Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Tools

gerelateerde topics

  • seo
  • contentmarketing
  • marketing automation
  • howto
  • growth hacking

tools experts

  • Angèl Nijskens
    Aantal blogs: 2
  • Matthias Meijer
    Aantal blogs: 1
  • Jorrit Molenaar
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • De week van Koot: Siri gaat in zee met Walmart en 175 tech-tools voor contentmarketing

    De week van Koot: Siri gaat in zee met Walmart en 175 tech-tools voor contentmarketing

    29 November, Black Friday! Het grootse internationale kortingenfestival. Onderzoek van Simon-Kucher & Partners toont aan dat bijna zeventig procent van de Nederlanders denkt dat de kortingen op Black Friday fake zijn. Toch laat datzelfde onderzoek zien dat één op de vijf Nederlanders van plan is om sowieso iets aan te schaffen. Twijfelt er iemand nog aan de rol van emotie in het koopproces? Voor al het overige nieuws is hier de wekelijkse marketing-update. 

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 25 november 2019
    • Advertising E-business Social media Contentmarketing Customer experience Search Data analytics Innovatie
      • 26954
      • 0
  • Drie redenen om die mooie marketingsoftware nog even niet aan te schaffen

    Drie redenen om die mooie marketingsoftware nog even niet aan te schaffen

    Op het gebied van marketingsoftware is het internet inmiddels een soort luilekkerland. Je kunt het zo gek niet bedenken of er zijn 27 verschillende tools voor, met allemaal hun kwaliteiten en hele aantrekkelijke gratis proefversies waar je makkelijk hele dagen mee kunt prutsen. Maar welke tools heb je nou écht nodig? Het is voer voor eindeloze discussies en dure consultancytrajecten. Drie redenen om die shiny software-tool nog even niet aan te schaffen.

    Lees verder »
    • Bouke Vlierhuis (boukevlierhuis.nl)
    • 12 november 2019
    • Innovatie
      • 9988
      • 0
  • Meer en meer technologie leidt tot minder efficiency en resultaat

    Meer en meer technologie leidt tot minder efficiency en resultaat

    Elke onderneming ziet het veld waar de strijd om de klanten gevoerd wordt steeds drukker worden. In 2018 kwam er alleen al in Nederland een recordaantal van 191.000 bedrijven bij. Dat er tegelijkertijd 107.000 hun deuren sloten, zegt iets over hoe hard de concurrentie is. Op product en prijs valt er weinig te winnen. Vooral in marketing en customer services kun je je als ondernemer in dit overbezette veld onderscheiden. Technologie is hierbij onmisbaar, maar kan tegelijk een persoonlijke en prettige klantbeleving in de weg staan.

    Lees verder »
    • Inken Kuhlmann-Rhinow (Hubspot)
    • 22 augustus 2019
    • Advertising E-business Social media Direct marketing Mobile Brand design Data analytics Innovatie
      • 12582
      • 0
  • Het hectische speelveld van CX-software

    Het hectische speelveld van CX-software

    Het verbeteren van de customer experience staat tegenwoordig op de agenda van vrijwel elke organisatie. Dit betekent dat er ook steeds meer software-oplossingen beschikbaar zijn in de markt. Nieuwe niche-oplossingen ontstaan overal waar je kijkt, van Customer Experience Management (CEM) tot Customer Success-platforms en tools voor klant-feedback en live-chat. Ondertussen worden ook veel van deze nieuwe tools overgenomen door grotere software-spelers. Waar gaat het heen met CX-oplossingen en welke bewegingen zijn er in de markt?

    Lees verder »
    • Kees Wolters (Mopinion)
    • 14 augustus 2019
    • Customer experience Data analytics Innovatie
      • 8396
      • 2
  • Welkom in de wereld van productmanagement

    Welkom in de wereld van productmanagement

    Productmanagement is een wat ondergeschoven kindje in de marketing. De term omvat het bepalen van je productstrategie, het ontwikkelen en vermarkten van producten en diensten op een zodanige manier dat deze naadloos aansluiten bij de doelgroep. Maar hoe zit het nou eigenlijk precies met dit werkveld? 

