Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Toekomst

gerelateerde topics

  • artificial intelligence
  • innovatie
  • ai
  • technologie
  • voice

toekomst experts

  • Maurits Kreijveld
    Aantal blogs: 4
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 3
  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • Ervaren Marketeer

    Ervaren Marketeer

  • Communicatiemedewerker (20-24u)

    Communicatiemedewerker (20-24u)

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Als we het maar leuk hebben: hoe belangrijk vinden we onze toekomst?

    Als we het maar leuk hebben: hoe belangrijk vinden we onze toekomst?

    Mede dankzij het huidige klimaatakkoord maken steeds meer mensen zich druk om het klimaat. In aanloop naar de Europese verkiezingen blijken het bestrijden van klimaatverandering en de bescherming van het milieu de belangrijkste verkiezingsthema’s te zijn. Maar weinig mensen maken in hun dagelijkse leven ook daadwerkelijk klimaatvriendelijke keuzes. Veel mensen kijken naar de overheid en de industrie voor klimaatoplossingen en het liefst willen ze maatregelen die niet henzelf treffen. Hoe activeer je pro-klimaat keuzes?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 28 februari 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 8298
      • 0
  • De onzin van voorspellingen over 2019

    De onzin van voorspellingen over 2019

    Zo aan het begin van het jaar worden we weer overladen met voorspellingen van wat we het komende jaar mogen verwachten. Zelfs Robbert Dijkgraaf waagt zich voor DWDD aan de toekomst. Welke nieuwe trend of technologie gaat dit jaar eindelijk doorbreken? Deze vraag krijg ik als futuroloog regelmatig. Het suggereert dat het mogelijk is om de toekomst te voorspellen of precies vast te stellen wanneer iets doorbreekt. Dat blijft ondanks alle mooie beloftes onmogelijk, hoe verleidelijk het voorspellen ook is.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 7 januari 2019
    • Brand design Innovatie
      • 10462
      • 0
  • De paradox van authenticiteit

    De paradox van authenticiteit

    De opkomst van nieuwe technologieën zorgt ervoor dat we als individu, als bedrijf, als maatschappij langs de as van authenticiteit naar beneden bewegen. We scheppen een wereld waarin niets is wat het lijkt. Die wereld van hyperrealiteit bestaat met een nieuwe economie waar op een totaal andere manier met mensen wordt gecommuniceerd. Niet het bedrijf, maar de mens staat centraal.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 7 november 2018
    • Contentmarketing Innovatie
      • 10700
      • 0
  • Trendonderzoek? Begin in de supermarkt

    Trendonderzoek? Begin in de supermarkt

    Vergeet wetenschappelijke bronnen. Vergeet onderzoeksrapporten. Vergeet data-analyses. Ik zie tegenwoordig de supermarkt als dé place-to-be wanneer het aankomt op de nieuwste maatschappelijke ontwikkelingen en trends. De krantenkop van morgen? "Marktonderzoeksbureaus delven onderspit door lokale Albert Heijn en Lidl." Ik zie het gebeuren.

    Lees verder »
    • Sharon Cornelissen (NHLStenden)
    • 15 oktober 2018
    • Brand design Data analytics Marketingfacts
      • 22812
      • 0
  • Jeff, wat dacht je van Amazon-tankstations?

    Jeff, wat dacht je van Amazon-tankstations?

    Marketeers hadden al het leukste beroep van de wereld, maar vandaag de dag is het helemaal een feest. Nieuwe technologieën en een extreme focus op klantgerichtheid, bieden eindeloze mogelijkheden om te innoveren. Soms leiden ze zelfs tot compleet nieuwe bedrijven die in no time sectoren op hun kop zetten en de traditionelere partijen – die soms al iets te lang en iets te comfortabel de markt domineren – het nakijken geven. Maar wanneer gebeurt dat eens bij één van de voedingsbronnen van rondrijdend Nederland: de tankstations aan de snelweg? Zeker als net bekend is geworden dat er 24 miljoen betaald is voor een vijftienjarig contract voor een station aan de A12.

