-
De 4 belangrijkste technologielessen van #TNWEurope
We zitten midden in de Vierde Industriële Revolutie. Nieuwe technologieën schieten als paddenstoelen uit de grond en alles lijkt fantastisch, maar soms lijken we te vergeten dat technologische ontwikkelingen geen doel op zich zijn. Hoe zorgen we ervoor dat nieuwe oplossingen ons echt vooruit helpen en ons leven verbeteren? Een scala aan internationale topsprekers trachtte deze vraag vanuit verschillende invalshoeken te beantwoorden tijdens TNW Europe vorige week in Amsterdam. Dit zijn de 4 belangrijkste lessen.
-
Trendwatching: behoeften veranderen niet, verwachtingen wel #TNWeurope
Niemand wil meer tien minuten op een taxi wachten, nu we weten dat er een via Uber binnen twee minuten voor onze neus staat. Dat is het ‘Uber effect’ op onze maatschappij. Uber creëert een nieuw vewachtingspatroon. Iets wat David Mattin, global head of trends and insights van TrendWatching, ook wel de 'expectation economy' noemt.
-
Het is tijd voor meer ‘rom’ in de ‘.com’ #TNWeurope
Het is tijd voor een renaissance van de romantiek. Dat vindt althans Tim Leberecht, 'strategy artist', auteur en spreker. In zijn verhaal tijden TNW Europe bepleitte hij dat we die romantiek kunnen vinden op het werk. Niet in de vorm van kantoorromances, nee, in de vorm van verwondering en ontzag. En in het verliezen van controle. Dus: geen 'rom-com', maar meer 'rom' in de '.com'!
-
Gary Vaynerchuk: “Voeg waarde toe op de plaats waar de aandacht naartoe gaat” #TNWeurope
“I haven't invented shit. I just saw where people's attention was going and moved quickly.” Iedereen kent Gary Vaynerchuk als de man die in vijf jaar tijd de omzet van de wijnbusiness van zijn ouders meer dan vertienvoudigde. Simpelweg door op te merken naar welke plaats de aandacht van mensen verschoof en daar waarde toe te voegen.
-
Google “AI + UI + I is de toekomst van mobiele ervaringen” #TNWeurope
Over vijf jaar zitten er vijf miljard smartphones in de zakken van mensen overal ter wereld. Dat levert een berg aan persoonlijke data op over dagelijkse activiteiten en de patronen die daarin zijn te herkennen. Google knijpt alvast in zijn handjes wat het allemaal met die data kan doen. Aparna Chennapragada, director of product bij Google, deelde op TNW haar kijk op de mobiele producten van de toekomst en de geheime saus die A.I. en U.I. samen kunnen vormen.
-
3 vragen die Facebook zich stelt als het iets bouwt #TNWeurope
Het bouwen van nieuwe producten, features en diensten is een uitdaging. Hoe weet je of wat je doet ook het goede is? Hoe weet je of iemand het ook daadwerkelijk gaat gebruiken? Julie Zhuo, VP product design bij Facebook, deelde op TNW Europe haar framework om teams gefocust te houden op het resultaat.
-
Robert Scoble over de nieuwe wereld van virtual reality #TNWeurope
Robert Scoble heeft het goed voor elkaar. Deze technologiegek vliegt de wereld rond om invloedrijke leiders van technologiebedrijven te interviewen en de heetste startups te bekijken. Zijn verhalen staan dan ook bol van de inspirerende voorbeelden. Dat is ook wat je in dit artikel kunt verwachten. Geen doorwrochten verhaal, wel inspirerende voorbeelden.
-
Gifs zijn het perfecte format voor elke boodschap #TNWeurope
Adam Leibsohn is chief operating officer bij Giphy, een online database en zoekmachine voor gifs: iedereens favoriete afbeeldingsextensie. Gifs zijn overal: fora, 9gag werd er groot mee en ook de sociale netwerken hebben gifs inmiddels via auto-play een integraal onderdeel gemaakt van hun platformen. Ze zijn ontzettend deelbaar en daarom duiken ze steeds vaker op in campagnes en feeds van merken. Volgens Leibsohn zijn gifs de toekomst. Gifs hebben volgens hem een speciaal sausje dat ze deelbaar maakt. “Er komt een revolutie aan, en ja daar zijn gifs een onderdeel van.”