Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Travel

gerelateerde topics

  • reizen
  • toerisme
  • influencer marketing
  • startups
  • vakantie

travel experts

  • Isabel Mosk
    Aantal blogs: 5
  • Sanne Bakker
    Aantal blogs: 2
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Wees een Floortje! Corona biedt toerisme deze zomer kansen in eigen land

    Wees een Floortje! Corona biedt toerisme deze zomer kansen in eigen land

    Als een olifant in een porseleinkast houdt de coronacrisis huis in de Nederlandse vakantiesector. Ook de meivakantie valt in het water. Wel lijken we komende zomer massaal in eigen land te blijven. Zijn vakantieregio’s en steden daar op voorbereid? Een rondgang langs ruim veertig organisaties gespecialiseerd in bestemmingsmarketing wijst uit dat er nog veel werk aan de winkel is.

    Lees verder »
    • Sanne Bakker (ensanne focus op content)
    • 2 mei 2020
    • Customer experience Strategie
      • 15702
      • 0
  • Destination Marketing 3.0: stop het junkfood-toerisme!

    Destination Marketing 3.0: stop het junkfood-toerisme!

    Door het coronavirus reizen we even niet, maar de reisbranche moet evengoed blijven nadenken over toekomstscenario's. Eerder deze maand is op het congres Historical City 3.0 in Krakau een radicale strategiewijziging voor Destination Marketing Organisations (DMO's) belicht. "Consumenten moeten overtoerisme gaan zien als junkfood." Ook Nederlandse steden kunnen hiermee aan de slag. "De coronacrisis gaat voorbij, maar zal enorme impact hebben op de sector."

    Lees verder »
    • Sanne Bakker (ensanne focus op content)
    • 28 maart 2020
    • Contentmarketing Brand management
      • 10370
      • 0
  • Succes in de reisbranche? Gebruik de eigenaardigheden van die markt!

    Succes in de reisbranche? Gebruik de eigenaardigheden van die markt!

    Om te kunnen presteren in de travelbranche, met al zijn eigenaardigheden, is het belangrijk dat je als bedrijf, en zeker als marketeer, begrijpt wát er anders is. Hoe je hier je voordeel uit haalt om zo de concurrentie altijd een stapje voor te zijn, lees je in dit artikel.

    Lees verder »
    • Edwin Kersten (Online Marketing Bureau Envoker)
    • 30 januari 2020
    • Search Data analytics Strategie
      • 10884
      • 0
  • Podcast: Frans Leenaars (TUI) over marketing voor vitamine V

    Podcast: Frans Leenaars (TUI) over marketing voor vitamine V

    HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscène. CEO's en CMO’s spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze twintigste aflevering van de HelloMasters-podcast praten we met Frans Leenaars, CMO TUI West-Europa.

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 29 januari 2020
    • Strategie
      • 6015
      • 0
  • Beste reisorganisaties, ooit muslim-friendly reizen overwogen?

    Beste reisorganisaties, ooit muslim-friendly reizen overwogen?

    De manier waarop mensen reizen is met de tijd drastisch veranderd en reisbureaus moeten dan ook op zoek naar iets bijzonders om te overleven. Succesvol zijn betekent aanpassen. Er zijn nieuwe groepen reizigers ontstaan met specifieke wensen en voorkeuren, waaronder de snelst groeiende groep: de 'moslim-reizigers'. Hoe speel je hier als reisorganisatie op in?

    Lees verder »
    • Yasmine Najja Brouwer (Sauwt )
    • 26 november 2019
    • Contentmarketing
      • 5934
      • 1
  • Mobiel boeken, ‘bleisure’ en go digital: reizen anno 2018

    Mobiel boeken, ‘bleisure’ en go digital: reizen anno 2018

    "Er is geen Europese online reismarkt, maar Europa is een markt waar online en offline zijn samengevoegd. Een aantal landen hebben nog een lange weg te gaan", zegt senior vicepresident Lorraine Sileo van Phocuswright. Kan de reismarkt in Europa volledig digitaal worden? Gaat het goed met Europese reisbestemmingen? Wat is de nieuwe trend bij reizigers? En hoe gaan organisaties om met de veranderingen? Sprekers als Airbnb, Accor en Expedia bespraken tijdens Phocuswright de laatste trends en ontwikkelingen binnen een industrie die de komende jaren drastisch gaat groeien.

    Lees verder »
    • Isabel Mosk (Sherpa's Stories)
    • 25 mei 2018
    • E-commerce
      • 16956
      • 0
  • Koen Droste (Polarsteps): “Tot op heden hebben we nog geen cent aan marketing uitgegeven”

    Koen Droste (Polarsteps): “Tot op heden hebben we nog geen cent aan marketing uitgegeven”

    De travel-trackingapp Polarsteps begon in 2015 als een hobbyproject. Inmiddels is al 1,4 miljoen aan investeringsgeld opgehaald en telt de app 250.000 accounts met maandelijks 100.000 actieve gebruikers. Voor alle duidelijkheid: dat was een jaar daarvoor nog maar 20.000 per maand. “Tot op heden hebben we nog geen cent aan marketing uitgegeven. Gebruikers werven gebruikers en zeker internationaal groeit het steeds harder”, aldus founder Koen Droste. Met Polarsteps kun je automatisch een reis vastleggen en delen met wie je maar wilt. Bovendien biedt de app de mogelijkheid om de reis achteraf in boekvorm te bestellen.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 27 november 2017
    • Innovatie
      • 22220
      • 2
  • Betaald vakantie vieren: een kijkje in het leven van een travelblogger

    Betaald vakantie vieren: een kijkje in het leven van een travelblogger

    Ontbijten op een parelwit strand op de Malediven, olifanten spotten in Sri Lanka en een drankje op de rand van het grootste infinity-zwembad ter wereld. Dit is een kleine greep uit de werkzaamheden van de Nederlandse travelblogger Tom Grond. Een negen tot vijf baan op een grijs kantoor is niet voor hem weggelegd en ik vermoed dat vele anderen aan hun carrièrekeuze gaan twijfelen bij het zien van de jaloersmakende foto’s op Tom’s Instagramaccount. Want wie wil nou niet betaald vakantie vieren?