    Lees verder »
    • Margo Paap (ProductSuccess Factory)
    • 14 mei 2019
    • Contentmarketing
      • 24062
      • 3
  • Growth hacking: 25 must-have tools voor marketeers

    Growth hacking: 25 must-have tools voor marketeers

    Dé tools om je leven (of: je werk) als marketeer makkelijker te maken. Vijfentwintig maar liefst, van webmaster-tools, meer Twitter-volgers, deel-opties tot aan Google Trends en Unsplash. Growth hacking, toepasbaar gemaakt op jouw vakgebied.

    Lees verder »
    • Noud van Alem (RevelX)
    • 25 februari 2019
    • Advertising Brand design Search Data analytics Innovatie
      • 25770
      • 6
  • B2B-contentmarketing: zo maak je het automatisch, onderscheidend en meetbaar

    B2B-contentmarketing: zo maak je het automatisch, onderscheidend en meetbaar

    In het digitale tijdperk ligt het voor de hand om als bedrijf actief te zijn met contentmarketing en marketing automation. Nieuwe, snel ontwikkelende tools waar het hart van menig marketeer sneller door gaat kloppen. In mei organiseerde het B2B-platform van NIMA een drukbezochte sessie over dit onderwerp: met veel kennis en praktische inzichten.

    Lees verder »
    • Joyce Rasquin (DSM)
    • 29 juni 2018
    • Contentmarketing
      • 21130
      • 1
  • Don’t be a fool with a tool: hoe marketing automation wel lukt

    Don’t be a fool with a tool: hoe marketing automation wel lukt

    Nee, het moet niet. Want als commerciële professional in de B2B moeten we tegenwoordig al veel. We moeten iets met online. We moeten data-driven zijn. En we moeten de klant centraal zetten, niet het product. Moderne tooling kan helpen dat te bereiken. Een shortlist van software-aanbieders is zo opgesteld. Maar wat gaat er aan vooraf? Of: wat moet er aan vooraf gaan, wil de tool niet die dure Mercedes worden die nooit van de oprit afkomt? De zakelijke koper is meer in control dan ooit en de aankoopreis is al voor een groot deel doorlopen voordat een potentiële klant in gesprek raakt met sales.

    Lees verder »
    • Kelly Antonis (Webs B2B Inbound Marketing & Sales)
    • 4 juni 2018
    • Data analytics Innovatie
      • 16514
      • 0
  • Wat kunnen we leren van digital experience-koplopers?

    Wat kunnen we leren van digital experience-koplopers?

    De afgelopen vijf jaar is het aantal beschikbare tools en oplossingen voor digitale marketing explosief toegenomen. Scott Brinker’s Marketing Technology Landscape bevatte vijf jaar geleden 350 oplossingen. Ondertussen zijn dat er meer dan 5.500. En hoewel al die oplossingen het leven van de marketeer in principe makkelijker moeten maken, zorgen ze ook voor problemen en uitdagingen. 

    Lees verder »
    • Matthias Meijer (e-Spirit)
    • 8 mei 2018
    • Data analytics Innovatie
      • 11770
      • 1
  • Growth hacking anno 2018: de allerbeste tools

    Growth hacking anno 2018: de allerbeste tools

    Growth hacking is het helemaal (Ingrid Archer schreef er eerder een blog over): een bedrijf of startup zo snel mogelijk laten groeien, op een slimme manier, zonder dat het (al te veel) geld kost. De ideale growth hacker heeft daarom een zeer analytische blik en een brede kennis van de nieuwste trends op het gebied van marketing nodig. Maar misschien nog wel belangrijker: hij of zij kent de nieuwste tools en weet deze ook op de juiste manier in te zetten. 

