector weer opvallend laag
De beschikbare data bij organisaties in de reisbranche kan voor veel marketeers jaloersmakend zijn. Deze sector weet als geen ander wat de voorkeuren, wensen, bestemmingen, en budgetten van hun prospects en klanten zijn. Maar ondanks al deze data lukt het de sector maar niet om dit ook slim in te zetten voor e-mailmarketingactiviteiten. Zo blijkt uit de laatste E-mail Benchmark dat ook in 2016 de open- en doorklikratio’s in de reisbranche weer opvallend laag zijn. Waar gaat het mis? En hoe kunnen deze organisaties het tij keren?
-
Matthijs Hielkema (CheapTickets.nl): “De beste deal is voor iedereen anders”
Onlangs lanceerde CheapTickets.nl een vernieuwde website. Het redesign was een proces dat veel verder ging dan het verplaatsen van een paar pixels: de gehele front-end is vanaf de grond opnieuw ontworpen en gebouwd en het complete zoek- en boekproces werd opnieuw ontwikkeld door Travix’ productteams, in samenwerking met designers van Soda Studio. Ik sprak Matthijs Hielkema, manager global digital experience & e-development, voor een kijkje in de cabine.
-
Reisbranche: hoe digital de markt drastisch verandert
De emoties lopen hoog als het aankomt op reizen en vakanties. Consumenten zitten uren achter de computer op zoek naar de beste deals, mooiste bestemmingen en grootste avonturen. Een walhalla voor de marketeer zou je zeggen. Maar in de afgelopen maanden/jaren hebben bedrijven als TripAdvisor, TravelBird, Uber en Airbnb laten zien dat de reisbranche het werkveld is waar digital een enorme impact heeft op businessmodellen, maar bovenal de relatie met de consument. Verschillende trends zullen in de nabije toekomst kansen en mogelijkheden creëren voor marketeers in deze branche.
-
De 440.000 Facebook-fans van Arke
Wat vier jaar geleden begon als een voorzichtige eerste post, groeide snel uit tot de grootste touroperator op Facebook. Maar hoe bereik je het publiek en wat is dat waard? Gisteren sprak ik over de 440.000 Facebookfans van Arke tijdens The Facebook Conference in Amsterdam.
-
Hotel-apps veroveren plek in communicatiemix van hotels
Dat mobiele apparaten met slimme toepassingen in de reisbranche de toekomst hebben is niet nieuw. Alleen investeren in een mobiele website of eenvoudige app blijkt niet meer genoeg. Zo investeert hotelgigant Hilton ruim een half miljard dollar in de ontwikkeling van mobiele applicaties. Met name het vooraf selecteren van een specifieke hotelkamer en in een later stadium het openen en afsluiten van kamers met je smartphone, zijn (bijna) nieuw voor een hotelketen.
-
Facebook travel: near and now!
Travel is belangrijk op Facebook. Maar welke rol speelt Facebook nu in de reiscyclus op de Europese markt? Hoe ervaart de gebruiker dit? En hoe kunnen reisorganisaties, luchtvaartmaatschappijen en bestemmingen, maar ook het MKB hier op inspelen? Een verkenning op basis van een onderzoek en een gesprek met Dorianne Richelle van Facebook.