Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Tnw2017

gerelateerde topics

  • community
  • chatbots
  • algoritme
  • 9gag
  • algoritmes

tnw2017 experts

  • Kjell de Raad
    Aantal blogs: 4
  • Angèl Nijskens
    Aantal blogs: 1
  • Aljo Hartgers
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • 5 innovatieve manieren om customer engagement te verhogen #TNW2017

    5 innovatieve manieren om customer engagement te verhogen #TNW2017

    Dagelijks zijn meer dan 2 miljard mensen actief op social media. In mijn vorige blogpost ‘Branding en contentmarketing: ingrediënten voor een sterk merk’ ging ik in op de vraag: hoe zorg je ervoor dat je als merk onderscheidend bent en je opvalt bij het juiste publiek? Deze vraag hield de gemoederen ook bezig tijdens The Next Web (TNW) Conference in Amsterdam. Het was een terugkerend thema bij diverse sprekers. In deze blogpost heb ik de vijf meest innovatieve manieren om customer engagement te verhogen op een rijtje gezet.

    Lees verder »
    • Angèl Nijskens (Nijskens Branding Agency)
    • 29 mei 2017
    • Contentmarketing Innovatie
      • 17145
      • 1
  • De tijd van storytelling op Snap, artificiële influencers en computers op wielen #TNW2017

    De tijd van storytelling op Snap, artificiële influencers en computers op wielen #TNW2017

    Heb je het over nieuwe technologie, dan heeft men het al snel over revoluties. De vraag is of dat terecht is. Gaat het immers niet vaak om evoluties? In dit artikel in ieder geval wel. Het gaat hier om drie evoluties om precies te zijn. De evolutie van storytelling, het produceren van content en de evolutie van een computer op wielen. 

     

    Lees verder »
    • Hans Schepers (Online Impact)
    • 28 mei 2017
    • Innovatie
      • 8160
      • 2
  • 3 sprekers die je niet had willen missen op #TNW2017

    3 sprekers die je niet had willen missen op #TNW2017

    Zoals bij elk congres is het keuzes maken. Hop je van de ene venue naar de andere (zoals ik vorig jaar deed bij Web Summit en daardoor de helft miste) of blijf je zitten waar je zit en neem je een iets mindere talk voor lief? Ik deed dat laatste op de vrijdag van The Next Web Conference 2017. Op het Innovation stage in de Gashouder hebben de volgende drie sprekers indruk op mij gemaakt: Lucien Engelen, Chase Jarvis en Ben Hammersley. Verhalen over de toekomst, maar ook over het heden en verleden.  

    Lees verder »
    • Aljo Hartgers (The Social)
    • 26 mei 2017
    • Innovatie
      • 8186
      • 0
  • Pepsi had gewoon beter naar de data moeten kijken #TNW2017

    Pepsi had gewoon beter naar de data moeten kijken #TNW2017

    Machines zitten steeds meer tussen de bedrijfscommunicatie en de gebruiker in. Het bedrijf zet content op Facebook, Instagram of LinkedIn, het algoritme bepaalt of de content waardevol genoeg is voor de gebruiker en aan de hand daarvan krijgt de content een plekje in de timeline van de gebruiker. De noodzaak voor marketeers is om te snappen hoe deze machine in elkaar zit en waar deze algoritmes hun keuzes op baseren. Zijn deze keuzes van de algoritmes eigenlijk wel terecht?

    Lees verder »
    • Kjell de Raad (SDIM)
    • 25 mei 2017
    • Advertising Social media Data analytics
      • 17504
      • 0
  • Snap’s chief strategy Imran Khan over waarom Snapchat het platform is voor je marketing #TNW2017

    Snap’s chief strategy Imran Khan over waarom Snapchat het platform is voor je marketing #TNW2017

    Het begint er op te lijken dat er elke week weer een bedrijf een functie van Snapchat kopieert. Natuurlijk blijft Snapchat ook zelf steeds innoveren. Niet alleen gericht op de gebruiker, maar vooral voor bedrijven komen er steeds meer mogelijkheden op Snapchat. Eén van de mensen achter deze innovatiestrategie is Imran Khan, Snap Inc.’s chief strategy officer.

    Lees verder »
    • Kjell de Raad (SDIM)
    • 24 mei 2017
    • Advertising Social media Innovatie
      • 14324
      • 0
  • “More Samantha than Siri” - James Temple over innovatie en chatbots op #TNW2017

    “More Samantha than Siri” - James Temple over innovatie en chatbots op #TNW2017

    In de komende 50 jaar maken we wederom grote stappen als het gaat om de performance van computers. Experts geven aan dat in de aankomende 20 jaar computers een status bereiken van Artificial General Intelligence (computers die alle intellectuele handelingen van een mens kunnen doen). In 40 jaar bereiken we een Artificial Super Intelligence (een computer met een intelligentie die voorbij de mens gaat). Deze innovaties gaan er onder meer voor zorgen dat de relatie die wij hebben met technologie gaat veranderen.

    Lees verder »
    • Kjell de Raad (SDIM)
    • 23 mei 2017
    • Innovatie
      • 8693
      • 0
  • Van internet tot sex en van status tot kennis: wat denkt de millennial? 9GAG zocht het uit.

    Van internet tot sex en van status tot kennis: wat denkt de millennial? 9GAG zocht het uit.

    "What are millennials thinking?" Dat is de vraag die menig marketeer zichzelf tegenwoordig afvraagt. En dé plek waar de millennials hun tijd verdoen, is 9GAG. Daarom wil het team van 9GAG graag een licht werpen op het brein van de millennials. Van internet tot sex en van status tot kennis: wat denkt de millennial? Ray Chan, ceo en co-founder van 9GAG, deelt de eerste uitkomsten van hun onderzoek dat ze hebben uitgevoerd onder 100.000 9GAGGERS wereldwijd, in een poging om The Millennial Black Paper samen te stellen.

    Lees verder »
    • Sanne Roeling (Sizigy)
    • 22 mei 2017
    • Social media Innovatie
      • 12409
      • 4
  • Niantic over Pokémon Go: hoe krijg je iemand van de bank en naar buiten? #TNW2017

    Niantic over Pokémon Go: hoe krijg je iemand van de bank en naar buiten? #TNW2017

    Mike Quigley heeft een nogal heftig jaar achter de rug. Op 6 juli 2016 bracht het bedrijf waar hij voor werkt een app uit, die binnen 24 uur 900.000 keer werd gedownload en na een week al meer dan 7 miljoen keer was gedownload. Mike Quigley werkt als chief marketing officer voor Niantic, de ontwikkelaars van Pokémon Go, waar hij alle marketing en communicatie van het bedrijf en haar licenties managet. In zijn presentatie praat Mike over het succes van Pokémon GO en de noodzaak van een loyale userbase.

    Lees verder »
    • Kjell de Raad (SDIM)
    • 19 mei 2017
    • Social media Innovatie
      • 15955
      • 3

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you