    Lees verder »
    • Willem van Wijk (GROEI Marketing)
    • 1 oktober 2018
    • Innovatie
      • 6936
      • 0
  • Op expeditie naar de toekomst van seks

    Op expeditie naar de toekomst van seks

    Op Marketingfacts delen NIMA Register Marketeers hun mening over vakliteratuur. Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? We recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Holy Fuck' van Mabel Nummerdor en Jeanneke Scholtens.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 7 september 2018
    • Innovatie
      • 8072
      • 0
  • Van Tesla naar Hesla: waterstof heeft de toekomst

    Van Tesla naar Hesla: waterstof heeft de toekomst

    Het Groningse bedrijf Holthausen Clean Technology verwierf wereldfaam met de Hesla, een omgebouwde Tesla die op waterstof rijdt. Met als groot pluspunt: de auto rijdt duizend kilometer in plaats van 350. “Ik wilde bewijzen wat je met waterstof kunt doen en dat het echt toegevoegde waarde heeft, omdat je meer kilometers kunt maken dan met batterijen. Ik heb de accu’s er niet uitgehaald, maar waterstof ingebouwd. Ik heb laten zien dat het geen strijd is tussen elektrisch batterijen en waterstof elektrisch, maar dat het kan samenwerken”, aldus waterstofdeskundige Max Holthausen.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 20 augustus 2018
    • Innovatie
      • 32240
      • 4
  • Waarom Disney’s nieuwste overname het einde van Netflix betekent

    Waarom Disney’s nieuwste overname het einde van Netflix betekent

    Disney wil film- en televisiemaatschappij FOX – bekend van The Simpsons, The X-Files en X-Men – overnemen en kreeg hiervoor afgelopen week toestemming van de Amerikaanse mededingingsautoriteiten. Kabelaar Comcast zal naar verwachting nog een tegenbod uitbrengen. Beide bedrijven zijn al meer dan een half jaar verwikkeld in een keiharde biedingsstrijd om FOX, waarbij de teller inmiddels op 71 miljard dollar staat. Ondertussen kreeg de grootste telco van Amerika, AT&T, na twee jaar wachten groen licht van de kartelwaakhonden om mediaconcern TimeWarner over te nemen voor 81 miljard dollar. Kortom, er is een flinke consolidatie gaande in medialand, waarbij conglomeraten ontstaan die zowel onmisbare content bezitten (tv-zenders, tv-programma’s, film, muziek) als grote belangen hebben in de distributie ervan. Dat is slecht nieuws voor consumenten. En voor Netflix.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 5 juli 2018
    • Brand design
      • 49086
      • 2
  • De toekomst van technologie is al geen toekomst meer

    De toekomst van technologie is al geen toekomst meer

    Technologie wordt steeds complexer, komt in razend tempo dichtbij en woorden als AI, bots en cyborgs zijn al onderdeel van onze woordenschat. Hoe ga je hiermee om als marketeer? Wat staat er allemaal te wachten? En hoe bereid je je het best voor op de digitale transitie? Naar aanleiding van vragen van marketeers – die soms schrikken van de mogelijke technologie – gingen we een gesprek aan met Steven van Belleghem, digital customer experience-expert en auteur van het boek 'Customers the day after tomorrow'.

    Lees verder »
    • Jasper Fraikin (FJ)
    • 28 juni 2018
    • Innovatie
      • 12400
      • 0
  • Function Creep: hoe de toekomst steeds beangstigender wordt

    Function Creep: hoe de toekomst steeds beangstigender wordt

    Ik ben me er terdege van bewust dat een column beginnen met een vergelijking met nazi-Duitsland eigenlijk volgens de Wet van Godwin niet kan. Maar vertrouw op mij: de vergelijking zal op zijn plek vallen. Beloofd.

    Lees verder »
    • Tom De Bruyne (SUE Amsterdam / Behavioural Design Academy)
    • 17 mei 2018
    • Innovatie
      • 10246
      • 2
  • « nieuwer

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you