    Lees verder »
    • Linda van Helden (LEWIS)
    • 16 november 2017
    • Advertising Social media Loopbaan
      • 19616
      • 0
  • Twinkle100: Bol.com neemt meer afstand van concurrentie

    Twinkle100: Bol.com neemt meer afstand van concurrentie

    Bol.com is aanvoerder van de tiende Twinkle100, de jaarlijkse publicatie met de grootste online verkopers in Nederland. Met een omzet van 950 miljoen euro heeft de webwinkel een ruime voorsprong op Coolblue, de nieuwe nummer 2 onder de retailers. KLM is de grootste online reisverkoper van Nederland.

    Lees verder »
    • Twinkle Magazine
    • 21 september 2017
    • E-commerce
      • 26262
      • 0
  • Jochem Wijnands (TRVL): “Iedereen is een reisagent en kan daaraan verdienen”

    Jochem Wijnands (TRVL): “Iedereen is een reisagent en kan daaraan verdienen”

    Vier jaar terug was TRVL een iPadapp voor een online reismagazine, maar vandaag de dag is het een bookingplatform voor reizen. “Het idee is simpel: iedereen is een reisagent. We hebben een tool gebouwd waarop je je eigen reizen kunt boeken en daar dan commissie aan overhoudt. Je kunt die reizen delen met andere mensen en daar ook commissie aan overhouden. En als laatste: je kunt een eigen reissite voor boekingen starten en jezelf dus als reisagent profileren. Wanneer mensen dan via jou boeken, ga je daar ook geld aan overhouden”, aldus founder en ceo Jochem Wijnands.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 11 september 2017
    • E-commerce
      • 13082
      • 1
  • Dé online trends en ontwikkelingen in de reisindustrie

    Dé online trends en ontwikkelingen in de reisindustrie

    Afgelopen week vond voor het eerst in Amsterdam het grootste congres over online travel in Europa plaats: Phocuswright. Sprekers van Booking.com, Expedia en Airbnb, oftewel de crème de la crème van de online reiswereld bespraken hier de laatste technologische ontwikkelingen. De volgende trends en ontwikkelingen kwamen naar voren.

    Lees verder »
    • Isabel Mosk (Sherpa's Stories)
    • 26 mei 2017
    • E-commerce Innovatie
      • 82593
      • 4
  • Marius Appelman (oprichter Riksja Travel): “Ik ben een Azië-freak”

    Marius Appelman (oprichter Riksja Travel): “Ik ben een Azië-freak”

    ‘Op z’n Riksja’s’ staat voor verre, kleinschalige en individuele reizen. Voor en door reizigers. Riksja Travel laat je jouw eigen droomreis bouwen. Marius Appelman vertelt in deze aflevering hoe je vanaf je zolder een reismerk kunt bouwen dat in contact staat met de lokale bevolking.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 6 december 2016
    • E-business
      • 9755
      • 0
  • Influencers vertellen het verhaal van Brabant tijdens #brabantnacht
    • Influencermarketing

    Influencers vertellen het verhaal van Brabant tijdens #brabantnacht

    Op 17 september jl. openden 8 locaties en attracties in Brabant hun poorten voor bezoekers om hen een speciaal arrangement te laten beleven tijdens BrabantNacht. Onder die bezoekers bevonden zich 70 influencers, in de verwachting dat zij hun beleving zouden doorgeven aan hun volgers, fans en vrienden. En dat lukte boven verwachting. Een gesprek met Heleen Huisjes en Tamara Ernst van VisitBrabant, de coördinator van het event.

    Lees verder »
    • Bram Koster (Evolve)
    • 6 oktober 2016
    • Social media Contentmarketing
      • 21724
      • 10
  • Met ‘Holland’ als merk Nederland vermarkten

    Met ‘Holland’ als merk Nederland vermarkten

    Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) is verantwoordelijk voor de nationale en internationale marketing en branding van Nederland als bestemming. Met het merk ‘Holland’ zet het NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, business meetings en congressen. Jos Vranken is managing director bij NBTC Holland Marketing en vertelt welke uitdagingen hij vanuit zijn organisatie tegenkomt op het gebied van digitale marketing, disruptie en nieuwe markten. En hij vertelt over het ontstaan van een nieuw concept genaamd ‘Holland City’, waarbij Nederland internationaal als stad gepositioneerd wordt.

    Lees verder »
    • Isabel Mosk (Sherpa's Stories)
    • 20 september 2016
    • E-business
      • 9270
      • 1
  • Steven van der Heijden (Corendon): “Technologie gaat de reisbeleving persoonlijk maken”

    Steven van der Heijden (Corendon): “Technologie gaat de reisbeleving persoonlijk maken”

    Technologie gaat helpen reizigers een persoonlijke reisbeleving te geven, volgens Steven van der Heijden, ceo van Corendon. Zeker omdat het niet haalbaar is dat allemaal door hostessen te laten gebeuren. Maar dat personaliseren is vanwege de benodigde koppelingen in technologie en systemen een flinke uitdaging voor de reisorganisatie. Een interview over de uitdagingen waarvoor marketeers zich gesteld zien - in de reiswereld en daarbuiten.

    Lees verder »
    • Isabel Mosk (Sherpa's Stories)
    • 6 september 2016
    • E-business
      • 13959
      • 1
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you