-
5 innovatieve manieren om customer engagement te verhogen #TNW2017
Dagelijks zijn meer dan 2 miljard mensen actief op social media. In mijn vorige blogpost ‘Branding en contentmarketing: ingrediënten voor een sterk merk’ ging ik in op de vraag: hoe zorg je ervoor dat je als merk onderscheidend bent en je opvalt bij het juiste publiek? Deze vraag hield de gemoederen ook bezig tijdens The Next Web (TNW) Conference in Amsterdam. Het was een terugkerend thema bij diverse sprekers. In deze blogpost heb ik de vijf meest innovatieve manieren om customer engagement te verhogen op een rijtje gezet.
-
De tijd van storytelling op Snap, artificiële influencers en computers op wielen #TNW2017
Heb je het over nieuwe technologie, dan heeft men het al snel over revoluties. De vraag is of dat terecht is. Gaat het immers niet vaak om evoluties? In dit artikel in ieder geval wel. Het gaat hier om drie evoluties om precies te zijn. De evolutie van storytelling, het produceren van content en de evolutie van een computer op wielen.
-
3 sprekers die je niet had willen missen op #TNW2017
Zoals bij elk congres is het keuzes maken. Hop je van de ene venue naar de andere (zoals ik vorig jaar deed bij Web Summit en daardoor de helft miste) of blijf je zitten waar je zit en neem je een iets mindere talk voor lief? Ik deed dat laatste op de vrijdag van The Next Web Conference 2017. Op het Innovation stage in de Gashouder hebben de volgende drie sprekers indruk op mij gemaakt: Lucien Engelen, Chase Jarvis en Ben Hammersley. Verhalen over de toekomst, maar ook over het heden en verleden.
-
Pepsi had gewoon beter naar de data moeten kijken #TNW2017
Machines zitten steeds meer tussen de bedrijfscommunicatie en de gebruiker in. Het bedrijf zet content op Facebook, Instagram of LinkedIn, het algoritme bepaalt of de content waardevol genoeg is voor de gebruiker en aan de hand daarvan krijgt de content een plekje in de timeline van de gebruiker. De noodzaak voor marketeers is om te snappen hoe deze machine in elkaar zit en waar deze algoritmes hun keuzes op baseren. Zijn deze keuzes van de algoritmes eigenlijk wel terecht?
-
Snap’s chief strategy Imran Khan over waarom Snapchat het platform is voor je marketing #TNW2017
Het begint er op te lijken dat er elke week weer een bedrijf een functie van Snapchat kopieert. Natuurlijk blijft Snapchat ook zelf steeds innoveren. Niet alleen gericht op de gebruiker, maar vooral voor bedrijven komen er steeds meer mogelijkheden op Snapchat. Eén van de mensen achter deze innovatiestrategie is Imran Khan, Snap Inc.’s chief strategy officer.
-
“More Samantha than Siri” - James Temple over innovatie en chatbots op #TNW2017
In de komende 50 jaar maken we wederom grote stappen als het gaat om de performance van computers. Experts geven aan dat in de aankomende 20 jaar computers een status bereiken van Artificial General Intelligence (computers die alle intellectuele handelingen van een mens kunnen doen). In 40 jaar bereiken we een Artificial Super Intelligence (een computer met een intelligentie die voorbij de mens gaat). Deze innovaties gaan er onder meer voor zorgen dat de relatie die wij hebben met technologie gaat veranderen.
-
Van internet tot sex en van status tot kennis: wat denkt de millennial? 9GAG zocht het uit.
"What are millennials thinking?" Dat is de vraag die menig marketeer zichzelf tegenwoordig afvraagt. En dé plek waar de millennials hun tijd verdoen, is 9GAG. Daarom wil het team van 9GAG graag een licht werpen op het brein van de millennials. Van internet tot sex en van status tot kennis: wat denkt de millennial? Ray Chan, ceo en co-founder van 9GAG, deelt de eerste uitkomsten van hun onderzoek dat ze hebben uitgevoerd onder 100.000 9GAGGERS wereldwijd, in een poging om The Millennial Black Paper samen te stellen.
-
Niantic over Pokémon Go: hoe krijg je iemand van de bank en naar buiten? #TNW2017
Mike Quigley heeft een nogal heftig jaar achter de rug. Op 6 juli 2016 bracht het bedrijf waar hij voor werkt een app uit, die binnen 24 uur 900.000 keer werd gedownload en na een week al meer dan 7 miljoen keer was gedownload. Mike Quigley werkt als chief marketing officer voor Niantic, de ontwikkelaars van Pokémon Go, waar hij alle marketing en communicatie van het bedrijf en haar licenties managet. In zijn presentatie praat Mike over het succes van Pokémon GO en de noodzaak van een loyale userbase.