    Met de juiste growth hacking-tools kun je tot in detail je doelgroep analyseren en relevante informatie verzamelen. Je stelt vast waar de doelgroep in geïnteresseerd is en via welk medium, of op basis van welk design ze dit het liefst aangeboden krijgen. Er zijn honderden tools die je hiervoor kunt gebruiken. Vijf handige tools op een rij, die ieder iets anders doen en waar je zeker iets aan hebt.

    Lees verder »
    • Ilse van der Wal (Good Company)
    • 7 mei 2018
    • Innovatie
      • 17948
      • 0
  • Snelheid mobiele website: de laatste update van Google rankingfactor

    Snelheid mobiele website: de laatste update van Google rankingfactor

    Gisteren bracht Google eindelijk het nieuws naar buiten: de snelheid van je website wordt een rankingfactor. Met andere woorden, die snelle site van je concurrent kan je na juli 2018 zo maar eens gaan inhalen in de zoekresultaten.

    Lees verder »
    • Teun van den Acker (LEWIS)
    • 18 januari 2018
    • Search
      • 18496
      • 0
  • Zo achterhaal je de ‘not provided’ zoekwoorden in Analytics

    Zo achterhaal je de ‘not provided’ zoekwoorden in Analytics

    Weten welke zoekwoorden bezoekers hebben gebruikt om op jouw site te komen is waardevol voor SEO-optimalisatie. Als je dan ook nog eens weet welke zoekwoorden succesvol zijn en conversies hebben opgeleverd is dat nog veel waardevoller. Helaas laat Google Analytics dit bij de organische zoekopdrachten niet zien en wordt bij ongeveer 99 procent van de zoekwoorden ‘not provided’ weergegeven. Maar er is nu een mogelijkheid om deze ‘not provided’ zoekwoorden te achterhalen.

    Lees verder »
    • Jorrit Molenaar (Inventus)
    • 10 januari 2018
    • Search
      • 39434
      • 6
  • De gebruiker staat centraal in de nieuwe update van Google Analytics

    De gebruiker staat centraal in de nieuwe update van Google Analytics

    Je website is niet tastbaar, net zoals de bezoekers op je website. Om die zwarte doos toch in te kunnen kijken hebben we natuurlijk Google Analytics, waardoor we ineens inzichtelijk kunnen krijgen wat er allemaal gebeurt op je website, waar de bezoekers vandaan komen en wie die persoon op jouw website nu is. Dit laatste staat centraal in de laatste update van Google Analytics.

    Lees verder »
    • Kjell de Raad (SDIM)
    • 2 januari 2018
    • Data analytics
      • 22816
      • 6
  • De 12 beste SEO-tools die je zou moeten gebruiken

    De 12 beste SEO-tools die je zou moeten gebruiken

    SEO wordt een stuk makkelijker en efficiënter met de juiste tools. Het algoritme van Google werkt in bepaalde opzichten vele malen sneller dan het menselijk brein. Om de zoekmachine beter te begrijpen, en een hoop tijd te besparen, bieden de juiste tools je de helpende hand om beter te scoren.

    Overal worden tools aangeraden, maar het complete SEO-proces is nog nooit uiteengezet aan de hand van tools. En laat dit nou juist zijn wat ik hieronder heb getracht te doen. Per onderdeel heb ik mijn top 3 gehanteerde tools neergezet: wat kan je ermee en wat levert het op?

    Lees verder »
    • Pim Broekstra (Sam Online Marketing)
    • 9 augustus 2017
    • Search
      • 88528
      • 30
  • Gratis search advertising tools deel 2: nog 12 tools

    Gratis search advertising tools deel 2: nog 12 tools

    Als search advertising consultant werk je dagelijks met diverse tools en handigheidjes om je campagnes optimaal in te zetten. In mijn vorige overzicht heb ik de 14 must have tools voor campagnemanagement op een rij gezet. In dit overzicht neem ik je een paar stappen verder mee in het proces en deel ik nog eens 12 tools om je verder te helpen. Doe er dus je voordeel mee!

    Lees verder »
    • Tom Cornelisse (Traffic Builders)
    • 30 maart 2017
    • Advertising Search
      • 13839
      • 2
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you